Bonus ( KrisLin )

384 15 0
                                    

" Daddy! " jerit satu suara kecil. Kris yang baru saja mahu terlelap itu kembali membuka matanya. Wu Xi Lan, anak lelakinya berdiri dihadapannya dengan mata bulat seperti meminta sesuatu.

Tubuh kecil itu didukung dan dibawa ke dalam dakapan. Pipi gebu Xi Lan dikucup berkali-kali sehingga rimas Xi Lan dibuatnya. " Arghh! Sirheo-yo! Mommy!! " tangis Xi Lan sedaya upaya membebaskan dirinya daripada Kris.

" Xi Lan nak apa tadi datang dekat daddy ni? " tanya Kris, masih memeluk Xi Lan.

Kata Kris, dia tidak mahu anaknya memanggil dia dan MaeLin dengan panggilan omma appa. Tak cool jawabnya.

" Wae wae wae? " tanya MaeLin cemas. Dia terdengar Xi Lan menjerit tadi. " Mommy! " rengek Xi Lan sambil menghulurkan tangan ke arah MaeLin minta didukung.

" Kris, lepaskan dia. " arah MaeLin.

" Tak naklah. Dia comel sangat. " balas Kris, mengucup kembali pipi Xi Lan.

Muka Xi Lan sudah pun merah seperti mahu menangis. Kalau Xi Lan dah menangis, sah-sahlah Xi Lan akan cari D.O. Entah kenapa Xi Lan suka sangat dengan D.O. MaeLin perasan sesuatu. Bila D.O senyum dan menampakkan bibirnya yang berbentuk hati itu, Xi Lan akan senyum dan bertepuk tangan.

" Kris, awak tahukan apa jadi kalau dia menangis? Awak nak ke kejutkan Kyungsoo pagi-pagi macam ni? Kesian kat dia. " kata MaeLin, mahu mengambil Xi Lan dari pegangan Kris.

Kris mencebik namun melepaskan Xi Lan.

Ketukan di pintu mengejutkan mereka. " Kris, buka pintu. "

Seperti robot, Kris mengikut saja. Yalah, dah MaeLin tengah pujuk anak mereka.

Buka saja pintu...

"SURPRISEE!! " jerit banyak suara. Siapa lagi kalau bukan bekas ahli-ahlinya.

" Xi Lan. " panggik D.O. XiLan terus mendapatkan D.O dan memeluk D.O.

Jelas riak wajah Kris cemburu. MaeLin ketawa kecil.
Itupun nak cemburu ke?

***

" Aaaaa "

D.O menyuapkan buah anggur tanpa biji kepada XiLan. Comel je mereka berdua.

" Ish! Anak aku kot tu. Kenapa dia suka lebih kat D.O ? " kata Kris dengan tidak puas hati. Dari tadi XiLan melekat dengan D.O. Langsung tak lepas dan tak nak dengan orang lain anak nya itu.

MaeLin memeluk erat lengan Kris. " Biarlah dia. Apa salahnya dia dengan Kyungsoo. Bukan selalu mereka datang sini. " pujuk MaeLin. Lengan Kris digosok perlahan.

" Kalau dia ada adik kan bagus. Boleh juga saya main dengan adik dia kalau dia tak nak layan saya. " ujar Kris, memandang MaeLin.

Ah sudah.

" Ish! Jangan jadi byuntae sangat boleh tak? Saya tak nak mengandung lagi. "

***

Kris mengambil gambar XiLan yang sedang tidur. Sangat comel. Pipi tembam, mata bulat, hidung mancung.

" So cute. Macam manalah daddy nak pergi kerja macam ni? "

" Awak pergi kerja pukul berapa esok? " tanya MaeLin yang baru masuk sambil mengikat rambutnya itu.

Walaupun Kris sudah ada XiLan, tawaran berlakon, menyanyi dan model semakin banyak diberikan kepada Kris.

Yeah, sometimes jealouslah juga bila Kris terpaksa berlakon dalam scene kissing. Nasib baik itu saja. Kalau ada sampai bed scene, MaeLin sumpah. Dia sendiri akan serang direktor tu.

" 5 pagi. Berat rasa hati nak tinggalkan baby. "

MaeLin memeluk Kris dari belakang. " Pergilah. Dah sebulan awak cuti. "

Kris mengalihkan MaeLin memghadapnya. Dahi MaeLin dikucup lembut. " I love you. Awak tahukan? Apa pun yang saya buat, semuanya untuk awak dan XiLan. " ujar Kris, lembut.

" I know. And I love you too. Dah jom tidur. "

" Kita bagi XiLan adik nak tak? "

Sudah! Keluar lagi perangai byuntae dia ni. Tak sudah-sudah. " Kris.. "

Kris terus menarik MaeLin ke katil. Dan... Korang faham-faham je lah. Susah nak jadi byuntae kalau dah asalnya kita bukan byuntae. Dan jangan jadikan saya byuntae ye? Harap maklum.

Yang dah byuntae tu, imagine sendiri ek? Hahaha.

____________________________

Heyy. Im so sorry.
I dont have any idea nak buat part mereka.
FYI, saya bukan byuntae okay?

Hehehe

Baca juga cerita saya.

FRIENDS IN LOVE ~ jinhwan's ff
Miss Korea Stiletto ~ novel

Saya suggest dua ni sebab dua-dua ada unsur korean dan tulisan dan bahasa korea. Bacalah k?

Muahh.
____________________________

I Want You Where stories live. Discover now