BAB 19

5.4K 462 41
                                    

—Evaretz

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

—Evaretz

"NENDA AMANAHKAN Fatih dengan Zarra tengokkan Evaretz sepanjang nenda tak ada dekat sini." Ucap Engku Andara lagipun Engku Fatih dah mula menggalas kerja yang ditinggalkan arwah Engku Faridh mulai minggu depan. Bagi Engku Fatih menyesuaikan diri dahulu.

"Nenda dah bagitahu Basri supaya uruskan pakej honeymoon Fatih dengan Ezarra ke Itali."

"Itali?! Wow! Beruntungnya abang dengan Zarra. Kalau tak bawa anak buah untuk Feriza siap korang eh. Feriza nak childfruit from Italy heheheheh." Engku Feriza tunjuk muka Engku Fatih dan Ezarra dengan garfu.

Kenyataan Engku Feriza buatkan bahang panas menerpa pantas ke muka Ezarra. Lantas dipandang muka Engku Fatih yang masih serius.

"Tak patutlah abang tak dapat tunaikan permintaan Feriza kan? Kan? Kan? Abang kan mampu." Bahu Engku Fatih dicucuk dengan jari telunjuk. Eleh, Engku Fatih ni.

"Abang tak ada masalah. Kau tanya balik si Ezarra tu sanggup ke beranak tiap tahun?" Sedas Engku Fatih.

Gulp! Ezarra hampir saja tercekik daging kambing. Beranak setiap tahun? Dia tidak salah dengarkah?

"Ala, abang. Feriza gurau ajelah. Dahlah, tak payah nak serius sangat. Feriza nak anak buah empat orang. Eh, lima orang. Eh, lapan orang." Engku Feriza tayang jari-jemari lapan batang.

"Amboi. Kalau macam ni, Feriza ajelah kahwin kan senang. Boleh beranak banyak-banyak. Bagi penuh satu mansion. Kau ingat beranak ni macam kita lepaskan seketul tahi ke?" Sampuk Engku Andara.

"Fatih kena tahu juga fasal ni. Pengorbanan seorang wanita yang mengandungkan dan melahirkan anak kita ni besar ya, Fatih. Kalau ada apa-apa, wanita tersebut syahid. Mati syahid."

"Ezarra, nenda pun nak dengar suara budak-budak dalam mansion. Dah lama tak dengar semenjak Fatih dan Feriza dah besar."

"Baik, nenda." Jawab Ezarra singkat. Mata dijeling sekilas pada wajah mendatar Engku Fatih. Tak ada reaksi, tak ada jawapan.

Engku Fatih campak napkin mulut atas pinggan. Pergi mampus lah dengan segala nasihat itu sebab hal-hal berkaitan anak itu tidak wujud dalam perkahwinannya.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
THE FATIH'S COURTWhere stories live. Discover now