BAB 41

11.3K 590 54
                                    

BADAN direnggangkan kiri-kanan. Berapa kali Ezzara menguap dek masih terhimpit oleh sisa kantuk yang masih merajai mata. Ezzara jalarkan mata ke seluruh bilik tidur bercat kelabu dan putih tersebut. Tuhan, entah berapa lama dia tertidur di atas tilam ini.

Mana Engku Fatih?

Selipar bilik disarung pada kaki. Namun, langkah Ezzara beku separuh jalan apabila telinganya tertangkap bunyi dengungan tinggi sampai naik sakit lubang telinganya.

"Ratu Evaretz..."

"Ratu Evaretz... "

"Jangan sedih, Ratu Evaretz... "

"Ambil tangan saya. Ambil! Saya bersama dengan kamu semua. Saya sayangkan kamu semua."

"Guard! Protect the Cik puan! Fucking stupid!"

Bum!

Tengadah besar, Ezzara terjerit nyaring apabila jari kakinya tersepak kaki meja akibat hampir pitam sebentar tadi. Tidak sengaja, tangannya pula tertepis gelas air lalu pecah berserakan atas lantai. Ezzara kalut. Lagi malang, telapak kakinya terpijak kaca-kaca yang bersepai atas lantai.

"Zarra!" Satu bayangan menonong masuk ke dalam bilik tidur itu. Laju mendapatkan Ezzara yang sedang menangis berpeluk kaki berhampiran katil.

"Awak buat apa dekat saya?" Ezzara larikan tangkas tangan Engku Fatih.

"Selama ni, awak buat apa dekat saya?! Awak buat apa Fatih?!" Tubuh Engku Fatih ditolak ke belakang. Jangan. Jangan Engku Fatih begitu berani mendekatinya.

"Apa maksud Zarra? Abang tak ada buat apa-apapun dekat Zarra. What happened, Zarra? Tell me. Bagitahu abang, sayang." Tangan Ezzara ditahan kuat. Hingga tak ada ruang untuk Ezzara melawan.

"Tolonglah, awak jangan tipu saya. Awak jangan rahsiakan apa-apa dari saya sebab saya kadang-kadang boleh nampak. Boleh nampak yang terjadi sebelum ni. Saya boleh dengar suara awak mengeji saya sebelum ni!"

"Zarra, abang dah pesan jangan dengar dan jangan percaya sebab itu satu proses untuk Zarra dapatkan ingatan Zarra balik. Jangan dengar hasutan syaitan. Sumpah, abang tak pernah rahsiakan apa-apa dari isteri abang." Engku Fatih membidas sehabis helah. Tolonglah, Ezzara tak boleh mengingati siapa dia. Engku Fatih Adam terlalu kejam buat wanita ini.

"Abang memang jahat. Abang manusia biasa. Tapi abang nak Zarra tahu yang abang cintakan Zarra sangat-sangat. You are my live, my soul, part of me." Ungkap Engku Fatih dalam. Berharap Ezzara akan cepat terpujuk. Ubun-ubun Ezzara diusap perlahan. Air bening milik Ezzara ditadah dengan ibu jari. Bahu Ezzara yang keras serta menggeletar diusap berkali-kali.

"Jangan takut dengan abang. Zarra nampak apa tadi? Cerita dekat abang. Abang dengar sekarang, okey? Hmm?" Dagu runcing Ezzara ditangguk. Ditarik lembut supaya wajah pilu itu menghadap terus ke arahnya.

"Saya nampak abang... Saya nampak abang..."

"Zarra nampak abang? Abang tengah buat apa?"

"Saya nampak orang banyak-banyak dekat satu pagar. Saya nampak rumah besar. Saya nampak abang cuba nak pukul saya. Abang hina saya..." Tangisan Ezzara berlabuh seperti tangisan si anak kecil. Allah saja tahu bagaimana perasaan takutnya melihat wajah bengis Engku Fatih waktu itu. Jauh sekali sama dengan Engku Fatih di depan matanya sekarang.

Engku Fatih meneleku sejenak. Sah, itu adalah sebahagian ingatan Ezzara yang hilang dan kini menjadi satu bayangan ngerinya. Tubuh Ezzara dikauk ke dalam dakapan. Segumpal oksigen ditarik ke dalam rongga hidung, kemudian dilepaskan perlahan.

THE FATIH'S COURTWhere stories live. Discover now