bab 11

206 22 0
                                    

Beberapa bulan telah berlalu, hana masih setia dengan kafenya, tapi lately ni jugak hana banyak message dengan asahi. Asahi tanya macam mana hari dia kafe okay ke tak, kalau boleh sampai teman ke tidur dah macam pakwe dengan makwe.

Hana bersiap macam biasa dan sedia untuk berkerja.

Ting

Bunyi telefonnya, dengan cepat hana tengok telefonnya.

Asahi<3

Harini kerja?

Macam biasa..

Elok-elok, hati-hati
Aku ada kelas harini apa
Apa bagitahu

Baik, jaga diri jugak
Goodluck!.
Read ☑️☑️

"Fokus kerja kak, bukannya mengelamun" ucap seseorang dari belakang.

"Hey, mana ada" balas hana walaupun tersenyum seorang diri.

"Harini kita half day eh" ucap hana dan haeri angguk.

Beberapa bulan dah berlalu hana dah dapat kawan baru, haeri juga sudah berbulan berada di D's Kafe ni.



Disebabkan harini cuti hana ambil keputusan untuk keluar seorang diri, dia rindu akan asahi, dia harap yang asahi ada duduk dengan dirinya di tepi pantai ini.

Hana hanya duduk seorang diri di tepi pantai. Membosankan sebab takde orang ajak sembang.

Bunyi phone hana menandakan ada yang telefon dirinya, hana pun mengangkat telefonnya.

Walaupun rasa kekok sebab kali pertama panggilan video dengan asahi tapi hana tetap nak bercakap dengan asahi sebab rindu.

"Hello? Kenapa?" Soal hana

"Saja telefon, haritu kata suruh selalu telefon sebab kau takde kawan" ucap asahi namun hana hanya diam.

"Hana, kau okay?" Soal asahi

"Okay je cuma sunyi"

"Sebab?"

"Takde kawan, takde kawan nak ajak keluar, lepak pantai" kata hana

"Kau rindu aku sebenarnya kan?" Soal asahi dengan laju hana mengia kan.

"Haah, aku rindu kau, kau tak rindu aku ke sahi? Aku rindu nak tengok muka kau bila makan makanan pedas" balas hana

"Kau bukan rindu aku, kau rindu nak kene kan aku" jawab asahi.

"Aku baca kau punya notes kecik kecik dalam balang tu" cerita asahi.

"Okay tak? Rasa rasa boleh jadi calon isteri kau?" Tanya hana.

"Itu kene fikir dulu lah" balas asahi.

"Nak tahu tak harini aku rasa sunyi sangat, takde orang ajak keluar" cerita hana, hana cerita apa yang dia rasa selama beberapa bulan ini.

"Ni angin kau kat mana?" Soal asahi.

"Pantai" jawab hana

"Buat apa pantai waktu macam ni? Gila ke? Pergi balik" suruh asahi, dia tahu sangat kalau pukul 3 petang macam ni siapa je nak datang pantai yang mereka selalu pergi tu. Dah lah sunyi paling paling kalau ramai pukul 5/6 baru ramai.

"Aku saja lepak sini, boring" ucap hana

"Boring pun jangan lah lepak salah waktu, balik hana, bahaya" ucap asahi.

"Taknak" degil hana

"Orang suruh balik degil, nanti apa-apa jadi mama papa dah risau macam mana? Suka buat dorang risau?" Soal asahi dan hana menggeleng

"Pergi balik" suruh lagi asahi namun hana tetap nak duduk dekat situ.

"Yoon Hana, balik aku teman kau cepat balik sekarang" tegas asahi. Hana pun dengan marahnya segera angkat beg dan masuk kedalam kereta.

"Dah lah bye" ucap hana dan terus matikan telefon.

Hana kan, kalau orang tu paksa dia tak suka, padahal benda tu boleh risaukan orang tapi tulah hana, kalau dia nak seorang diri ada yang tegur sebab jangan berani sangat tapi dia yang merajuk balik, tu lah ciri ciri Yoon Hana. Tak suka orang paksa tapi dia pun risaukan orang yang berjauhan dari dirinya.


Malam tiba hana dapat panggilan dari Asahi namun dia langsung tak angkat, lelaki tu Cuba telefon untuk kaki ke 10 baru di angkat panggilannya.

"Kenapa?" Soal hana dengan nada tingginya.

"Marah?" Soal asahi

"Fikir la sendiri" balas hana.

"Amboi, aku marah sebab risau sebab tu aku suruh balik kau tu perempuan, maunya ada pakcik mabuk macam mana? Nak berdiam diri?" Tanya asahi namun hana hanya diam.

"Jawab lah, takkan aku tegur kau suruh balik kau marah aku balik?" Soal asahi tapi hana tetap diam. Dia terus tutup panggilan itu dan off telefonnya. Taknak dia bercakap dengan asahi.

Keras kepala, kene tegur pun tak boleh, gila hana ni.

Apa bila seminggu berlalu hana masih lagi buat perangainya. Selalu pergi pantai seorang diri dan duduk diam.

"Kau pergi pantai lagi?" Soal asahi dari dalam panggilannya.

"Heem" jawab hana

"Susah lah cakap dengan orang degil ni, pergilah pukul 6 kan ramai orang jadi aku tak risau, tu ada orang ke?" Tanya asahi dan hana geleng.

"Lepastu?" Soal asahi

"Aku nak bersendirian sekejap je bukannya lama" jawab hana

"Yelahtu sekejap, balik lah hana, jangan risaukan orang" suruh asahi.

"Kau tak kesian mama papa kalau fikir bukan bukan?" Tanya asahi.

"Bising lah kau ni" ucap hana dan terus tutup telefonnya. Dia pun tak tahu apa kene dengan dirinya sendiri. Semenjak tak dapat attention dari mama dan papa dia jadi sering ke pantai, mama papa busy 24 jam. Anak tak fikir, makan bagi duit je, family time kurang.

Hana cuba sedaya upaya yang dia boleh fikir lebih matang tetapi dia lebih ke overthinking. Fikir macam macam dalam satu masa.



"Hana, akak okay?" Soal haeri dan hana angguk.

"You don't seems okay je right now? Akak kalau akak penat akak rehat boleh? Biar aeri handle all this, akak rehat dulu" ucap haeri namun hana geleng kepala.

"Go lah akak, rehat, kenapa muka akak pucat? Akak tak makan?" Soal haeri dan hana geleng.

"Akak rehat ye?" Soal hana dan haeri angguk.

Baru berapa step dah jatuh ke atas lantai.

"Akak!" Jerit haeri dan segera angkat hana.

Falling in love || Hamada•AsahiWhere stories live. Discover now