" Nak pergi mana lagi ni? " rungut MaeLin . Mana taknya, pagi tadi dia bangun-bangun saja Kris dah ada di ruang tamu dan seronok bercerita dengan Appa nya . Dan sekarang, mereka masih belum pulang ke rumah lagi selepas Kris mengajak dia keluar pagi tadi . Dah malam dah ni .
Tangannya sentiasa dalam pegangan Kris . Langsung tidak dilepaskan . Sudahlah gaya Kris seperti perompak , berbaju lengan panjang dan hoodie . Cermin mata hitam . Rasa macam penjenayah saja bila keluar dengan Kris . " Saya nak belikan Teddy bear untuk awak . Lepas tu, kasut untuk awak dan apa-apa saja yang awak nak . " ujar Kris .
MaeLin mengeluh . " Kris . Saya kan pernah kata dulu, jangan manjakan saya dengan wang ringgit . Saya tak suka . Saya tak nak apa-apa pun . " halang MaeLin . Kris menghentikan langkahnya . Wajah MaeLin dipandang .
" Saya nak tebus salah saya pada awak, Mae . Salah ke ? " kedua-dua tangannya diletakkan diwajah MaeLin . " Tapi, ni bukan caranya . Daripada awak membazir duit untuk saya, apa kata kita pergi pantai ke ? Taman teman ke ? We both can enjoy it , right ? Ni, kalau awak belikan saya macam-macam, tak seronok . "
" Seronok. Siapa kata tak seronok ? Saya rasa seronok sangat sebab dapat belikan apa saja untuk kesayangan saya ni . Nanti, kalau saya dah kahwin dengan awak, saya tahulah apa favourite awak . " balas Kris .
Dengara saja perkataan 'kahwin' itu, MaeLin tersenyum . Tangan Kris yang masih diletakkan diwajah, MaeLin turunkan . " Ee tak malu . Siapa nak kahwin dengan awak ? " usik MaeLin . Dia suka melihat wajah Kris yang mencuka selepas dia berkata begitu .
" Kenapa pula awak tak nak kahwin dengan saya? " tanya Kria, nadanya mula berubah . Cemburu dan marah .
Sengihan cuba ditahan . MaeLin diam seperti berfikir . " Sebab, saya nak kahwin dengan Suho! " usai saja berkata begitu, MaeLin terus berlari meninggalkan Kris .
Sedar dirinya dipermainkan, Kris terus mengejar MaeLin sehingga di tempat letak kereta .
**
Noona ! Suho hyung dan hyung-hyung yang lain semua ada kat sini . Baliklah! Dorang nak ajak noona pergi taman tema . Hyun pun nak ikut . - So Hyun..
Mesej dari So Hyun dibaca . Sedikiy gelisah kerana MaeLin belum beritahu Suho lagi tentang dia dan Kris . Suho marah ke ? Suho-ssi, mian .
Kris sedar riak MaeLin berubah selepas membaca mesej dari seseorang . " Kris . Suho ajak saya pergi taman tema . Hyun dan yang lain-lain pun ada . " kata MaeLin . Dia harap Kris faham . " Dia ajak awak seorang je ke ? Saya ? " nada Kris mula berubah, cemburu mungkin .
" Entah . Dia nak date dengan saya kot nanti sebab tu dia tak ajak awak . " balas MaeLin, sengaja menyakitkan hati Kris . " Mana boleh . Awak girlfriend saya okay ? Awak boleh dating dengan saya sorang je . "
Baru girlfriend . Bukannya wife . Eh siapa nak jadi wife dia ? Berangan kau kan MaeLin! Wake up! Arghh!
" Girlfriend je pun . Dahlah . Kita gerak sekarang . Takpa, Suho mesti takkan marah . " kata MaeLin dan mereka bergerak menggunakan kereta Kris dan terus menuju ke taman tema .
**
Setibanya di pintu masuk taman tema, So Hyun dan yang lain sudah pun menunggu disitu . Baekhyun, Chen, Chanyeol, Suho, dan So Hyun melambai ke arah MaeLin dan Kris .
Disebabkan terlalu gembira, MaeLin terus berlari dan memeluk Suho . Hampir 3 hari MaeLin tidak berjumpa dengan Suho . " Hai! Suho , i miss you . " ucap MaeLin . Suho tersenyum dan mengusap kepala MaeLin .
" Noona! Ppalli! Hyun nak main ni . Berdrama pula dia kat sana . Ingat sikit, nanti ada orang jealous . " panggil So Hyun . Suho dan MaeLin ketawa kecil , tahu siapa yang dimaksudkan . Kris pula tidak kelihatan . Mungkin sudah dibawa oleh ahli EXO yang lain .
