Karl Syakirin memalingkan wajahnya memandang ke belakang, terlihat Aluna Zinnirah yang sedang menggosok matanya dalam keadaan serabut. Karl kembali memandang ke arah Hanz Lento.
"aku tahu apa aku perlu buat untuk dia! Thanks bagi tahu aku tentang dia! Aku janji aku pula akan ambil alih hak penjagaan dia! Aku tak akan bagi siapa-siapa pun sentuh dia! Aku janji! Kalau aku mungkir janji aku kau bunuh je aku!" Karl Syakirin terus bangun dari duduknya dan melangkah menuju isterinya yang sedang menguap tanpa menghiraukan keadaan sekeliling.
"kau asal tak tidur?" Tanya Karl Syakirin apabila sudah dekat dengan Aluna yang masih mamai.
"tadi Aluna mimpi my secret admirer Hassanal Ibrahim Alam Shah datang kenduri Aluna!" Ucapnya dalam mamai.
"kau, jangan sampai aku hantar kau pergi istana esok, biar kau tahu macam mana tingginya angan-angan kau tu!!" ujar Karl dingin tapi geram.
"tapi tadi dia cakap Aluna cantik!" Ujar Aluna lagi berangan dalam mamai.
"Kau ni!!!" Geram Karl Syakirin dengan isterinya yang baru sahaja di nikahnya tadi. Tiba-tiba satu senyuman nakal muncul di wajahnya.
"Hassanal ehh?? Meh kita buat Hassanal junior! Tapi versi Karl Syakirin!" Karl Syakirin terus menarik Aluna Zinnirah mengikuti langkah besarnya menuju bilik itu.
Tubuh kecil itu dihempas ke atas katil lalu Karl berjalan menuju bilik air dan mencuci wajahnya secepat kilat dan berjalan laju kembali lalu melompat terus ke atas katil itu dan memeluk Aluna yang tengah menggeliat dan mencium bibir itu dengan paksa membuatkan Aluna mengamuk besar.
"hurmm......no lahh!!!" Aluna bersuara dalam mamai.
"lepas lah!" tolak Aluna Zinnirah.
"tengku Hassanal!" panggil Aluna seolah-olah meminta tolong, tangan di kapai-kapaikan kerana lemas.
"meh sini Tengku Hassanal klon nak cium kamu!" Senyuman jahil dia ukirkan. Serangan mendadak di lepaskan.
"arghhh.....tak nak!!!!! Has......sa......nall!!!!" panggil Aluna sebelum satu suara nyaring kedengaran.
"arghhh......."
Keesokannya, Aluna tanpa rasa bersalah datang dan terus melabuhkan punggungnya di meja makan di ikuti Karl yang berwajah masam di belakangnya.
"tuan! Nah makan lah!" Aluna menghulurkan satu pinggan berisi bihun goreng kepada lelaki itu. Dengan geram Karl Syakirin mengambil kasar pinggan itu. Aluna Zinnirah memandang pelik suaminya yang terasa pelik di pagi hari.
"tuan! Why your face like that?" Tanya Aluna Yang baru perasan kesan lebam pada pipi lelaki itu walaupun samar.
"kamu nanyeakk? Kamu bertanyak-tanyak?" jawab Karl Syakirin membuat wajah mengajuk serta menyampah.
"yaudah biar aku kasi tahu kamu ya!" karl Syakirin mengangkat kedua keningnya tanda mengejek.
"ini!" tangan Aluna diangkat membuatkan Aluna terkejut lalu memandang tangannya silih berganti dengan wajah suaminya yang menayang wajah poyo.
"Aluna tidur lasak ke semalam?" tanya Aluna setelah menyedari mungkin tangannya terpukul wajah suaminya semasa dia tidur tangan kecil itu membelek-belek wajah suami tercintanya.
"ha'ah! Sampai lebam muka aku kau buat!" marah Karl Syakirin menjeling Aluna. Aluna memeluk tangan suaminya sambil menyandarkan pipinya pada otot lengan suaminya dengan wajah yang paling comel.
"cowwy!!"
"erghhh.....malas aku!" Namun, dalam hati sudah berbunga-bunga bahagia.
"tuan jangan marah ehh!" Pujuk Aluna lembut, perlahan membuatkan hati Karl terpegun mendengar suara yang tidak pernah Aluna gunakan sebelum ini.
YOU ARE READING
[C] | LEFTENAN KARL SYAKIRIN |
Romance"kau memang suka buat darah tinggi aku naik ehh?" - Leftenan Karl Syakirin. "Sebab hanya Tuan Karl yang selalu buat saya happy! " -Aluna Zinnirah. Kisah yang Aluna pendam satu persatu terbongkar, Karl Syakirin lelaki kiriman tuhan yang menyelamatk...