bab 39

186 12 0
                                    

"kalau awak marah saya pun nak marah, awak dah lah tak ikut saya pergi check up haritu, saya pergi sorang diri je" ucap hana sambil usap perutnya.

"eh awak kata miyeon teman kan?" soal asahi kini pandang tepat mata hana.

"saya taknak lah kacau dia, dia pun busy kan dengan kerja dia, saya taknak menyusahkan dia" balas hana.

"awak suka plan last minit, time saya nak pergi kerja baru awak ajak kan?" tanya balik asahi.

"awak boss kan? boleh je masuk lambat kan? ke penting lagi kerja dari saya?" tanya hana, asahi keluh, rehatkan kepalanya di sofa.

"bila saya tanya keluh, sikit-sikit keluh keluh je lah kerja awak" hana yang nampak asahi pandangnya itu terus jeling kehadiran asahi di sebelahnya.

"awak nak apa lagi ni, nak cari gaduh ke?" soal asahi

"takdelah malas nak cari gaduh, nanti keluh je kerja awak" ucap hana, dia sambung minum air strawberinya.

"kesian isteri saya, kurang kasih sayang suami ye?" tanya asahi yang tarik hana dalam pelukannya balik.

"suami pun tak sayang isteri mestilah kurang perhatian kan?" balas balik hana, mula lah asahi nak je cubit cubit isteri dia sekarang ni.

"awak cakap guna otak ye, ada jugak saya cubit mulut tu" ucap asahi ke hana, hana terus muncung bibirnya.

"takdelah lagi 2 hari je, meeting saya habis lepastu saya boleh lah rehat sepuas hati kan? takde dah pergi kerja sebab lepasni papa back to handling his own company" balas asahi.

"lepasni i kerja sekali lah dengan you dekat kafe boleh?" soal asahi

"is that even question?" soal balik hana sambil angkat keningnya.

"yeah, mana tahu awak tak suka saya kerja sekali" balas asahi.

"if i could tell you lah can, how i wish that i could stick together with you for all day, i would take it tau, macam kertas kene ada gam kan? macam tu lah saya, kene ada awak" tambah hana, peh bangga rasa macam tengah buat pickup line pula

"boring" balas asahi

"wdym by boring?" tanya hana asahi hanya angkat bahu

"oh so kiranya dah ada orang lah buat pickup line macam ni sebelum saya?" tambah hana, kini tangan nya silang di dada.

"no, that's not what i mean, maksud i macam, boring la main pick up line macam nak tackle orang pula" jawab asahi.

"apa yang boring? that's not even things yang saya nak tackle orang, i speak the facts, macam mana kertas kene ada gam macam tu lah saya, kene ada awak, that's basic, i thought awak boleh faham dari benda macam tu?" mula lah hana dah keluar semua api-api membara.

"sayangg" panggil asahi, kini dia terkekeh dan tolak tangan hana untuk jatuh dari silangkan tangannya.

"apa?"

"stop being macam cikgu cikgu, you know what? awak tak kene langsung jadi cikgu buntal macam ni" balas asahi, hana angkat keningnya, mula lah jeling asahi atas bawah atas bawah.

"dia macam, awak tak sesuai jadi cikgu sebab awak sesuai untuk jadi isteri saya sahaja, the one that asahi love the most" ucap asahi, hana jeling matanya ke atas.

"klise" balas hana

"you know what? you have 2 different side"

"maksud?"

"maksudnya macam, before i know you time dulu i rasa macam, yoon hana yang i kenal dulu must be selfish, nak orang dengar cakap dia, cold hearted, then sombong and not even friendly, tapi bila makin lama i kenal you i rasa lain and time i dekat jepun.. when i baca all the notes that you give me i rasa macam, is this true that yoon hana yang sombong ni sanggup tolong i buatkan assignment? sanggup bagi tidur rumah? and spent about an hours untuk buat nota kecil kecil tu" soal asahi

"lepas i selalu jumpa you, selalu kerja sama-sama, the day that i left korea i felt i missing someone, rasa macam ada something tak complete tapi i cuba untuk lupakan, that's why setiap malam i baca notes dekat koridor bilik kakak, i duduk dekat sana tak buat apa-apa pun, busykan diri dengan tolong kakak, tu je" tambah asahi

"and then after a months tak jumpa i felt rindu dekat sesorang, tapi kalini berat, tak tahu macam mana nak cakap, that's why lah i risau sangat kalau you pergi pantai depan art class tu, even ada orang pun pantai tu sunyi, i tak suka kalau you duduk sesorang tapi i faham sebab time tu you banyak masalah kan? bila i tahu yang kakak akan balik about a months i plan dengan miyeon untuk surprise kan you, tapi reaction you macam takde apa je, i expect nothing, mungkin you dah tak suka i"

"lama kelamaan i tipu perasaan tu sebab nak tahu macam mana perjuangan you, tak sangka you sanggup buat apa-apa untuk menang hati saya, rasa proud sebab tak semua perempuan boleh tunggu lama dengan saya, paling paling pun diorang paksa untuk balas perasaan tu dengan buat berita palsu"

"tapi rupanya bila dah kahwin, dah jadi isteri yoon hana bukan lah yoon hana yang saya ingat dulu, it's more like, unique yoon hana"

"wdym by unique yoon hana?" soal hana

"tak tahu tapi what i can see from you is, i love the way you are, saya tak pernah interested dengan any girl out there, saya mengaku lah jual mahal, even dengan awak, tapi makin lama makin sayang pula dekat awak" balas asahi

"apa yang unique tentang saya? tiga sebab?" tambah hana

"awak pandai melukis satu,
awak melukis ikut mood dua
awak pandai atur masa tiga,
tak pernah pandang rendah dekat mana mana orang empat
a cheerful people lima,
suka tolong orang enam,
suka dengar luahan hati orang and know how to comfort people tujuh
and lastly saya suka dengan pendirian awak sendiri, awak tak macam orang lain yang try hard untuk jadi manusia perfect, tak try hard untuk ikut apa yang saya suka, and you just being your own self" kemain asahi list kan satu persatu dan jari ikut turun satu demi satu.

Hana speechless, orang suruh bagi tiga sebab dia bagi sekali 8 sebab.

"yelah saya jadi diri saya je sebab if someone truly loves you diorang mestilah akan terima baik buruk orang kan? lagi pun saya tak sempurna lagi untuk pandang rendah dekat orang, saya pun tahu saya ni macam mana" jawab hana

Falling in love || Hamada•AsahiWhere stories live. Discover now