bab 31

207 17 1
                                    

"merajuk lagi?" soal asahi yang nampak hana termenung keluar.

"tak" nafi hana

"jangan lah merajuk" balas asahi

"nanti aku amik" tambah asahi dan hana angguk, cepat sahaja dia masuk ke dalam kafe.

"akak, ice americano dua, aeri nak pergi beli tisu" ucap aeri dan hana angguk. Cepat sahaja mereka order. Harini ramai pulak datang ke kafe, selalunya orang suka take out kalini makan dalam pulak. Full house gitu hahahah.

"harini haeri tutup kedai." soal hana

"haeri okay je" balas haeri.

"takpelah haeri balik dulu, kesian nanti penat" balas hana.

"no mah, haeri sekarang tutup lambat ada orang teman sampai balik" senyum haeri.

"okaylah kalau macam tu, haeri tutup akak balik boleh?" tanya hana

"boleh sangat boss, jaga diri, tu baju tu basuh lah hehe" suruh haeri dan hana angguk. Cepat sahaja dia keluarkan telefon dan call asahi suruh amik.

"kenapa baju kotor?" soal asahi yang nampak tompok coklat di dada hana.

"oh, ni tadi terlanggar orang lepastu camni lah" balas hana, sedaya upaya dia tutup dengan rambut rupanya lelaki tu nampak jugak.

"tak basuh? takde baju spare?" soal asahi lagi dan hana geleng.

"lepasni bawak baju spare" ucap asahi dan hana angguk.

"balik mandi siap, Kita ada dinner" kata asahi, hana pandang ke lelaki itu.

"mummy plan" balas asahi.





"hah, sampai dah si bunga" ucap mama apa bila nampak kehadiran anak puterinya.

"mama plan apa ni?" soal hana dan mama hanya gelak.

"saja, makan lah dulu" suruh mama dan hana angguk.

"mummy sihat?" tanya hana yang tarik kerusi sebelah mama, asahi pula duduk sebelah maknya sendiri.

"sihat, hana dengan asahi sihat? takde gaduh kan?" tanya mummy dan hana geleng.

"takde ma, haha" kekok hana, time ni pula nak tanya gaduh ke tak.

"macam mana? masih panggil aku kau? ke sayang baby?" soal mummy, tiba-tiba Asahi gatal tekak.

"ekhem, mummy, boleh makan tak ni?" tanya asahi.

"boleh boleh, makan lah" pelawa mamanya dan mereka berdua makan. Elok lah tu hana dah lah tengah lapar sekarang ni balik dari kerja tak makan apa terus dapat makanan. Rezeki.

"minggu depan wedding abang pulak, hana make sure tak busy ye, asahi pun sama" ucap mama tiba-tiba.

"ye mama takkan punya" balas hana namun asahi hanya angguk.

"asahi kalau penat rehat lah, tak pun suruh hana urut, kalau hana buat hal ataupun tak dengar kata, tak urut marah je dia takpun bagitahu mama" ucap mamanya, Hana terus pandang ke mamanya, dengan muka senyum dia selamba je dia suruh marah.

"okay mama, nanti asahi marah dia" balas asahi, hana hanya menjeling nya.



"ngantuk dah ke?" soal asahi dan tengok tepat muka hana. Hana geleng.

"dah tak merajukkan?" tambah asahi dan hana geleng.

"jom main sep sep sep tom tom tom" ajak hana, mula dah, dia tarik tangan asahi dan mula ajak asahi bermain dengannya. Lepastu tukar pulak main rock paper scissors. Kalah kene jentik.

Falling in love || Hamada•AsahiWhere stories live. Discover now