Anaqi Redza berjalan memasuki bilik tidurnya bersama Alesya Balqis, wajah penat dipasangkan dia berjalan lurus menuju ruang persalinan pakaian, dia membuka pakaiannya dan memakai tuala lalu ingin maju menuju bilik air namun, kaki itu terhenti apabila satu tangan memeluknya dari belakang. Dia tersentak.
”you! I miss you!" Suara yang selalu membuat dia hidup dalam kekacauan.
”lepas!" Dibalas dengan suara tegas dari Anaqi.
”you! Kenapa you berubah macam ni? Apa salah i pada you? I isteri you! I ada hak atas you!" Tersedu sedu Alesya Balqis menangis di belakang Anaqi Redza yang sedikit melekit kerana berpeluh.
"Mana you pergi? Kenapa tak balik semalam?" Tanya Alesya perlahan sahaja.
Anaqi Redza hanya diam membisu tanpa membalas dan melihat isterinya dia meleraikan pelukan itu lalu berjalan masuk menuju bilik air meninggalkan Alesya yang terkedu.
"You?"
Hampir satu jam setengah barulah Anaqi keluar dari bilik air, melihat Alesya masih menunggunya dia bergegas berjalan menuju bilik persalinan. Alesya mengikuti langkahnya dari belakang.
”you! I'm sorry! I tahu i ada banyak salah dengan you tapi please Jangan buat i macam ni! I sayang you Anaqi! I tak sanggup kehilangan you! I sanggup buat apa sahaja untuk you!” Alesya menggunakan air matanya untuk merayu Anaqi.
”simpan air mata you yang hina tu! You ingat dengan air mata you tu you boleh buat Aluna percayakan i kembali? Hehh!!" Anaqi dingin membalas kata-kata isterinya.
”Anaqi, i'm sorry! I betul-betul minta maaf!” Alesya tidak berputus asa.
”i nak tidur!" Anaqi Redza terus berlalu meninggalkan Alesya yang terkebil-kebil melihatnya.
”Anaqi wait!" Alesya mengejar Anaqi yang sudah menggerakkan kakinya.
”you pernah terfikir sakitnya Aluna macam mana? Sakitnya dia menahan seksaan yang you buat?" Tiba-tiba Anaqi Redza berkata mematikan langkah Alesya. Hati wanita itu kepanasan mendengar nama itu.
”She deserves it!” Alesya menahan rasa sakit di hati.
”what?" Anaqi beralih memandang Alesya yang sedang menahan kemarahan di sudut katil, Penumbuk digenggam erat.
”sebab dia tu anak tak berguna!"
Anaqi Redza memandang Alesya dengan lekat dan malas.
”dia tak layak dibandingkan dengan i dan tak layak untuk diiktiraf dalam keluarga i! Dia hanya layak jadi hamba kami sahaja!" Akhirnya terkeluar juga dendam yang dia simpan untuk si adik.
”semua orang sayang dia! Atok, mama you, papa you! Dan sesiapa sahaja yang jumpa dia! Selalu orang anggap dia sempurna lebih dari i! I lebih cantik dari dia! Nak dibandingkan body I dengan dia...!”
”dia lagi lawa dan cantik!" Potong Anaqi yang tahu niat sebenar Alesya mengatakan perkara itu.
”i tahu you jealous dengan dia kan? Sebab dia lagi cantik dari you! Kan? I know! Sebab tu you singkirkan dia dari i kan? Sebab you suka i but I Suka dia! Right?" Anaqi tersengih mengejek isterinya yang terkaku.
”bukan tu sahaja tapi sebab you tahu yang dia tu cucu kesayangan atok you kan? Kalau dah nama cucu kesayangan of course lah dapat banyak harta kan? Sebab tu you nak singkirkan dia kan supaya you yang akan mewarisi semua harta tu kan?” tembak Anaqi tersengih lagi.
”owh, or Sebab Benjamin? Senior you dulu tu? Senior yang selalu tanya pasal adik you dekat you masa sekolah menengah dulu kan? Sebab tu kan?” terangkat kening lelaki itu.
YOU ARE READING
[C] | LEFTENAN KARL SYAKIRIN |
Romance"kau memang suka buat darah tinggi aku naik ehh?" - Leftenan Karl Syakirin. "Sebab hanya Tuan Karl yang selalu buat saya happy! " -Aluna Zinnirah. Kisah yang Aluna pendam satu persatu terbongkar, Karl Syakirin lelaki kiriman tuhan yang menyelamatk...