"no papa!!!!!!" jerit ae-cha, asahi terus bergegas ke bilik anak perempuan.
"kakak, hei, kenapa ni?" soal asahi, dia kejut ae-cha.
"pa..papa!" jerit ae-cha dan terus peluk asahi yang berada di tepinya.
"kenapa ni? cuba bagitahu papa" suruh asahi, rambut di selak ke belakang telinga.
"papa nak kahwin baru" jawab ae-cha kepala di geleng di dada asahi.
"kakak, ahah nonsense la" balas asahi walaupun dah tergelak dengan perkataan ae-cha.
"betul papa, kakak mimpi papa nak kahwin baru and papa almost nak ci-"
"kakak, papa tak akan kahwin baru, akak nak papa kahwin baru?" soal asahi, ae-cha geleng.
"dah, bangun jom breakfast dekat bawah" suruh asahi, ae-cha angguk. Dia cuci muka dan terus ikut asahi turun.
"mamaa goodmorning" ucap ae-cha dan peluk hana dari belakang.
"goodmorning kakak, kenapa jerit tadi?" soal hana.
"dia mimpi kata papa nak kahwin lain" balas asahi.
"tapi kalau mimpi bukan benda tu akan jadi ke?" soal balik hana
"sayangg" asahi berkata seperti kesal dan terus menjeling hana di depannya.
"kan mama kan? akak pun rasa macam tu, kalau betul papa kahwin lain macam mana? nasib mimpi" balas ae-cha.
"tak apa lah kalau papa kahwin lain pun, kenapa? kakak tak suka?" soal hana, ae-cha menggeleng.
"kakak tak akan suka papa dah lepas tu" jawab ae-cha, hana geleng kepalanya.
"tapi nanti kalau mama dah tak ada pun ae-cha nak tak kalau papa kahwin lain?" soal hana.
"taknak lah layan mama, dah jauh sangat" jawab ae-cha dan makan buah yang baru lepas hana potong, dia makan sambil termenung, hana cuci dan susun pinggan mangkuk.
"mama!!" jerit jaeyun. Dia terus datang ke hana dan peluknya.
"abang, nak keluar dengan kawan-kawan boleh?" soal jaeyun.
"pergi?" soal balik hana.
"makan, duduk lepak dekat kedai makan tepi pantai tu, boleh kan mama?"
"tak boleh" jawab asahi yang baru keluar dari mana tak tahu.
"alah papani, abang tanya mama la" balas balik jaeyun.
"kalau papa kata tak boleh maksudnya tak boleh, nanti kamu tidur dekat rumah kawan kamu sampai 3 hari, buat apa? risaukan orang?" soal asahi, jaeyun muncung bibirnya.
"tak papaa! haritu kan sebab papa marah abang, mesti lah abang merajuk! pleaseeeee, kalini abang balik awal abang janji, sebelum pukul 10 abang dah ada dekat rumah" ucap jaeyun, meminta ke dua orang tuanya izin untuk keluar.
"pergi lah abang, sebelum pukul 10 dah ada dekat rumah" ucap asahi selepas berkali-kali meminta.
"mama?" soal jaeyun, hana angguk, jaeyun terus loncat gembira dan peluk ibunya.
"thanks ma!" beralih ke papa dia hanya tepuk bahu asahi. "thanks papa my sugar daddy" balasnya dan memberi flying kiss, asahi dah pelik tengok karenah anaknya.
"my daddy!" jerit ae-cha, dah lagi sorang pulak.
"nak apa pulak kalini?" soal asahi, tangan silang di dada.
"mama,papa, kakak nak keluar can ah? nak beli ramen please" ucapnya, lengan asahi dan hana di goyang-goyangkan.
"semalam ice cream harini ramen pulak?" soal hana, ae-cha angguk.
"boleh lah mama kan? alah ae-cha tak suka keluar tapi ae-cha nak tengok kdrama, nak layan sambil makan boleh lah kan?" tambahnya lagi, saja je nak pacing sampai menjadi.
"boleh kan kan kan?" asahi dan hana angguk, beria budak tu siap dan keluar untuk meminta duit.
"jangan habiskan dekat benda yang tak patut makan" ucap hana, ae-cha angguk.
"thanks sugar mummy and daddy, i love you both, mwah" ucapnya dan segera keluar rumah selepas dapat duit di tangan.
"anak awak" ucap asahi selepas duduk di sofa di sebelah hana.
"correction, anak kita, dua-dua ikut perangai awak" balas hana.
"mana ada, ae-cha ikut perangai saya, suka bersendirian better duduk rumah dari keluar" deny asahi.
"tak ada, sama je" tambah hana, asahi diam memberi side eye ke hana.
"dah lah nak keluar jugak" ucap asahi dan bangun dari duduknya.
"eh, nak kemana?" soal hana.
"keluar"
"tak ada tak ada, duduk sini, tolong saya lipat kain" suruh hana, asahi dah garu belakang kepala.
"tak boleh eh ?" soal balik asahi
"tak payah nak jadi sloth sangat, cepat sini" suruh hana, makin disuruh makin dia sengaja jalan perlahan-lahan
"hamada asahi!" jerit hana, cepat sahaja dia duduk sebelah nak lipat kain bersama.
"nanti kita pergi honeymoon nak tak ?"
"gila ke apa ? dah ada anak nak honeymoon pula ?" soal hana
"tak apa lah, kita pergi jauh sikit, jauh dari sini" tambah asahi,
"jangan nak mengarut, sekarang lipat baju tu elok-elok, kalau ada yang tak sama saiz siap awak" seru hana
"ala, tak sama saiz pun nak marah" jawab asahi.
"apa?!?"
"OKAY! SIAP DILAKSANAKAN KOMENDER" ucap asahi dan segera lipat baju yang ada di dalam bakul.
"macam ni lah bagus, kalau macam tu saya pergi dulu" tambah hana.
"eh, tak boleh, awak duduk sini sekali" suruh asahi dan tarik tangannya.
"kenapa pulak, kan yang nak lipat awak" balasnya.
"sayang"
"tak baik melawan cakap suami" tegas asahi, dia guna kad suami dia pula."baik boss, saya turut, saya bawa air kopi untuk awak sambil kita tengok webtoon kita ya" ucap hana, asahi angguk bangga dan sambung lipat baju.
- end ♡
YOU ARE READING
Falling in love || Hamada•Asahi
Romancealangkah terkejutnya sang gadis apa bila lelaki yang dia kejar akhirnya membalas perasaannya balik. (아사히) ASAHI | TREASURE Hamada Asahi copyright; YG Entertainment 2021 end : 23.1.21