keesokan harinya, hana keluar rumah dengan senyap senyap, katanya harini asahi kerja so confirm lah kan kalau dia balik lambat? selalunya kalau dia gerak pukul 10 pagi dia memang balik lambat, jadi ada can la hana keluar senyap senyap, yang pasti sebelum pukul 10malam dia kene ada dekat rumah.
"ni suami kau tahu tak?" soal miyeon yang amik hana di depan rumahnya.
hana geleng kepala dan gigit bibirnya. Takut pun ada...
"nanti suami kau marah macam mana?" soal miyeon
"takpe, kita kene pergi awal, balik awal, boleh?" tanya hana dan miyeon angguk. Terus ke destinasi yang mereka nak pergi. Without hesitate terus sahaja tanpa fikir apa-apa.
Habis sahaja ikut miyeon, tepat pukul 3 petang hana balik rumah, dia suruh miyeon hantar.
masuh sahaja rumah hana terus keluh, tutup pintu dan pusing, alangkah terkejutnya bila dia nampak asahi tengah duduk di sofa. Terkejut beruk hana bila asahi dah balik rumah, dia tengok jam baru pukul 3petang, bukan sepatutnya dia balik pukul 11malam ke?...
"a...a.awal awak bali..k..." soal hana terkejut.
"haah, awak bukak kedai ke harini? setahu saya tadi lalu kedai takde bukak pun" ucap asahi sambil tengok jam yang berada di tangannya.
hana hanya diam, dia tak jawab persoal asahi.
"awak keluar?" soal asahi hana diam....asahi paling benci kalau orang tanya dia diam.
"keluar kan? kenapa tak bagitahu? dah sihat sangat?" tanya asahi lagi.
"sorry, ingatkan awak balik lambat" jawap hana dan tunduk kebawah walaupun asahi ada di depan matanya.
"so kalau saya balik lambat kiranya awak lagi lah boleh keluar lambat kan?" tambah asahi dan hana geleng.
"awak marah?" tanya hana
"mana ada saya marah, saya suka apa, make sure lepasni repeat lagi tau" ucap asahi dan bangun masuk ke bilik.
"alaa!! asahii" panggil hana dan ikut asahi yang duduk di atas katil.
"marah ke" tanya hana, dia peluk asahi dari belakang dan kepalanya berada betul-betul sebelah kaki asahi.
asahi hanya diam, tak keluar sepatah perkataan.
"saya kan dah sihat, boleh lah keluar kan? itu pun saya cakap kat miyeon tadi saya nak balik awal, tapi mak dia stop suruh duduk makan dulu, nak beli barang rumah dia lagi, saya tolong cat bilik dia jugak tadi" cerita hana tapi reaction asahi tak ada apa-apa pun.
"sorry lah sayang, nak saya begging depan kaki awak ke? supaya awak maafkan saya?" tanya hana tetapi lelaki itu masih tengok telefon. Hana terus turun kebawah, duduk depan kaki asahi dan meminta maaf. Susah betullah lelaki ni nak maafkan orang.
"janji lepasni tak buat lagi dah" ucap hana dan keluarkan jari pinky promise namun asahi masih tekun pandang telefonnya. Hana berbalik baring macam tadi, dia baring di tepi kaki asahi dan tangannya merayau sana-sini, mengemis perhatian asahi.
"sorrylah sayang,ang ang ang" ucap hana dan bermain dengan lengan asahi, gatal tangannya apa bila asahi yang memakai sleeveless itu dia cubit cubitnya lengan si suami.
"nak buat lagi ke tak" soal asahi, kini tangannya letak di sebelah kepala hana.
hana geleng, keluarkan jari pinky promise nya.
"kalau saya buat lagi pun...jangan lah marah...dah sihat boleh keluar kan?" soal hana
"awak betul-betul sihat ke?" tanya asahi dan hana diam, geleng kepala.
"lepastu?"
"okay, saya janji, kalau lepasni saya buat lagi awak ignore lah saya, marah saya sepuas hati" ucap hana
"saya marah sebab sayang, maunya awak tiba-tiba muntah? pingsan? siapa nak uruskan? malu tak kalau menyusahkan orang?" tanya asahi dan hana angguk. malu.
"lepasni jangan buat lagi, saya tak suka, kalau nak keluar bagitahu, kalau awak sihat takpe saya langsung tak kesah, awak tu tengah tak sihat, batuk pun masih ada kan?" tanya asahi dan hana angguk.
"lepasni kalau demam pergi keluar tau, jangan duduk rumah" suruh asahi namun hana tahu itu bukan suruhan namun ejekkan. Hana menjeling asahi dia nak balas dendam, dia terus toleh ke kanan dan gigit lengan asahi yang ada di tepi nya.
auch
adu asahi.
"padan muka, wlerk" balas hana dan menjelir lidahnya.
"nak saya jadi perempuan haritu supaya awak pujuk saya?" soal hana dan angkat keningnya.
"apa? cakap lagi sekali, perempuan mana?" soal asahi, dia sengaja tarik telinga hana supaya perempuan itu adu sakit.
"okay okay tak, sakit lahh!!" jerit hana dan lepaskan tangan asahi dari tarik tangannya.
"kalau sayang hubungan jangan asyik nak cakap pasal perempuan lain, nanti kalau perempuan tu betul jadi madu awak baru awak tahu" balas asahi
"ada niat la tu nak menduakan isteri" ucap hana.
"tuduh lah saya, saya tak pernah nak menduakan awak, sikit pun tak, nak sayang awak dulu pun susah ini kan nak suruh suami sayang perempuan lain, saya tak faham lah dengan awak, awak nak sangat ke saya kahwin lagi?" tanya asahi dan hana geleng.
"lepastu?" soal asahi. Hana bangun dari baringnya dan duduk depan asahi.
"saya kuat cemburu, tanya miyeon macam mana perasaan saya dulu setiap kali nampak awak dengan perempuan, nampak perempuan tangkap gambar dengan awak, jadikan gambar awak sebagai lockscreen dorang, ingat saya tak cemburu dulu awak kene ship satu sekolah dengan perempuan lain?" soal hana, let it all out girl.
"entah, saya takut saya ni tak cukup, tak dapat jadi yang terbaik so mana tahu perempuan lain boleh jadi yang terbaik" ucap hana.
"sayang" panggil asahi, dia pegang muka hana dan usap lembut pipinya.
thankyou a loottt for 1k readers korang HAHAHAH CULTURE SHOCK 💥💥💥💥 well i baru malam ni bukak wattpad 12:30am ye, saja tengok cerita kita sendiri lah dah 1k padahal rasanya baru 834 je huhu 😭😭 anyway enjoy korang!! 🫶🏻🫶🏻
YOU ARE READING
Falling in love || Hamada•Asahi
Romancealangkah terkejutnya sang gadis apa bila lelaki yang dia kejar akhirnya membalas perasaannya balik. (아사히) ASAHI | TREASURE Hamada Asahi copyright; YG Entertainment 2021 end : 23.1.21