44 : Ember In The Ashes

1.3K 118 6
                                    

Dari kejauhan menghidangkan akan satu figura perempuan anggun sedang masuk ke dalam sebuah kafe yang agak sunyi.

"Maaf, saya lambat sampai." Usai mengambil tempat duduk berdepan dengan seorang lelaki, Ezzara buka cermin mata gelapnya.

"Saya Ezzara." Tangan dihulurkan kepada si lelaki yang tidak dikenali itu.

"Elvis." Getus suara paraunya. Huluran tangan Ezzara disambut perlahan.

"Maaf kalau saya call awak tiba-tiba dan juga udah pasti awak langsung tak kenal siapa saya. Saya dapat contact number awak lepas saya berjaya geledah telefon pintar seseorang."

"Kau siapa? Apa urusan kau nak jumpa aku?" Pemuda dikenali dengan Elvis tersebut langsung terjun pada konklusi. Tajam bola matanya menjarah wajah anggun Ezzara yang tenang itu.

"Kenal?" Ezzara hulur sekeping gambar ada Elvis.

"Saya tahu awak pernah berurusan dengan dia. Awak salah seorang pembunuh upahan dia kan?" Soal Ezzara serius, menatap tajam muka Elvis yang mulai ragu-ragu.

"Orang ni saya tak boleh buat main puan. Silap hari bulan, berkecai terus kepala kita berdua ni." Elvis sua kembali kepingan gambar itu pada Ezzara.

Bibir mungil Ezzara tiba-tiba terukir senyuman lalu berderai ketawa sinisnya.

"Kenapa? Takut?"

Giliran Elvis pula menguntum sinis. Jangan ditanya soal bacul atau pengecut. Dia paling pantang kena cabar!

"Saya tak suruh awak bunuh dia. Saya nak awak siasat sebenarnya dia."

"Siasat apa ke benda? Sekarang ni kau bukak tv dan media sosial pun kau dah kenal siapa dia. Mustahil kau datang sini bawa gambar dia tak kenal langsung siapa dia." Elvis belai kumis tipisnya sambil diserbu rasa pelik dengan wanita cantik ini.

"Jadi betullah dia keturunan Engku Faridh Husin?"

Elvis berdiam lama sebelum mengangguk perlahan.

"Saya nak awak lenyapkan dia sekali dalam dunia ni." Ezzara tolak lembut sepucuk pistol ke arah Elvis.

"Orang ni kalau aku berjaya bunuh dia, umpama aku berjaya temukan seguni emas tau. Pengaruh dia besar. Keturunan bukan calang-calang orang. Pengikut ramai. Musuh pun ramai. Kau juga kena tahu kepala dia ni lah paling dikehendaki sekarang ni. Orang ni bukanlah sembarangan orang kau nak kacau dia." Jelas Elvis panjang lebar. Dia sendiri juga tidak pasti adakah dia dapat menunaikan hasrat wanita ini.

Kenyataan Elvis buat Ezzara termangu beberapa minit. Malang serta sial, Engku Fatih itu adalah anak kepada Engku Faridh Husin. Orang yang telah membunuh kedua orang tuanya satu ketika dulu.

Bagaimana bisa lelaki itu boleh menjadi suaminya selama ini? Apa yang telah berlaku sebelum dia trauma sebenarnya? Ezzara langsung tidak dapat mengingati kejadian-kejadian yang telah terjadi sebelum dia koma.

"Aku nak puan fikirkan semula hasrat puan ni. Kalau puan dah nekad, baru bagitahu aku. Ganjarannya amat tinggi kalau aku berjaya tumpaskan dia. Puan kena bersedia."

"Aku minta diri dulu. Lagi banyak benda yang aku perlu selesaikan lepas ni. Jangan lupa contact aku balik." Ujar Elvis lalu mengangkat punggung. Beberapa langkah saja lelaki itu sudah hilang dari pandangan mata Ezzara.

×××

Bunyi ketukan kasut tumit tinggi di atas lantai memalingkan tengkuk Engku Fatih. Kelihatan seorang wanita bergaun hitam sedang berjalan laju di depannya langsung tidak perasan akan kehadirannya disitu.

"Dari mana tu?" Sapa Engku Fatih seraya matanya hampir terjojol keluar melihat penampilan isterinya ketika ini. Tak pernah dia melihat Ezzara berpenampilan seperti itu.

