malam tiba hana bersiap, asahi yang tengok dia bersiap tu tertanya tanya, dia nak pergi mana ni?.
"nak pergi mana?" soal asahi.
"beli barang kafe, kenapa?" tanya balik hana, tulah tadi dah ajak taknak.
"malam baru nak pergi? petang tadi ajak tu la tidur" balas asahi.
"ngantuk lah, nak ikut tak?" tanya hana ke suaminya.
"malas lah aku, tadi petang dah pergi" jawab asahi.
"okay" ucap hana dan ambil begnya yang digantung dalam almari.
"pergi dengan siapa?" soal asahi.
"sorang kut, tak pun karang mungkin ajak haruto" jawab hana dan buka pintu bilik untuk keluar.
"tunggulah aku siap, aku ikut" ucap asahi dan terus bersiap. Ek eleh laki ni tadi taknak ikut lepastu nak ikut pulak? pelik. geleng hana dan duduk di luar pakai kasut.
"hana!" jerit asahi
"yee!" jawab hana.
"nampak spek mata aku?" soal asahi dan hana geleng.
"kau letak dekat mana?" tanya hana dan asahi tekun cari.
"tu dekat atas kerusi tu bukan ke?" soal hana yang nampak spek mata hitam.
"huh" keluh asahi dan ambil spek matanya. terus keluar pakai kasut, hana tengok asahi dari atas sampai bawah, kemain kemeja nya dengan seluar favourite nya.
"amboi, ni nak teman ke....nak ngorat?" soal hana asahi tak layan namun pakai kasut dan keluar. hana bangun mengejarnya. Laju pulak dia jalan.
"mana haruto nya?" soal asahi.
"entah, nak call la ni" balas hana dan call haruto, tak nampak langsung dia punya batang hidung.
ohh...tu dia.
"haruto!" jerit hana dan pergi ke haruto. asahi ikut belakang.
"nak beli apa dulu?" soal hana ke haruto, haruto tunjukkan gambar ke hana, macam mana nak deco kafe tu.
"oh faham, jom" ajak hana dan terus masuk ke dalam untuk cari barang, asahi? hanya duduk di luar, kalau ikut takde pape yang dia boleh buat, baik dia duduk luar.
selesai hana beli barang dengan haruto, mereka berpecah, haruto bawak semua barang ke dalam kereta dan hana terus ke asahi yang duduk diam di atas kerusi.
"hello" ucap hana dan duduk penat di atas kerusi coklat. penat sungguh shopping.
"dah?" tanya asahi dan hana angguk.
"jom lah" ajak asahi namun hana geleng.
"nak rehat, penat"
"kau menyelam ke? apa yang penat?"
"hoh aku bercangkung 30minit dalam tu sebab nak cari barang tahu tak? bukan nya banyak warna yang kene dengan tema tu, haih" keluh hana.
"jom jelah balik, nak duduk sini buat apa?" soal asahi. hana hanya diam.
"ke nak suruh haruto angkat baru semangat nak bangun?" soal asahi, hana membaling tisunya ke asahi.
"jangan lambat kan masa, jom" ucap asahi, malas nak dengar dia punya keluhan dia terus tarik hana dan genggam tangannya sampai lah masuk ke dalam kereta.
"harini aku balik lambat, kau duduk rumah diam-diam" balas Asahi dan hana angguk.
"jaga diri" balas hana dan asahi terus keluar, dah lah malam, dia nak tinggal dengan siapa?......
krukk~
perut hana berbunyi, asahi tak balik lagi, mana asahi? dia pun keluar nak beli barang makanan. lapar sungguh.
Hana membawa kereta sampai lah dia nampak suaminya di bawah pokok bersama perempuan?..
hana parking tepi dan tengok aksi asahi dengan perempuan itu, apahal dengan perempuan tu? lapar attention ke?....
syoknya sandar sandar dekat bahu suami orang....tak rasa malu ke? murah sangat ke diri dia ni? aku isteri dia pun tak pernah nak sandar dekat bahu dia...
hana mengambil telefonnya dan call asahi.
"hello" ucap hana.
"hello, kenapa?" soal asahi.
"dekat mana?"
"kenapa? nak suruh balik ke?"
"tak, aku tanya kau kat mana?" soal hana, mula lah dia naik darah apa bila asahi bangun tapi perempuan itu tarik lengannya.
"kejap, nanti aku call balik" ucap Asahi dan end call. Hana masih setia tengok aksi mereka berdua, dia tolak tangan perempuan dan dia terus blah dari situ. Hana cepat cepat balik, karang asahi balik tengok dia takda kat rumah haa.
tingtong
bunyi loceng tapi hana dah tahu sangat dah siapa, dia terus bukak pintu dan bagi Asahi masuk, asahi terlentar di atas sofa.
"taknak basuh baju?" soal hana.
"kotor ke?" tanya asahi dan hana hanya geleng, dia ambil lengan asahi dan bau.
"mana tahu nak basuh takut melekat perfume ni" balas hana, asahi pun tanggal jaketnya.
"kau nampak tadi?" soal asahi dan hana angguk. Patutlah call nada lain macam, dia nampak.
"itu ex aku" balas asahi.
"dia nak kau?" soal hana dan asahi angguk.
"biar lah dia, malas nak fikir, aku letak baju ni dalam bakul, aku mandi dulu" ucap asahi dan masuk ke dalam bilik. Hana sambung makan walaupun dalam hatinya sakit.
ting
bunyi noti, hana mencari dari mana bunyi noti itu, oh telefon asahi kat belakang.
hana ambil dan check tapi ada unknown number yang chat dirinya dahulu.
"asahi,i tak puas, boleh kita jumpa? atau i datang rumah u?" text perempuan itu, hana hanya mampu tengok dari noti sebab dia tak tahu pass asahi.
"okay, i dah dekat bawah, wait for me sayang" ucap perempuan itu, hana terus kerut kening, apa perempuan ni nak?..
tingtong
bunyi loceng, hana terus bukak pintu. Nampak seorang perempuan berdiri di depan pintu.
"mana asahi? panggil dia, tolong" ucap perempuan itu, hana hanya geleng.
"siapa?" soal asahi yang baru keluar dari bilik air dengan tuala lilit di pinggang.
"asahi! tolong, tolong lah i" ucap perempuan itu. Sungguh terkejutnya asahi apa bila perempuan itu terpapang di depannya, terus dia sorok di belakang Hana tanpa teragak agak.
"aku dah ada isteri,kau cari balik lelaki yang patut tanggungjawab kandungan kau tu" tambah asahi.
"kenapa kau sorok belakang isteri kau? malu? haha kau kene ingat sebelum ni kau yang tidur sebelah aku!, dari atas sampai bawah aku dah tahu lah asahi!" jerit perempuan itu, meroyan, hana pandang asahi, dia terus amik telefonnya dan pergi dari situ. Biarkan asahi settle masalah dia sendiri dengan perempuan itu.
dasar perempuan murah!
YOU ARE READING
Falling in love || Hamada•Asahi
Romancealangkah terkejutnya sang gadis apa bila lelaki yang dia kejar akhirnya membalas perasaannya balik. (아사히) ASAHI | TREASURE Hamada Asahi copyright; YG Entertainment 2021 end : 23.1.21