Chapter 26

511 29 22
                                    

p.o.v. Sky


Ik hoor iemand met grote passen de gang over lopen. Connor. In de deurpost maakte hij een schokkende beweging toen hij Dennis zag lopen maar toe hij naar mij keek liep hij snel verder. Hij draagt nog steeds de kleding van Damen. Hij geeft me voorzichtig een knuffel. "Je mag je aan iedereen voorstellen, behalve aan hem." Zeg ik, wijzend naar Dennis. Even kijkt hij geschokt. "Ga je..." "NEE, nee echt niet." Lach ik. Tuurlijk ga ik niet vreemd met mijn trainer. Nee, nooit gewild ook. "Hey, ik ben Connor." zegt hij als hij zijn hand uit steekt naar Lot. "hay, Lot." Dan loopt Connor naar Sterre. "hey, Connor" zegt hij dan weer. "Sterre. Aangenaam." Ze schud zijn hand en meteen komt hij weer naast me staan.


"wat is er in godsnaam gebeurd?" vraagt hij dan. Ik schud lachend mijn hoofd. "Carla..." zeg ik met een sarcastisch lachje. "wat? wie is dat?" "De slechtste speler van het team. Al gedraagt ze zich niet zo." "en wat is er met Carla?" vraagt hij dan verward. "Ze was weer op Dennis aan het jagen. Ik hielp Dennis van haar af te komen en toen begon ze te klieren. Ik maakte haar jaloers, omdat ze fan van jullie is enzo. Ze doet altijd van haha mijn pappie is rijk enzo. Maar wat zij niet weet is dat de mijne dat ook is. Toen ik zei dat jij en ik wat hadden werd ze woest. " Connor kijkt me lachend aan.


"maar goed, we speelde partij en ik zat bij het andere team. Ik speelde de bal naar onze beauty Sterre hier. En toen rende ze op me af, trapte me op mijn tenen en beukte mijn bovenlichaam hard om. Mijn knie draaide daardoor pijnlijk om en toen kon ik hem niet meer bewegen. Ze zit de eerstvolgende wedstrijd op de bank, maar ik de komende weet ik hoeveel wedstrijden. En ik ben daar alles behalve blij om." "Je hebt haar jaloers gemaakt? met mij? hoezo dat nou weer." Lacht hij. "jij was haar favo." lach ik. "was?" "denk het. Mag je blij om zijn. gore trut. Ik ben nooit arrogant, maar zij. Getver." Hij schiet in de lach om mijn taalgebruik.


"en hoe gaat het nu?" "nja... Ik voel het nu niet echt. Ik zit hier al nu denk ik 3 kwartier te wachten op uitslag." "ahwe." Ik verdrink in zijn ogen. Wauw. "En wat is er met hem?" zegt hij dan grinnikend. Hij kijkt naar Dennis. "Hij is een beetje van stuk gebracht. Dat is Dennis. Onze trainer. Ik ben de beste verdediger van het team en binnenkort zijn de provinciale kampioenschappen. Waar ik dus waarschijnlijk niet aan mee kan doen." "aha... beste verdediger. Dat is toch best een groot woord. beste." Ik schiet in de lach. "Connor doe niet zo flauw."

Ik schuif voorzichtig een stukje op. Connor komt naast me zitten. Op dat moment komt een arts binnen en is Dennis ook gelijk weer uit zijn roes.


"Mevrouw Bleu?" "Ja. Dat ben ik." Zeg ik. Ik ben zenuwachtig. Mag ik überhaupt ooit nog wel voetballen? "De uitslag is binnen. We hebben niet heel ernstige dingen kunnen ontdekken." een zucht van opluchting bij Dennis. "Je hebt je knie vreemd verdraaid waarbij ook je kniebanden een klein stukje zijn uitgerekt. Je kunt zeker 6 weken niet voetballen en je moet 5 weken op krukken." Dennis kijkt moeilijk. Ik mis veel treiningen maar zou in principe net de provinciale kampioenschappen mee kunnen spelen.


Ik kijk de dokter aan. Hij lijkt nog niet uitgesproken. Maar hij zegt niks meer en lacht vriendelijk. Ook goed. Ik kan meedoen aan de kampioenschappen. Daar gaat het om. Nu zal hij helaas wel de komende 6 weken met Carla moeten leven.


"bedankt." zegt Dennis uiteindelijk. Hij en Connor zijn de enige hier boven de 18. Ik bedenk me opeens dat Papa en Léon er nog niet vanaf weten. Léon ziet het zo als ik thuis kom,hij moet het Papa vertellen. En anders ziet hij het pas als hij thuis komt. Hij heeft me gevraagd met Léon uit te zoeken wat er allemaal verdwenen is. Hij heeft al aangifte gedaan maar de agenten wilden zeker weten wat er allemaal weg was.


De zuster komt binnen met krukken. Dit is al de 2e keer in een jaar dat ik op krukken moet... Nou, het is altijd nog beter dan een rolstoel... "En dan mag ik nu gewoon naar huis toe?" De dokter knikt lachend. "Dat mag inderdaad. De medicijnen die we je 2 dagen geleden hebben voorgeschreven werken hierbij ook prima. Met 2 weken zien we je graag terug, we maken een afspraak met je vader, als de tijd daar is. Veel beterschap Sky." "Bedankt dok." Hij lacht en de zuster geeft me de krukken aan. Connor staat op en blijft op me wachten. Ik spring uit bed en weet na die 3 weken inmiddels wel hoe ik ze moet gebruiken. "Tot over 2 weken dan maar weer." Zeg ik zuchtend. In de wachtkamer praat ik nog even met Dennis.


"Dennis, wat is er nou? Ik kan de laatste week voor de kampioenschappen toch gewoon nog mee trainen en dan de kampioenschappen mee spelen?" "Ja, maar ik heb iets voor je verzwegen..." "En dat is?" Connor lacht met de meisjes. Tuurlijk... Ladykiller. "Ik... volgende week? De kwalificaties voor de Noord-Nederlandse kampioenschappen zijn dan. " "Mijn mond valt open. "Ik wilde het jullie aan het einde van de training vertellen maar toen gebeurde dit en toen kon ik het niet." "Nee, ik snap het. Ik kan toch niet meedoen dus whatever." Dennis kijkt me verbaasd aan. "Sky, dit... ben jij niet." "Nee, dit is niet de voetbal Sky die jij kent. Ik baal gewoon." "Tuurlijk, dat zien we allemaal. Maar er is iets anders." "Er is vannacht ingebroken. En ik heb Papa nog niks verteld over mijn knie. Hij is nog bij een vriend, als ik hem nu opbel en zeg dat ik op krukken loop, laat hij alles vallen en komt hij hier naartoe. Ik wil dat hij plezier heeft."


Dennis knikt lachend. "Dennis, ik loop dan wel op krukken maar ik kan je nog wel trappen hoor." Lach ik. Hij schiet in de lach. "Wil je een lift naar huis? Hij mag ook mee." Hij wijst naar Connor. "Ja, je was weer in dezelfde roes als de vorige keer met mijn enkel, dus heb ik hem gevraagd je met rust te laten. Dat is Connor, mijn vriendje." "Oehhh, nummer 14 is een tortelduifje!!" Roept Dennis grinnikend. Connor kijkt lachend op. Het is waar...

__________________________________

Heey allemaal, nieuwe updateee! FEESTJEEEEEE!


Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd, wie is jullie favoriet? Mijne Connor ^^ Laat het weten in de reacties. Xx



Unexpected love - Connor Ball Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu