“Karl" panggil Hakeem melalui alat pendengar di telinganya.
“hurm" jawab Karl pendek.
“belakang kau! "
“orait" jawab Karl bersedia menarik picu senapangnya.
Karl Syakirin perlahankan langkahnya. Derapan kaki terdengar di indera pendengarannya walaupun perlahan. Dia tersenyum.
“ 1 2 3"
“bye"
Prang!
Satu hayunan senapang menghentam wajah lelaki yang mengikuti langkahnya dibelakang.
Bang!
“sorry you are died“ ujar Karl Syakirin melihat kearah lelaki yang sudah terbaring kaku itu.
Karl meneruskan langkahnya lagi.
“karl!“ Hakeem berlari kearahnya.
“blah, polis on the way" ujar Hakeem melihat kiri kanan.
“move“ jawab Karl mengundur sambil melihat kiri kanan.
Hakeem Sufian dan Karl Syakirin berlari keluar ke atas bangunan sebelum melompat ke bangunan sebelah dan bernyorok disebalik dinding bangunan sebelah.
Bunyi siren polis yang jelas kedengaran mula memenuhi tempat itu.
“Karl! " panggil Hakeem apabila melihat Karl memangungkan kepalanya melihat keadaan disebelah.
"aku nak tengok keadaan" jawab Karl masih mencuba melihat ke bawah.
“mission complete"
Satu suara disebalik alat pendengaran itu terdengar.
“home" arah suara itu.
Karl Syakirin mengalah dan mula mengatur langkah.
“roger" balas Karl Syakirin berselindung disebuah apartment lalu membuka semua pakaian mereka digantikan dengan pakaian biasa, setelah selesai, mereka bergerak keluar seperti biasa.
Sewaktu melalui kawasan yang dikerumuni oleh polis dan bomba yang membantu mengeluarkan mangsa, mereka melihat ke salah seorang yang sedang menjaga jalan disitu begitu juga dengan orang itu dan ada isyarat yang mereka lakukan sebelum dengan santai berlalu memecut keluar dari kawasan itu.
“nanti hantar aku ke hospital“ tiba-tiba Karl Syakirin bersuara setelah lama ditemani sunyi, dia mengatakan itu apabila sudah menghampiri kawasan kem.
“haa?“ Hakeem dibuat termanggu.
“lepas hantar senjata dan barang tu, hantar aku kat hospital" ulang Karl malas.
“oooo haaa..... ehhh tapi why?" tanya Hakeem pelik.
“jangan banyak tanya hantar je“ jawab Karl Syakirin dingin.
“ouhhh... okey" jawab Hakeem malas bergaduh.
Setelah itu, dia terus menghentikan lelaki itu di hospital sebelum kembali ke rumah mereka.
“Keem, macam mana? okey?“ tanya Hassan salah seorang anggota bujang yang juga tinggal bersama mereka di luar kem.
“okey je, semua dah K.O“ balas Hakeem Sufian membuka kasut dan stokingnya
“aku pelik, kenapa diorang buat macam tu ehh?“ tanya Hassan sambil duduk disofa, air hangat di tangan dihirupnya perlahan.
“aku tak tahu, yang aku tahu mission settle" jawab Hakeem berjalan menuju sofa.
YOU ARE READING
[C] | LEFTENAN KARL SYAKIRIN |
Romance"kau memang suka buat darah tinggi aku naik ehh?" - Leftenan Karl Syakirin. "Sebab hanya Tuan Karl yang selalu buat saya happy! " -Aluna Zinnirah. Kisah yang Aluna pendam satu persatu terbongkar, Karl Syakirin lelaki kiriman tuhan yang menyelamatk...