Kalini Hana bangun awal dikejutkan dengan dua orang yang berada di sebelahnya.
"cepat, suruh mama bangun" ucap asahi
"mama dah bangunlah adik, yeayy" tambah asahi apa bila nampak hana dah menggeliat di sebelah kirinya.
"amboi amboi mentang mentang dah ada geng kemain kene kan orang ye" ucap hana
"mama can go ahead, bobot boleh duduk dengan papa je" balas asahi
"okay, dia nak susu awak bagi eh, saya taknak bagi, tidurkan dia, basuh dia, mandikan dia, basuh berak dia" ucap hana panjang lebar dan sejurus terus bangun keluar.
"bangun dah mak dara? mana bobot?" soal mamanya.
"bobot dekat dalam bilik dengan bapak dia" balas hana, dia terus ke meja tengok apa boleh makan, lapar~
"mama, superman datang" ucap asahi yang membawa bobot ke hana tapi hana endahkan sebab dia lapar, walaupun asahi letak bobot dekat atas kepalanya dia tetap buat bodo, makanan yang pertama lantak lah bobot yang penting dia lapar.
"mama tak layan dia lapar, meh sini bobot" ucap mama dan terus amik si kecil dari tangan asahi, dia bawa bobot lari manakala asahi dia ikut hana yang tengah makan roti dan nutella kesayangan.
"i rasa kita dah boleh panggil dia hamada jaeyun kut" ucap asahi secara tiba-tiba
"hamada?jaeyun? hamada jaeyun? awak serius lah? mana dapat nama ni?" soal hana
"dia datang secara tiba-tiba tapi hensem apa, macam orang dia" balas asahi.
"up to you kalau rasa sesuai letak lah i okay je" balas hana
"hamada jaeyun!" jerit asahi apa bila nampak si bobot telanjang atas katil.
"asahi! terkejut lah dia!" marah hana, ada ke budak tu tengah syok main dengan mainan dia si laki tu pergi loncat atas katil lepastu jerit nama budak tu? ey nasib tak kene lempang.
"ala comelnya hamada jaeyun ni" ucap asahi, kini dia ambil jaeyun dari tangan hana.
"jaeyun je takyah nak berhamada sangat"
"takpe, bobot juga pemenangnya" balas asahi, dia bawa bobot ke atas katil, baringkan bobot di sebelahnya dan layan cerita the baby boss
"amboi amboi, syoknya dia layan cerita dengan bapak dia, siapa ajar ni?" soal hana tetapi pandai pula si bobot ni, dia senyum kerang busuk pula haihlah anak..
"mestilah papa dia ajar, takkan lah atuk pulak" balas asahi, hana hanya endahkan dan kembali kemas bilik.
"ma" panggil asahi, hana yang tengah sapu lantai itu terus pandang kepadanya.
"bobot yak" ucap asahi, hana dah tepuk dahi, dia terus cepatkan kerjanya dan kemudian ambil tisu basah, di sebabkan si bobot tu masih baby dia cuci guna tisu basah. Selesai hana cuci yakyak si bobot dia kembali gembira, bermain dengan papanya di atas katil.
Baru sahaja nak masuk ke dalam bilik air si bobot dah menangis, terus berhenti niat hana nak mandi.
"alah kenapa nangis pulak" ucap hana, dia kembali lap kakinya di atas alas kaki dan naik ke atas katil. Selesai bobot tidur kini dia boleh mandi, di sebabkan cuaca panas hana yang tak rajin nak mandi tu terus rajin mandi, habis sahaja mandi dia keluar mengadu.
"panaslah" ucapnya
"baru lepas mandi panas? awak duduk bawah matahari ke ni?" soal asahi
"saya tak pernah rajin mandi ni, tapi harini paling panas" balas balik hana, dia mula membuka penghawa dingin dan baring di sebelah bobot.
"tidur pulak?" soal asahi apa bila nampak hana dah nak tertutup mata. Hana tak jawab namun angguk, dia terus peluk bobot di sebelahnya namun asahi?... dia mandi jugak sebelum tidur sekali dengan isteri kesayangan.
Hana yang tak lena tidur tu dia termenung sambil tepuk bobot dekat sebelah.
"tak tidur lagi?" soal asahi apa bila nampak hana mata masih terbukak.
"nak mengantuk kan diri lah ni" balas hana, dia cuba pejam mata sampai lah suaminya sendiri yang peluknya dari belakang.
"sekarang boleh tidur tak?" soal asahi apa bila tangannya yang tepuk bahu isterinya. Hana geleng
"kenapa?" soal asahi
"yang kene pukpuk dia, bukan saya" balas hana, dia kembali pejam matanya tapi tetap tak boleh, dia toleh kebelakang balik.
"asahi" panggil hana, asahi yang tadi tidur membelakangi hana kini pusing balik ke arahnya.
"kenapa?" soal asahi
"tetap tak boleh tidur, apa kata awak duduk sebelah bobot ni" suruh hana, asahi baring di sebelah jaeyun, hana yang tadi tengah tepuk bobot dia ambil tangan asahi dan letak bersamanya, dia tak kesah dia usap jaeyun sekali usap dengan tangan asahi asal dia boleh tidur, mungkin dengan cara tu je dia rasa selamat. Hana dah masuk ke alam mimpi selepas itu.
ini last ye korang, i exam 2weeks, esok i start exam rasa nak nangis HUAAA (TT) see you in 3weeks(?) ANNYEONG KALAU JEONGWOO&YOSHI&ASAHI UPDATE TOLONG KATA DEKAT DIORANG SAYA RINDU YE AHAHAHAH I CAN'T HYPE ABOUT THEM FOR 2/3WEEKS NAK NANGIS LAGI BYE *nangis dekat bucu katil
YOU ARE READING
Falling in love || Hamada•Asahi
Romancealangkah terkejutnya sang gadis apa bila lelaki yang dia kejar akhirnya membalas perasaannya balik. (아사히) ASAHI | TREASURE Hamada Asahi copyright; YG Entertainment 2021 end : 23.1.21