تنبيه

1.4K 145 35
                                    

👇👇👇
نعم يا صغيرتى أنا هنا الأن من أجلك ومن أجلك أنت الأخر مهما طال الطريق سانصل يوما ما .. سمعت كثيرا أن أخذ الحق حرفه ولكن من يأخذ حقوقكم من مجتمع أصبح كل تفكيره وهمه نفسه فقط .. وأنت تعيش الصراع وحدك .. . فى ظل شتات البيوت والفراق الواضح  بين الأزواج بشكل كبير والإتهامات والمناوشات بينهم من الذى يدفع الضرييه أو التمن ؟
هم الأطفال لا محال يإما بالتطرد أو النزاع عليهم أو حرمان الاب من رؤيتهم أو حرمان الأم من رؤيتهم لبد من طرف ظالم يشبع الأخر ظلماًويهُلك الضعيف بينهم .. كم من أطفال تشردت وكم من أطفال تم الإعتداء عليهم وكم من أطفال تعانى من أمراض نفسيه بسبب التفكك الأسرى  .. لبد من وقفه حاسمه لحقوقكم المهدوره بين كل هذا التفكك ..
**
معاكم سكره أنتظرتو كتيررر عشان تكملو القصه برغم إنها من وحى الخيال بس أكيد فيها من واقعنا كتيررر ممكن تكون شبهنا أو شبه حياتنا او حتى فيها شبه من  مشاكلنااا .. أصريت إنى أسلط الضوء على طرف ضعيف مهدور حقه سواء فى القانون أو الأسره .. مش ها أسيب أطفال تعانى زى مانا عانيت وعشت فى جو من الضغط والرهبه وحرمانى حتى من أبسط حقوقى  تعالو معايااا وعيشو قضيه إنسانيه كبيره ومهمه قضية جيل وأجيال كتيرررر ياترى مين فيها  المسئول    ؟ 
أنتظرونى يوميااا الساعه ٧ إن شاء الله أبتدءااً من يوم الثلاثاء القادم بإذن الله بحبكم جميعااا فى الله اشوف وشكم على خير وعلى نجاح كبيررر من ربنا ثم أنتم عشان أنتو الداعم  إلا بيخلينى أكمل دايماااا
تفاعل ونجمه ياقمرات

سكرهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن