Poyraz Gediz'den;Şlap. Odanın duvarlarında yankılanıp, benim yanağımda patlayan okkalı tokat. Annemin attığı tokatla yüzüm sol omzuma doğru, savrulurken dudağım patlamıştı.
"Siz evli değilsiniz. Ben seni böyle mi yetiştirdim?! Örf, adet, kural, nizam nerede kaldı Gediz Aksoy?!"
Annem, beni tepeden tırnağa süzerken ben karşısında başım önüme eğik vaziyette duruyordum.
"Sana yazıklar olsun, bunca yıl benden hiç mi terbiye öğrenmedin? Hadi o kız cahil, genç bilememiş lafına uymuş. Sen, sen nasıl, sen benim oğlumsun ya! Sen Feraye Aksoy'un oğlusun! Ben, bir beyefendi yetiştirmiştim. Eli kanlıda olsa, örf, adet, kural nizam bilen bir beyefendiydi benim oğlum. Uçkuruna düşkün, yeni yetme bir oğlan değildi!"
Sessiz kaldım, yapacağım hiçbir savunmanın beni Feraye Aksoy'un karşısında haklı çıkarmayacağını biliyorum. Annem, göz ucuyla Gece'ye baktı ardından bakışları beni buldu.
"Nasıl çeldin kızın aklını, sana olan sevgisini zaafını mı kullandın?"
Annem, Gece'yi kullandığımı imâ ettiğinde sinirlendim. Annem, dâhi olsa hiç kimse sevdiğim kadını kullandığımı imâ edemez.
"Ben Gece'nin bana karşı olan zaafını kullanmadım, ben onu seviyorum. Oda beni seviyor, evleneceğiz anne hem evlilik sadece bir imzadan ibaret."
Sözlerimle annem ürkütücü bir kahkaha attı.
"Bir imza öyle mi? İmza, evet resmi nikâh bir imzadan ibaret, sadece sizi kanunlar önünde 'eş' gösterip birbirinizin üzerinde hak sahibi olacaksınız. Peki ya dini nikâh, Hazan senin helalin mi Gediz Aksoy?"
Ben, sessiz kaldıkça annem daha da yükseliyordu. Tek korkum, Gece'nin şuanda uyanması. Bu yangının ortasında uyanmasın ne olur, annem beni yakıp kül etsin Gece sonra uyansın. Yoksa annemin, alevi Gece'nin üzerine sıçrayıp onu da yakar.
"Olacak."
Cevabımla annemin kaşları havalandı.
"Olacak."
Annem güldüğünde, bu gülüşün sadece öfkeden ibaret olduğu barizdi.
"Olacak, babasının kırkı çıktıktan bir hafta sonra evleniyorsunuz Poyraz."
"On iki ocağa, nikah tarihi alacaktım."
"On iki ocak. Bugün 31 Aralık 2019, sen 12 ocak 2020 için nikah tarihi alacağını söylüyorsun. Ayın on ikisinde, Hazan'ın babasının vafatının on üçüncü günü olacak, o yüzden ayın on ikisi olmaz. Hazan'ın babasının kırkı çıktıktan bir hafta sonra evleneceksiniz, buda tarih olarak 9 şubat 2020'ye tekabül ediyor. Hazan ne kadardır hamile?"
"Yaklaşık iki hafta."
"Dokuz şubatta Hazan hamileliğinin birinci ayını, doldurmamış oluyor. Bu demek oluyor ki, karnı henüz belirginleşmemiş olacak. Nikahı Hazan'ın karnı belirginleşmeden yapmakta en doğrusu olur, yeni nikâh tarihiniz 9 şubat 2020, düğün için gerekli her şeyi ben halledeceğim. Sende resmi işleri hâlledeceksin, şanımıza yakışır bir nikah ve düğün olacak."Annem, tam odadan çıkıyordu ki son anda geri döndü.
"8 şubatta da dini nikahınız kıyılacak, ben hoca ile konuşacağım. Gerçi zina yapılalı çok olmuş ama, gerekirse tövbe edeceksiniz. Dua edinde, torunumu sağlıkla kucağıma alayım, günahlarınız vebali torunumdan çıkarsa iki dünyada da ellerim yakanızda olur bilesiniz."
Annem bir hışımla, odadan çıktığında tuttuğum soluğumu geri verdim. Feraye Aksoy, dakikalar içerisinde bana cehennemi yaşattı. Gece'nin hamile olduğunu öğrendiğinden beri, karşısında soğuk terler döküyordum. Annemin odadan çıkmasıyla derin bir nefes verdim, elimi yüzüme yerleştirip sakallarımı sıvazladığım esnada Gece'nin sesi doldu kulaklarıma.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kanunsuzların Şehri
RomanceHayatın savaşçı olmaya zorladığı iki insan, hayat ile girdikleri savaşta biri adaleti, diğeri de adaletsizliği kendine ilke edinmişti. Kurtuluş yolunu arayan tehlikeli bir adam ve yeni mezun bir avukat. Acemi avukat, bürosunu şeytanın hükmünde olan...