Hana bangun dan tengok sekelilingnya lain, dia bangun dan tengok haeri ada di sebelahnya.
"Akak, akak okay?" Tanya haeri dan hana angguk.
"Apa jadi?" Soal hana
"Akak pengsan, akak okay?" Tanya haeri dan hana angguk.
"Jangan bagitahu uncle dengan aunty tau, diam je akak taknak dorang risau" ucap hana.
Kalau bagitahu pun tak tentu risau atau tak , nanti yang disuruh cuma rehat dan minum air masak banyak. Bosan.
"Hana amik lah rehat tutup kafe dulu, tak pun bagi haeri handle nak? Kesian lah tengok akak, akak tak makan kat rumah?" Soal haeri dan hana geleng
"Doctor bagitahu akak kurang makan, akak suka skip makan?" Tanya haeri dan hana angguk.
"Jangan lah macam tu, akak kene makan, akak makan dulu makanan ni haeri bukak kafe ye?" Tanya aeri sebab nak kepastian dari hana dan hana angguk.
"Ni akak punya beg, haeri gerak dulu apa apa akak call tau, akak nak makanan pun akak call nanti haeri datang" ucap perempuan itu dan hana angguk.
"Terima kasih aeri!" Jerit hana dan disambut dengan.
"Sama-sama!"
Hana mengambil telefonnya dan bukak, kelmarin 10 missed call dari asahi tapi kalini takde langsung missed call dari asahi. Dia rindu jugak dengan asahi cuma dua tiga hari ni dia rasa macam bukan diri dia. Stress tiba-tiba, takde selera, rasa nak marah semua orang.
Benda yang berlaku kerana hana tengking asahi tu pun dah beberapa minggu lepas, selepas kejadian itu asahi dah tak telefon dirinya, tanya kabar dirinya dan berdiam diri, hana rindu, rindu asahi.
Skip--
Apabila mula bulan december tahun ni, bulan paling akhir tapi dah berapa lama Asahi dan kawan-kawannya tak balik ke korea. Rindu tak terkata lagi lagi Asahi.
Ada lah rasa menyesal sebab tak sambung belajar tapi dia tak nak, sekarang D's Kafe makin maju, sampai dah boleh order dari talian. Hasil beberapa bulan akhirnya sampai juga.
Mama papa? They're good now, rupanya tak selalu ada kat rumah sebab salah faham, haritu bergaduh tapi sekarang dah berbaik sebab orang ketiga. Right now dah berbaik, selalu makan sama-sama, kalau betul betul busy baru tak dinner sama sama. Dah lebih ke family time sekarang.
"Mama hana nak keluar" ucap hana.
"Nak pergi mana?" Soal mamanya
"Ambik angin, nanti hana balik balik tau!" Jerit hana
"Ye! Elok-elok keluar sana tu" dibalas papanya.
Sesampai di tempat itu Hana duduk seorang diri, termenung.
Termenung akan kehadiran Asahi. Dia tak boleh tipu kalini dia rindu asahi lebih dari biasanya. Dia nak Asahi, dah berbulan tak message satu sama lain. Asahi masih terasa sebab benda haritu?.
YOU ARE READING
Falling in love || Hamada•Asahi
Romantikalangkah terkejutnya sang gadis apa bila lelaki yang dia kejar akhirnya membalas perasaannya balik. (아사히) ASAHI | TREASURE Hamada Asahi copyright; YG Entertainment 2021 end : 23.1.21