bab 37

188 13 0
                                    

"okay tak salah saya" balas asahi dan duduk diam.

"betullah kan saya tambah gemuk kan? sebab pregnant asyik nak makan sebab tu awak sama kan saya dengan chipmunk" ucap hana dan masuk ke dalam bilik.

"sayang, tak okay saya salah cakap!" jerit asahi dan ketuk pintu bilik.

"bukak pintu ni hana" tambah asahi dan hana bukak pintu, terus duduk atas katil.

"awak tak gemuk, maksud saya awak kunyah macam chipmunks tu awak comel sayang, bukannya gemuk" ucap asahi.

"nak cover kesalahan ke?" soal hana dan asahi geleng.

"dah pergi sana, pergi cari orang yang kurus, jangan datang dekat saya" ucap hana tetapi asahi tetapkan sahaja dirinya di sebelah hana. Tangannya mahu sentuh perut hana tapi cepat sahaja hana halang.

"don't touch my belly for 1 weeks" ucap hana

"kenapa?" soal asahi.

"saja, ingat, jangan sikit pun sentuh" balas hana dan terus baring di atas katil, selimut dirinya sampai tertidur.



Selesai hana mandi dia keringkan rambut dan keluar, baju tidur yang berwarna pink dipakai hana dapat tarik perhatian asahi kerana nampak bentuk badannya, walaupun baju itu tutup dari atas sampai bawah lutut tapi disebabkan perut hana yang besar itu membuatkan baju itu ikut bentuk badan.

hana duduk di sebelah asahi, minum air kotak milo dengan sepuas hati, walaupun asahi di kena kan amaran tapi apa dia kesah, dia tetap nak usap perut hana juga.

Hana abai kan asahi yang tengah usap perutnya di sebelah, dia sandarkan kepala di bahu hana dan usap perut hana tetapi hana masih sedap tengok kdrama dia dan minum air kotak milo.

"asahi" panggil hana, asahi toleh ke isterinya.

"saya nak air kotak strawberi please" ucap hana, asahi tengok jam pukul 10:30 malam, sempat kut dia turun dan beli susu strawberi.

"boleh?" soal hana dan asahi angguk, dia pun terus ambil kunci dan dompet, terus keluar rumah.

"ni, susu strawberi" ucap asahi dan beri susu strawberi ke hana, hana terus ambilnya, senyum terukir di bibirnya lepas dapat susu strawberi.

"tapi saya lapar" tambah hana dan pandang ke arah asahi.

"nak makan?" soal asahi dan hana angguk.

"nak makan luar" tambah hana, asahi suruh isterinya bersiap-siap dan terus bawa ke kedai makan.

mereka order spaghetti carbonara & air ice lemon tea, hana memang tak lekang lah dengan air manga smoothie dia. Makanan sampai mereka pun siap sedia untuk makan. Asahi tengok hana yang tak sentuh lagi makanannya.

"makan lah" suruh asahi hana geleng.

"nak apa lagi? suap?" soal asahi dan hana geleng lagi.

"saya nak awak punya" balas hana dan asahi angkat kening. Makanan sama je.

"awak punya ada, kenapa awak tak makan awak punya?" soal asahi dan hana geleng, taknak nak asahi punya.

"saya nak awak punya, dari pinggan awak" ucap hana

"betul?" tanya asahi dan hana angguk, dia pun bertukar pinggan dengan hana.



Pagi hari hana mulakan dengan air kotak strawberi.

"asahi, teman saya check-up harini boleh?" tanya hana, asahi keluh.

"kenapa tak cakap dari semalam?" soal asahi hana hanya telan air liur.

"takpelah kalau tak boleh, saya boleh pergi dengan miyeon" ucap hana.

"saya pergi kerja dulu" ucap asahi dan terus keluar, hana angguk, dia bersiap dan terus drive seorang diri. Pergi sendiri je lah, malas nak kacau orang lain.



Hana otw dalam perjalanan ke kafenya, tadi dah check-up sekarang kerja lah, nasib haeri dah bukakkan kedai dahulu.

hana memasuki kedai dengan kaki kanannya, dan disambut oleh haeri, haeri terus pergi ke hana dan memuluknya.

"makin sihat ibu dan anak" ucap haeri dan hana senyum gembira.

"akak boleh kerja? kalau tak boleh rehat, haeri buat" ucap haeri dan hana geleng, boleh lagi, lagi pun banyak order kan taknak penat kan haeri, baik dia buat sama-sama, tapi hana buat kerja dia lah, dia larat untuk paking order je, nak buat air tak larat.





"haeri balik lah dulu, harini biar akak tutup kedai" suruh hana namun haeri geleng.

"tak pelah akak, akak balik rehat" suruh haeri dan hana geleng.

"balik dulu, esok akak chat baru haeri masuk kerja boleh? akak pegang kunci harini" ucap hana

"betul?" soal haeri dan hana angguk.

"haeri pergi dulu, jaga diri" ucap haeri dan hana angguk. Dia tutup kedainya dan berjalan ke kedai 7e, nak air kotak.

selesai hana beli hana keluar, tiba-tiba ada yang menyapa nya.

"hana?" soal lelaki itu dan hana angguk.

"ni aku, haruto!" ucap lelaki itu

"ahh! haruto! lama tak jumpa, sihat?" soal hana dan haruto angguk, dia ajak haruto duduk di depan kafenya.

"kau makin sihat sekarang, kau dengan asahi macam mana? okay?" tanya haruto dan hana angguk.

"so far semua okay, kau? kau macam mana lepas duduk dekat canada 1 tahun?" tanya balik hana.

"okay je, tapi hati aku tetap dekat sini, aku rindu sini" balas haruto

"takde bawak bunga ke?" tanya hana

"aku dah ada bunga dekat sini" jawab haruto. Hana soal siapa dia nak jugak tahu.

"rahsia" ucap haruto, hana pukul bahunya

"baby ni, dah berapa bulan?" soal haruto

"7 nak masuk 8" balas hana.

"perempuan lelaki?" tanya haruto dan hana hanya angkat bahu.

"kau tak balik lagi? dah nak dekat pukul 11" ucap haruto.

"aku baru lepas tutup kedai"

"mana suami kau? aku nak jumpa" ucap haruto

"nanti nanti kau jumpa lah, aku nak balik dah malam, aku takut" balas hana dan berjabat tangan dengan haruto.

"take care hana, aku rindu nak macam dulu, dulu kita macam adik beradik kan?" soal haruto dan hana angguk.

"bye ruto, nanti free kita jumpa" balas hana dan peluk haruto, kemudian pergi masuk ke kereta.

Falling in love || Hamada•AsahiWhere stories live. Discover now