"sebab tu lah saya suka awak, and you don't even care about people yang nak jatuhkan awak time sekolah dulu, awak suka minding your own business kan? lagi pun awak suka berfikiran positive dari negative kan? saya suka tengok cara awak comfort all people surrounding you dulu, you give a lot of positive vibes to them, and awak banyak ajar orang yang mana ada kelemahan, satu nya saya suka sebab awak pernah speak the fact that time yang aisha and the geng buat lawak pasal kelemahan orang kan? i love the way you back up ailee as a victim, "at least jangan buat kelemahan orang sebagai benda remeh" woah that time i rasa macam incredible betul, awak pulak sejenis yang pendiam kalau dengan geng aisha tu tapi time tu i could feel dia mesti malu dah lah ramai tengok pergaduhan tu" semua nya asahi cerita, dari sekolah ke ldr sampai lah jadi isteri dia sendiri.
hana tersengih seorang diri, tersentuh hati pun ada jarang lelaki dia nak bukak mulut panjang lebar macam ni, memang sangat tak expect.
"okay lagi lagi, ada tak pasal saya yang awak nak cerita" soal hana, seronok dia dengar asahi describe dirinya.
"eh no no, tak ada dah, awak lah pulak describe pasal saya" balas asahi
"awak kind of boring people, kalau saya cerita pun memang akan boring sentiasa" balas balik hana, asahi hanya pandangnya dan angguk
"boring people ni jugak lah yang awak suka kan? tu samp-" tak sempat asahi nak panjang lebar hana dah potong dulu.
"betul, sebab tu saya suka awak sebab awak takdelah boring mana tapi saya saja taknak cerita, anak kita keluar nanti baru saya bukak semua cerita pasal awak" balas hana
"baguslah kalau macam tu, tak payah nak panjangkan cerita" tambah asahi
"okay lah kalau macam tu, saya nak sambung tidur bye" ucap hana yang bangun untuk masuk kebilik, dia terus baring di atas katil dengan selesanya. Asahi pun turut baring di sebelahnya.
"awal pula awak balik harini" ucap hana
"saya malas nak duduk office lama lama, nanti orang asyik keluar masuk keluar masuk nak jumpa saya" jawab asahi
"belagak playboy"
"saya memang playboy tapi bukan playboy lah, expensiveboy" ucap asahi, hana jeling suaminya, tapi asahi terkekeh dengan reaksi isterinya. Hana sempat cucuk dimple asahi yang berada di pipi kirinya asahi terus berhenti dari gelak.
"nanti saya nak anak saya ada dimple lah macam awak"
"so suddenly je?" soal asahi, pelik..
"takde saya harap anak kita lelaki so dia ada dimple macam awak, maybe manis? lepastu mesti ramai suka dia" balas hana
"dah lah makin lama layan makin mengarut awak, jom tidur" ajak asahi, dia tarik hana dalam pelukannya.
"asahi, sakit" jerit hana dan pukul lengan asahi, asahi terus menjauh darinya.
"sorry, lupa pulak tengah bawa isi" balas asahi, sempat dia elus perut hana dan cium, kemudian terus bertukar tempat, dari depan terus ke belakang hana, asal dapat peluk Jalan la.
"awak rasa kan, nanti nak letak nama baby apa?" selit hana,mata dah layu tapi nak bercakap.
"tak tahu lagi,tak fikir, lain hari lah kita fikir saya mengantuk ni" balas asahi, hana dah terlelap, bercakap-cakap lah dah tidur
Hana bangun dan mandi, harini teringin nak sandwich lah pula, dia pun masak telur hancur-hancur, campurnya dengan mayonis dan kicap, dia bawa ke meja depan dan duduk seorang diri, memandang kan asahi tengah tidur dia duduk lah seorang diri, boleh marathon lagi kdrama yang dia belum tengok.
selesai makan dia basuh pinggan dan lap meja, pergi check asahi yang ada dalam bilik, asahi hilang? dia pergi ke bilik air, oh mungkin asahi mandi kut, takpelah sekarang dia buka pintu peti ais. Apa lagi yang dia boleh kunyah eh time ni heem..
Dia ambil coklat, coklat di tangan kiri dan air kotak milo, memang tak lekang lah. Dia berjalan ke ruang tamu, asahi pun keluar dengan baju sweatshirt biru dan seluar coklat, dia datang ke arah hana.
"nak makan" soal hana dan asahi geleng, hana angguk dan berjalan untuk ke sofa.
"sayang" panggil asahi dan peluk isterinya dari belakang, tak sempat hana duduk dia dah peluk dulu.
"kenapa? awak demam eh?" soal hana, dia merasa tangan asahi yang ada di pinggangnya. Asahi angguk,
"macam mana boleh demam?" soal lagi hana dan asahi hanya balas "taktahu", hana suruh asahi baring di sofa, dia meletakkan kain di atas dahi asahi. Pelan-pelan dia usap pipi asahi sampai asahi tertidur. Dia kembali makan dan tengok balik kdramanya.
"awak okay dah?" soal hana dan asahi angguk, benda tu pun dah 2hari jadi asahi pun dah sihat seperti biasa. Dia kembali letak kepalanya di atas bahu hana dan usap perut hana, hana pun pelik sekarangni bukan ke sepatutnya perempuan yang manja? kenapa lelaki ni manja terlebih pula ni? haih.
"awak lapar tak?" soal hana dan asahi geleng.
"awak lapar?nak makan apa?" tanya asahi.
"takdelah, saya tanya awak, awak macam dah takde selera je nak makan? awak okay kan?" tanya hana dan asahi angguk.
"takde selera je sebab busy, saya memang macam ni, lagi berapa hari okay lah tu" balas asahi, hana peluk asahi, tangannya dia letak di pinggang dan bersandar di bahu kecil asahi.
lama tak nampak, hi semua, dengar cerita treasure buat tour betul ke tu 😍😍😍 sesiapa dapat pergi roger la, i nak pergi tapi macam tak pasti dapat pergi ke tak 😔😔😔 bulan 3 pun nak ke pahang, sadis hidup nak jumpa yoshi dengan jeongwoo 😭😭😭😭💔💔💔.
andddd for those yang kata yg bab* yang di bab* kan time mashidam keluar tu aku tengok kalau kau pergi concert tu aku cungkil biji mata kau 😍😍 kata yg bab* tapi pergi jugak concert under yg ahsgahahsh SABAR, BYE
YOU ARE READING
Falling in love || Hamada•Asahi
Romancealangkah terkejutnya sang gadis apa bila lelaki yang dia kejar akhirnya membalas perasaannya balik. (아사히) ASAHI | TREASURE Hamada Asahi copyright; YG Entertainment 2021 end : 23.1.21