Ketika ekspedisi, MaeLin hanya dengan Kris dan kumpulannya saja . Mereka dibahagikan kepada 2 kumpulan kerana terlalu ramai .
Sudah semestinya Mai Song bersama kumpulan Suho . Suho , ketua untuk kumpulan satu dan pemandu arah mereka ialah Pakcik Kang . Manakala kumpulan Kris, Pakcik Kim .
**
Tak sangka, dalam hutan tersimpan itu banyak hiasan dan laluan-laluan yang telah diperbaiki oleh pihak pengurusan tempat itu .
MaeLin terlalu asyik dengan kamera DSLR nya sampai tak perasan Kris dan Tao berhenti menunggu nya selesai mengambil gambar . “ Wow! Jinjja yeppeuda ! ” puji MaeLin .
“ Ya ! Ppalli hae .. MaeLin-ah! Kita hampir kena tinggal tau .” rungut Tao sambil menarik tangan MaeLin .
Kris hanya tersenyum . Kerana tidak selalu mereka mendapat peluang seperti itu . Selepas percutian ini, mereka akan kembali sibuk kerana ada comeback untuk kumpulan EXO dan Solo .
**
2 jam kemudian, kedua-dua kumpulaan tiba di tapak perkhemahan .
Disitu, sudah tersedia makanan untuk mereka . Katering yang ditempah oleh pihak syarikat FunHouse .
Ketika kumpulan Kris tiba, MaeLin didukung oleh Kris . Suho yang kumpulannya tiba awal tadi meluru mendapatkan MaeLin yang masih didukung oleh Kris .
“ Ya ! Gwaenchana ? ” tanya Suho risau .
Tao membantu Kris menurunkan MaeLin di kerusi plastik berdekatan . “ Dia kena gastrik . ” jawab Tao, ringkas dan berlalu untuk mengambil makanan untuk MaeLin .
Mai Song hanya melihat dari jauh sambil menggenggam penyepitnya dengan kuat .
Salah seorang katering berdiri disebelah Mai Song . “ Tak guna kau marah . ” ujar katering itu tiba-tiba . Mai Song menoleh dan pura-pura tak faham . “ Mwo ? ”
“ Kau tolong aku . Aku tolong kau .. ” kata lelaki itu . Walaupun usia lelaki itu lebih muda dari Mai Song, dia lebih selesa ber"aku kau".
Lelaki itu terus berlalu setelah menyerahkan kad nama nya kepada Mai Song .
Kim So Hyun .. .. Macam pernah dengar nama ni .
**
Selama 45 minit sudah mereka dalam perjalanan pulang, MaeLin sudah pun tidur berbantalkan bahu Xiumin . Xiumin duduk disebelah MaeLin kerana mereka agak rapat . Dan MaeLin juga ingin menjauhkan sedikit diri nya dari Kris dan Suho .
Tersedar sedikit disebabkan bas bergoyang, MaeLin memandang skrin telefonnya . 3.57pm .
“ YongYoo okay sekarang kerja kat mana ? ” tanya Xiumin . MaeLin tersenyum , lebih kepada senyuman mengusik . “ Wae ? Did you miss her ? ” tanya MaeLin kembali.
“ Mwo ? Ani . Just asking .. Bagi nombor YongYoo . Oppa nak save . ” Xiumin menyerahkan telefon bimbitnya kepada MaeLin .
Walaupun masih mahu mengusik, MaeLin tetap menaip nombor YongYoo .
MaeLin bangun sedikit dari kerusinya dan memandang ke belakang . Semua ahli EXO termasuk Mai Song sedang tidur . Mungkin penat sangat . Tao yang duduk dihadapan kerusi nya dan Xiumin juga tidur .
Begitu juga Kris yang duduk disebelah Tao . Agak lama MaeLin memandang wajah Kris . Dia akui, lelaki itu selalu menyebabkan jantungnya berdegup kencang . Lelaki itu yang selalu mengusik hatinya .
Pandangan MaeLin beralih pula ke arah Suho yang sibuk bermain telefonnya . Main game mungkin .
Suho . Lelaki yang dia suka sejak sekolah menengah lagi . Disebabkan bakat menyanyi dan menari nya lah Suho 'nampak' kewujudan dirinya . Disebabkan minat yang samalah mereka tersangat rapat .
YOU ARE READING
I Want You
FanfictionKenapa susah sangat kita nak bersama dengan orang yang kita sayang ? Kenapa orang selalu menilai seseorang melalui populariti dan famous ? Kenapa mesti ada dugaan dalam setiap percintaan dan perkahwinan ? Kenapa mesti ada orang yang sanggup rosakkan...