Seventeen

320 26 0
                                    

MaeLin dan Kris menghantar So Hyun ke sekolah menengah . Sekolah menengah yang khas untuk golongan atasan . Shinhwa High School .ada mulanya, So Hyun tidak mahu tetapi apabila dipaksa oleh nunanya, dia setuju saja .

Turun saja dari kereta milik Kris, MaeLin menghantar So Hyun sehingga ke pagar sekolah . Melihat saja MaeLin, ramai juga pelajar lelaki dan perempuan mengambil gambarnya . Orang mula mengenali sejak bila pun dia tak tahu . “ Hyun study smart, okay ? If anyone bully you, report immediately to the principal . They know about you already . Okay ? ” nasihat MaeLin .

So Hyun mengangguk . MaeLin memeluk adiknya erat .

**

Selepas menghantar So Hyun tadi, Kris membawa MaeLin ke suatu tempat . MaeLin yang masih mengantuk itu tertidur sepanjang jalan .

Kris memberhentikan kereta dihadapan FunHouse ent. Dia menoleh ke arah MaeLin. Baru saja mahu mengejutkan MaeLin, MaeLin mengubah posisi tidur nya dari memandang ke tingkap ke arah Kris .

Wajah lena MaeLin ditenung . Sleep like a baby, huh ? Mae, why i love you so much ? Theres no Mai Song in my heart since the first day i saw you . But, you love Suho so much . Your attention, more to me , right ? What is that mean ? Bisik hati Kris .

Tidak mahu mengganggu tidur MaeLin, Kris mendukung MaeLin bridal style sepanjang laluan ke bilik latihan mereka . Disitu ada sofa besar untuk mereka berehat . Staf dan artis lain memandang mereka pelik .

“ Hyung! ” panggil seseorang dari belakang . Kris menoleh . Tao rupanya . “ Kenapa dengan MaeLin ? Dia okay ke ? ” tanya Tao, sedikit cemas . “ She's fine . Dia tertidur dalam kereta hyung tadi . ” balas Kris .

Mereka bersama-sama bergerak ke bilik latihan . Tao membuka pintu untuk Kris dan MaeLin .

Sorakan dan usikan daripada ahli-ahli yang lain membuatkan Kris tersenyum . MaeLin diletakkan diatas sofa dan diselimutkan . Rambut MaeLin dielus lembut .

**

MaeLin terjaga apabila bunyi bising menerjah telinganya . Suho yang duduk dekat saja dengan MaeLin tersedar . “ Where am i ? ” tanya MaeLin dengan suara serak baru bangun tidurnya . Suho tersenyum . “ Studio kitorang . ” jawabnya ringkas .

“ Nuna! Nuna dah bangun . Jom ajar saya dance yang baru nuna reka tu. ” sampuk Kai dan menarik tangan MaeLin . “ Kai! Dia kan baru bangun . Kau ni kan . Pergi main jauh-jauh . ” halau Suho .

Baru MaeLin sedar yang Kris tiada lagi didalam bilik itu . Melilau matanya mencari Kris .

**

“ Oppa! ”

Kris menoleh . Senyuman terukir dibibirnya apabila empunya suara yang memanggilnya tadi ialah MaeLin . “ Thanks tau sebab oppa dukung Mae tadi . You should wake me up . ”

Kepala MaeLin diusap . “ MaeLin . Mae anggap oppa ni apa ? ”

“ Oppa kan, guardian MaeLin . Dan Mae sayang sangat dekat oppa . ” balas MaeLin dengan senyuman . “ Oppa pun sayang MaeLin, malah lebih dari seorang kawan . ” ujar Kris lagi .

Terkedu MaeLin mendengarnya . “ Mak-maksud oppa ? ”

“ Oppa sukakan MaeLin . Oppa nak ada dengan MaeLin selalu . ” kata Kris , jujur . Dia tidak mahu sembunyikan perasaannya lagi . Sakit hatinya bila Suho rapat dan cuba menarik perhatian MaeLin .

Diam . MaeLin tidak membalas . “ Sebenarnya, MaeLin tak pasti apa yang MaeLin rasa . Mae selesa dengan oppa, Mae pun selalu nak ada dengan oppa tapi Mae keliru . Mae keliru sama ada Mae masih suka Suho ataupun tidak . Oppa, tolong Mae . ”

“ Mae . Will you be my girlfriend ? ” tanya Kris tiba-tiba . Walaupun MaeLin hampir ketawa, namun dia hanya mengangguk . Dia juga sukakan Kris tapi dia masih keliru .

Mungkin Kris adalah yang terbaik untuk dia .

MaeLin mengucup pipi Kris . Manakala Krus bertindak mengucup bibir MaeLin . Lama dia nantikan mahu meluah dan memberitahu tentang perasaan nya . Dia memang tidak pasti tentang perasaan MaeLin, tapi dia akan buat MaeLin jatuh cinta pada dirinya .

**

“ Damn! ”

Dinding simen itu ditumbuk . Kesakitan buku lima nya tidak dihiraukan . Sakit hati nya telah menguasai segala-galanya .

******************************

Short chapter .

Banyak bnda difikir lately .

Muahh love me love you

Vote ? No ? Kk haha

I Want You Where stories live. Discover now