"Abang?" Ezzara berpaling ke belakang.

"Zarra belum jawab abang. Sekejap saja abang keluar dah tak nampak muka Zarra lagi. Abang hampir nak kerah Nazri cari Zarra dekat luar sana tu tau." 

"Tak payahlah risau. Zarra boleh jaga diri sendiri. Okey?" Tubuh tegap Engku Fatih didekati. Rahang Engku Fatih yang sedang bergerak-gerak menahan marah ketika ini dibelainya lembut kemudian kucupan perlahan dihadiahkan di tepi bibir Engku Fatih.

"Abang nak marah Zarra ke? Hmm?" Bisik Ezzara menggoda sambil tangannya kian melepaskan perlahan baju kot hitam dari badan Engku Fatih.

"Don't do like this again, Ezzara. Zarra langsung tak jawab call abang. Kenapa?" Engku Fatih tarik nafas dalam-dalam, menikmati belaian Ezarra di dadanya yang tengah berombak laju. Seminit dua barulah dadanya tenang kembali.

"Abang ingat Zarra dah tinggalkan abang?"

Engku Fatih mengangguk.

"Zarra tak akan tinggalkan abang."

"Janji jangan tinggalkan abang macam ni lagi." Lirih, Engku Fatih mengungkap penuh dalam. Setengah jam kehilangan Ezzara langsung buat dia hampir jadi gila dan telah mengerahkan Nazri dan beberapa orang suruhannya pergi mencari Ezarra sekitar itu.

"Jangan sesekali tinggalkan abang, Zarra. Abang merayu. Abang—"

"Shhhh... Zarra cuma nak ambil angin saja dekat luar sana tu. Zarra bosan duduk dalam rumah ni sorang-sorang tak ada abang teman." Pujuk Ezzara serius.

"Jangan buat abang risau. Abang hampir nak gila cari Zarra tadi."

Ungkapan Engku Fatih buat bibir merah Ezzara menguntum senyuman. Senyuman penuh dengan makna tersirat. Kucupan disinggahkan perlahan pada tengkuk Engku Fatih.

"Abang tak akan tinggalkan Zarra kecuali— maut memisahkan kita. Itupun abang mesti mati di tangan Zarra..." Bisik Ezzara ke dalam lubang telinga Engku Fatih.

Kata-kata Ezzara buat Engku Fatih mematung sebelum senyumannya melebar terkoyak sampai ke telinga.

"I love your words, beautiful."

"Abang suka kata-kata Zarra?"

"Abang really-really love your words." Engku Fatih paut laju pinggang ramping Ezzara. Telinga Ezzara digigit sikit menimbulkan jeritan kecil Ezzara.

"Berani ke nak bunuh abang? Hmm?" Tangan Engku Fatih merayap dengan sangat kasar ke paha Ezzara terdedah melalui belahan gaun ketatnya.

"Kenapa tidak?" Ezarra cakar kuat tangan Engku Fatih yang sedang nakal menyelinap dengan lebih ekstrim lagi.

"Kita tengok siapa yang mati dulu. Abang atau Zarra..."

"I dare you." Ezarra gigit bibir. Hampir tenggelam dengan belaian Engku Fatih.

"Zarra akan pastikan abang yang mati dulu." Lengan Engku Fatih digigit kuat hingga pemuda itu menyeringai kesakitan.

"Argh!"

Buk! Perut Engku Fatih disiku. Lantas Ezzara berlari laju menaiki anak tangga meninggalkan Engku Fatih yang terkekek nakal di tingkat bawah.

"Kenapa lari? Pandai takut! Ingat berani sangat." Ujar Engku Fatih.

"Saya datang bulan lah jantan miang!" Pekik Ezzara kegeraman di atas sana.

Engku Fatih habiskan sisa ketawanya sambil membelek bercak-bercak merah terselit celah kuku dan jarinya.

"Mind your words sebelum nak kenakan abang. Nak bunuh abang konon!" Engku Fatih cebik bibir tapi tipulah kata-kata Ezzara itu tidak buat terkesan seketika.

"Dah pandai main kasar..." Desis Engku Fatih sendiri. Jari jemarinya yang kotor dibiarkan lama di bawah pili air yang sedang terbuka.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 26 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

THE FATIH'S COURTWhere stories live. Discover now