Four

477 29 0
                                    

Satu tahun kemudian, mereka semua lepasan dari sekolah menengah itu . Nama Suho dan Mai Song terus menaik . MaeLin masih menjadi pengerusi kelab KJ Dance Club .

Manakala KangMyeon, abang saudara Suho menjadi Manager Suho .

MaeLin masih juga berhubung dengan Kris . Kadang-kadang, mereka berkatih bersama tanpa pengetahuan Suho .

**

Mai Song bersedia untuk mencuba langkah baru yang diajar oleh MaeLin kelmarin namun dia masih kekok . Suho buntu . Dia cuba tolong Mai Song tapi dia sendiri perlukan bantuan MaeLin .

" Hyung . Call MaeLin . We need her immediately . " arah Suho . KangMyeon mengeluarkan telefon bimbitnya dan menghubungi MaeLin tetapi panggilan tidak dapat disambung .

KangMyeon teringat sesuatu . Hari itu sepatutnya MaeLin cuti . Seperti kebiasaan nya , telefon bimbitnya akan dimatikan jika dia bercuti . " Suho-ah . MaeLin kan cuti hari ni . Dia off phone . "

Suho terus mencapai kunci keretanya . " Hyung . Jaga kejap . Saya nak cari MaeLin . Urgent ! " kata Suho lalu keluar dari bangunan itu .

**

Manakala dikedai tepi jalan , Kris dan MaeLin duduk sambil makan tteokbeokkie pedas dan kek beras .

Mereka berdua jadi rapat sejak kejadian Kris mabuk dan tertidur diluar apartment Mai Song itu . " So, omma kau lari dengan laki lain lah ? " tanya MaeLin.

Anggukan saja yang dibalas oleh Kris . Disebabkan makan dengan laju, Kris tersedak . Dengan pantas MaeLin menghulurkan air mineral . MaeLin bangun dan menepuk belakang Kris dengan lembut .

" Gwaenchana ? " tanya MaeLin .

Baru saja melabuhkan punggung ke atas kerusinya tadi, tangannya terus ditarik . Dipandang sekilas gerangan yang menarik nya tadi . SUHO ! Beg sandang dicapai . " I'll call you later . Annyeong ! " kata MaeLin .

Tiba di kereta Suho, tangan MaeLin dilepaskan . " Waeyo ? " tanya MaeLin, blur dan pelik . Hari itu ialah hari cutinya kenapa Suho mencarinya pula .

Pintu kereta bahagian penumpang dibuka oleh Suho . Sekali lagi MaeLin memandang Suho dengan pelik dan blur . " Hari ni ada latihan . Urgent ! KangMyeon hyung called you banyak kali and you boleh makan dengan dia kat situ ?! " marah Suho .

" But, today kan off day saya . Beside, you never called me or looking for me before . . " balas MaeLin perlahan . " Just masuk MaeLin . Awak pengerusi kelab saya . Awak penting untuk kelab saya . "

Saya tak nak penting untuk kelab awak . Saya nak jadi orang yang penting dalam hidup awak, Suho ! Bisik hati MaeLin . " Arasseo .. " balas MaeLin, lembut .

Didalam kereta, MaeLin membuka telefonnya dan banyak sms masuk tanda ada panggilan dari KangMyeon .

Satu pesanan ringkas masuk dan pesanan tersebut dari Kris . Dengan senyuman MaeLin membuka pesanan itu .

Okay tak ? Apa dia nak ? _Kris_

Okay je . Takdalah . Aku kena ajar balik tarian untuk duet terbaru Suho and Mai malam ni .. _MaeLin_

Aik ? Bukan hari ni off day kau ke ? _Kris_

Memang lah . Tapi, demi Suho . Aku sanggup . :-) _MaeLin_

Eleh . Okaylah . Jangan lupa call besok k . Training lagi . Annyeong . _Kris_

K . Good bam . Annyeong . _MaeLin_

" Siapa tu ? " tanya Suho tiba-tiba . MaeLin menyimpan telefonnya didalam beg sandangnya dan menggeleng pantas .

**

I Want You Where stories live. Discover now