BAB 25

5.9K 472 36
                                    

—Panderosa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

—Panderosa

"FATIH." Suara Engku Andara berlagu selari dengan bunyi daun pintu kamar Engku Fatih tertutup. Tubuh sasa yang sedang membelakanginya itu dipandang jauh.

"Ada apa lagi nenda?" Jawab Engku Fatih malas. Keluhan dihembus ke luar.

"Nenda dah tengok rakaman tu tapi nenda tak setuju dengan apa yang Fatih dah buat hari ni. Fatih sepatutnya tanya Bella baik-baik. Selesaikan baik-baik. Nasihatkan dia baik-baik. Bukan humban orang sesuka hati dalam tong sampah."

Engku Fatih cekak pinggang. Bengang. Biji mata digulingkan 360 darjah.

"Masih nak menangkan betina tu? Eh, apa benda Che Puan Julita dan Che Puan Raihan dah sogok dekat nenda ni? Che Puan Julita tu memang dah tak reti malu sidai anak dekat rumah orang? Fatih dah lama perhatikan benda ni. Dah lama dah."

"Eh, nasib baik aku sempat bawa Ezzara tu ke hospital malam tu. Kalau jadi apa-apa dekat isteri Fatih macam mana?" Tanya Engku Fatih.

Engku Andara diam sejenak. Ya, dia faham macammana perasaan Engku Fatih. Engku Fatih sangat cinta dan sayangkan Ezzara tapi cara Engku Fatih bertindak sangatlah tidak matang.

"Dulu, sebelum Fatih kahwin dengan Ezzara memang nenda sengaja selalu bawa Bella ke Panderosa untuk Fatih dan Bella kenal hati masing-masing."

"Bawa Bella ke Panderosa sebab nak Fatih kenal lebih dekat si Bella tu? Nenda nak Fatih buat maksiat dengan perempuan ke macam mana?" Sinis, Engku Fatih lawan pandangan Engku Andara. Sejak azali dia memang rimas. Rimas dengan rancangan bodoh Engku Andara dan Che Puan Raihan.

"Astagfirullahazim, Fatih. Kami cuba kenalkan Bella dengan Fatih ikut batas agama. Ada nenda suruh kamu berdua tinggal satu bilik? Bella tidur bilik lain kan. Lagi satu, kalau Bella ada di Panderosa kami memang tak nampak batang hidung Fatih."

"Sekarang ni, Fatih dah berkahwin. Dah ada isteri. Ada isteri yang kena Fatih jaga. Tak ada isu lagi nenda bawa perempuan tu ke Panderosa untuk kenal-kenal dekat dengan Fatih. Nenda bawa perempuan tu keluar dari Panderosa sekarang sebab dia cuba nak bahayakan Fatih dan Ezzara." Jari telunjuk Engku Fatih berjajar ke pintu utama.

"We will go back to Evaretz this afternoon. Take care and look after Feriza."Gumam Engku Fatih sewaktu Engku Andara langsung tidak membalas kata-katanya.

"Fatih kadang-kadang tak ada masa jaga nenda dengan Feriza." Lanjut Engku Fatih lagi. Bum! Engku Feriza lenyap dari situ sementara meninggalkan bunyi hempasan pintu yang kuat buat Engku Fatih.

"Dah tua-tua pun merajuk. Eh, tak kuasa lah." Omel Engku Fatih. Jari-jemari mengayuh pada telefon pintar sambil ekor matanya sesekali menjeling pada Ezzara yang masih berdiri di satu sudut dinding.

THE FATIH'S COURTWhere stories live. Discover now