Suho dan MaeLin jalan bergandingan . " So, awak dengan Kris macam mana? Awak dah boleh terima dia semula ? " tanya Suho apabila mereka berdua duduk dibangku . Mereka hanya memandang saja yang lain bermain . " Saya, memang selalu boleh terima dia . Tapi saya takut . Saya takut yang dia akan tinggalkan saya lagi . " luah MaeLin .
" Kenapa pula ? Kan dia dah ada kat sini . "
" Suho, awak kena faham satu benda . Kris ada kat sini atas sebab apa ? " MaeLin menguji Suho . " Shooting . " jawab Suho ringkas . " Haa! Macam mana kalau shooting dia dah habis nanti, mesti dia akan balik ke China kan ? Saya tak boleh ikut dia sebab saya ada keluarga kat sini . Saya risaulah yang dia akan cari yang lain, yang super cantik, hot, cute, and saya ni ? " luah MaeLin .
Suho terdiam. Baru dia tahu sebabnya . Kalaulah hati dia masih ada aku .
" Cuba awak berterus terang . " cadang Suho . " Terus terang ? Maksud ? " MaeLin mula bingung . Wajah Suho ditenung . " Listen, in a relationship, we should be honest to each other . Jangan simpan apa yang ada dalam hati . Kalau marah pun, mesti luah juga supaya tak awkward antara satu sama lain . Okay ? " nasihat Suho .
Tersenyum MaeLin mendengar nasihat Suho . " Eleh . Dia pandai nasihat kita, dia sendiri tu macam mana? " usik MaeLin sambil mencuit hidung Suho . Tergelak mereka disitu .
Dari jauh, So Hyun dan Kris dari tadi memerhati mereka . " Hyung tahu tak, masa hyung tinggalkan dia dulu, noona tak keluar bilik pun . Puas Hyun, omma dan appa pujuk . Suho hyung pun ada pujuk , dia tetap juga tak keluar . Sampailah satu hari, barulah noona keluar bilik . Entah apa mimpi dia, tiba-tiba je dia masak, keluar rumah . Dia happy macam dulu. " cerita So Hyun , berselang dengan ketawa nya .
So Hyun sengaja menceritakan semua itu supaya Kris tidak cemburu bila MaeLin mesra dan rapat dengan Suho . Nanti timbul pula kes lain .
" Hyung janji, hyung akan jaga dia baik-baik . "
**
Former EXO member Kris, admitted about his scandal with Song MaeLin .
Tajuk yang menjadi Viral di Korea dan China . Entah macam mana boleh tersebar pun mereka semua tak tahu . " Kris . Macam mana ni ? " tanya MaeLin , gelisah .
" Macam mana apa ? " dengan selambanya Kris membalas pertanyaan MaeLin dengan pertanyaan balik . Ni yang buat aku bengang . " Pasal kes scandal tu lah . Yang awak mengaku juga kenapa ? Kan dah jadi kes viral . Awak tahu tak siapa yang susah ? Saya ! Matilah saya . Nanti peminat-peminat awak se- " ayat MaeLin terhenti disitu .
Dengan mata yang terbuka besarnya, dia menentang mata Kris yang terpejam dihadapan matanya . Seluruh badannya terasa beku dan keras . Tak dapat digerakkan .
Kris menjarakkan kembali wajahnya dari wajah MaeLin . Wajah MaeLin sedikit merah . " Ke-kenapa awak buat macam tu ? Ni kan tempat umum ? " marah MaeLin . Siapa tak marah kalau orang tengah dalam mood marah dan nak membebel , tiba-tiba kena cium ?
Dahlah tempat awam ! Dilihatnya Kris hanya tersengih . " Saja . "
Kris berdiri dan memandang MaeLin . Lama wajah MaeLin dipandang . " Kenapa pandang saya macam tu ? " tanya MaeLin, seram dengan cara Kris itu .
" Esok, datang kat Namsan Tower . Tepat pukul 10 malam . Kat tempat orang kunci keylock tu . "
Usai berkata begitu, Kris terus berlalu pergi meninggalkan MaeLin . Nasib baik mereka hanya lepak di bangku depan rumah MaeLin . Kalau jauh dari rumah tadi, memang meraunglah MaeLin disitu .
Kenapa mamat ni ? Mula-mula mengaku kat media, pastu nak jumpa kat Namsan pula . Macamlah aku rajin !
******************************
Sorry! Mianhae! Gomennasai! Maaf!
Saya janji nak update petang sabtu kan, tapi baru update petang ni.
Ehehehe . Terlupa sabtu tu .
Otak mencari idea ni .AzieJung
YOU ARE READING
I Want You
FanfictionKenapa susah sangat kita nak bersama dengan orang yang kita sayang ? Kenapa orang selalu menilai seseorang melalui populariti dan famous ? Kenapa mesti ada dugaan dalam setiap percintaan dan perkahwinan ? Kenapa mesti ada orang yang sanggup rosakkan...