BAB 37

6.9K 701 88
                                    

"WE'LL CONTINUE to run extensive CTs, but you should know, the damage to your wife's hippocampus was severe

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"WE'LL CONTINUE to run extensive CTs, but you should know, the damage to your wife's hippocampus was severe." Doktor Henry pandang tunak riak wajah tenang Engku Fatih. Begitu, ada secuit keriutan menghiasi alis kening pemuda itu.

"What does that mean, exactly?" Soal Engku Fatih ekoran kurang faham dengan apa yang terkandung dalam bait bicara doktor separuh umur tersebut.

"While she'll retain a great deal of her semantic memory— her name, her family,  episodic recall is far less reliable." Tukas Doktor Henry. Memberitahu bahawa jenis amnesia yang dilalui oleh Ezzara adalah amnesia disiosatif yang kebanyakan berlaku pada mangsa kemalangan akibat kesan hantukan di belakang kepala.

"But she will know who i am, right?" Engku Fatih tahu benda sebegini akan berlaku. Dia redha, tapi prosesnya mungkin perit.

"We'll do everything to aid her—"

"Are you saying my wife doesn't remember me? She doesn't remember me, perhaps." Mengingati apa yang dia perhatikan pada perubahan Ezzara sebaik wanita itu sedar pagi tadi, Engku Fatih tak tahu itu adalah impak daripada insiden tersebut. Ezzara seratus-peratus tidak kenal dia.

"It's possible, Engku."

"No, no, no. Don't give me a 'possible'. Does my wife know who i am or not?" Tanya Engku Fatih untuk kepastian lagi dan lagi.

"I promise you, we are going get her there." Doktor Henry tak mahu panjangkan cerita, melihat Engku Fatih yang sudah meraup mukanya sendiri dia tahu anak muda itu faham apa yang telah sampaikan.

TOMBOL PINTU wad diputar laju tika telinganya menangkap bunyi tangisan pilu di dalam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TOMBOL PINTU wad diputar laju tika telinganya menangkap bunyi tangisan pilu di dalam. Drastik tubuh Engku Fatih bolos masuk. Terpandang katil Ezzara yang kosong, Engku Fatih  langsung menerpa ke arah satu sudut yang ditutupi dengan sehelai langsir.

Setelah bertemu muka, pelukan Ezzara tiga-tiga lekat pada tubuh Engku Fatih sambil matanya tidak lekang memandang ke arah pintu utama.

Di sebalik cermin kecil yang terdapat pintu wad, disitulah dia ternampak seorang lelaki bertopeng cuba memasuki wad privasinya. Memulas kasar tombol pintu, menendang pintu kuat daun pintu dan menayangkan sebilah pisau padanya mungkin tanda amaran.

THE FATIH'S COURTWhere stories live. Discover now