PERJALANAN MEREKA cuma ditemani dengan lagu yang tidak henti-henti dari corong radio.
Dari jauh, mereka telah dikejutkan dengan beberapa buah kereta gelap yang siap menghalang laluan selekoh lalu-lintas jalan raya.
"Engku. We do have a problem now." Getus Nazri. Beberapa lelaki bersuit hitam masing-masing berbekalkan sepucuk pistol dalam tangan. Jadi, apakah tujuan mereka berbuat seperti itu?
"Stop the car, Nazri."
"Baik, Engku."
"Hello, kawang! Kami nak lalu. Boleh tak kawang-kawang?" Wolf jengulkan kepala ke luar cermin. Selorek sengihan dilemparkan pada semua pencacai yang sedang menunggu ketibaan mereka dengan muka ketat.
"Mana Engku Fatih?! Kami nak Engku Fatih!"
"Uish! Garangnya. Maaf, Engku Fatih kena tinggal dalam hutan sebab cirit dalam seluar!" Leceh Wolf.
"Shit!" Buk! Engku Fatih sepak headrest Wolf di depan. Macam itu dia kelentong para pencacai tu? Nantilah dia cirit tembak muka Wolf!
"Engkau jangan nak main-main, eh. Aku tembak kepala kau nanti!"
"Jangan, bos! Sumpah, saya tak tipu bos! Korang-korang ni siapa? Marilah kita berkenalan dulu. Orientasi dulu sebelum main tembak-tembak. Hehe."
"Kau ingat aku nak main-main ke, hah?! Shoot! Shoot them now!"Arah si badan gempal pada anak-anak buahnya.
Belum sempat Wolf menyahut, satu peluru terlebih dahulu menghentam badan kereta mereka. Shit! Wolf drastik menikus semula ke dalam velffire mereka.
Bang! Bang! Bang!
"Undur je belakang! Keluar dari kereta sekarang. Nazri, open the back!" Arahan Engku Fatih tinggi berkata pada Nazri untuk membuka jalan keluar mereka dari vellfire tersebut.
Bang! Bang! Bang!
Mereka tak akan mengalah dengan setiap serangan yang menghujani mereka. Bang! Bang! Bang! Engku Fatih dan Nazri galak membalas tembakan, manakala Wolf beradu tenaga mengundurkan Vellfire ke belakang.
"Mereka dah lari ke hutan!" Salah seorang daripada penyerang mereka memekik ke arah bayangan Engku Fatih, Wolf dan Nazri sudah menerjah ke dalam hutan.
"Kejar mereka! Bawa kepala mereka tu semua pada aku!" Si badan gempal lantang memekak. Mengerahkan semua anak buahnya pergi mengejar tiga pemuda jahanam itu tadi. Geram tahap dewa, dia tak akan sesekali melepaskan tiga orang penyangak itu.
Kelihatan sepuluh orang lelaki dewasa langsung merempuh hutan untuk mencari jejak Engku Fatih, Nazri dan Wolf. Tiba-tiba, kesunyian hutan tadi direntap dengan satu bunyi tembakan meletus dari arah hadapan.
YOU ARE READING
THE FATIH'S COURT
Romance"DALAM DUNIA NI , kita tak boleh baik sangat dengan orang, Fatih. Bila kita terlalu baik mereka mudah pijak kepala kita. Jadi, bila orang buat baik, kita baik. orang buat kita, balas balik." Itulah prinsip hidup Engku Fatih. Engku Fatih, seorang lel...