Thirteen

339 23 1
                                    

Usai perjumpaan Mai Song dan lelaki misteri tersebut, hati Mai Song mendongkol geram . Tak guna juga rupa nya lelaki itu . Sangkanya dia boleh mempergunakan lelaki itu tetapi sebaliknya yang terjadi .

Mai Song fikir semula . Selama ini, MaeLin tidak pernah sakitkan hati . MaeLin sanggup padam gambar MaeLin bersama Suho dan Kris didalam Instagram dan laman sosial lain .

MaeLin juga pernah elakkan diri dari Suho .

Dan bila difikir kan semula juga, memang tak salah untuk MaeLin berkawan dengan Suho kerana MaeLin dulu kenal Suho darinya . Mai Song meraup wajah nya .

What have i done ? MaeLin tak salah ! Its not her fault , but mine . I should stop this before something happen . Bisil hati nya dan cuba mendail kembali nombor lelaki tadi .

" The number that you call is not available . This number does not exist ."

Dengan riak tidak percaya Mai Song menekan butang merah .

**

Semua ahli Exo meminta nombor baru MaeLin . Beserta akaun Instagram dan Weibo nya juga . Termasuklah Line dan Kakaotalk .

Nasib baik juga MaeLin selalu log keluar semua laman sosial didalam telefon lama nya . Takut juga jika orang yang terjumpa telefonnya itu cuba berbuat sesuatu . Mana tahu itu hater dia .

" Dah! Oppa dah follow Mae! Accept tau ? " kata Luhan, gembira . Dengan tergesa-gesa MaeLin memeriksa . " Kenapa oppa follow ? Tengok! Baru a few minute dah ada fans oppa post .. " marah MaeLin .

Memang betul . Baru saja beberapa minit ataupu saat Luhan follow ig nya, tapi dah ada peminat yang upload tentang itu . Disebabkan itu MaeLin tidak akan followback Luhan . Sengaja cari nahas . Sedangkan banyak lagi fans Exo lain dia tak ikut balik .

Pengikut dia dalam Instagram memang banyak tetapi lebih kepada haters . Oleh sebab itu lah dia padam kesemua gambarnya bersama Exo dan artis lain . Kerana setiap kali dia post, ada saja komen yang buat hati nak menangis dan menjerit .

" Laa . Janganlah marah . Kita nak tambah follower .. " Luhan membela dirinya .

Malas nak fikir dan marah tentang itu, MaeLin diam . Nak marah pun tak guna . Bukannya mereka faham apa yang dia rasa .

Tanpa mereka yang lain sedari, MaeLin menggenggam tangan nya . Dia tahu, genggaman itu akan meninggalkan kesan nanti . Sudah banyak kali dia buat begitu .

Setiap kali ada saja komen negatif berkenaan diri nya , dia akan bersabar . Cuba bersabar selagi dia mampu .

Aku akan sabar selagi aku mampu . Tapi, satu hari nanti kalau aku dah tak dapat sabar, aku bukan Song MaeLin yang sekarang .

Yang buat dia hairan dan pelik, kenapa orang nak salahkan dia atas kes Kris dan Mai Song putus dulu ? Sedangkan masa Kris dan Mai Song putus , dia belum kenal Kris dan Mai Song . Itu yang buat dia sakit hati . Mahu saja dia membalas komen negatif itu, namun kesabaran dia masih bersisa .

Dan MaeLin tidak mahu menjatuhkan nama baik Exo dan Mai Song . Dia tahu, apalah sangat sokongan dia pada mereka, tetapi hanya itu dia boleh lakukan .

Konsert Exo juga banyak kali dia elakkan diri daripada hadir . Nanti jika dia hadir , dia takut peminat-peminat Exo dan Mai Song akan mencemuhnya . Dan paling dia takut kesabaran dia hilang dan dia melawan cemuhan itu .

**

Setelah Exo pulang, MaeLin terus masuk ke biliknya dan mengunci pintu . Keluhan dilepaskan .

Beep! Beep!

Satu pesanan ringkas diterima .

Hyep! Babe, jom keluar tengok wayang . Lama kita tak hangout kan ? - Suho

Senyuman terukir dibibirnya .

Boleh ke ? I don't want the media thinks negative about us tho . - MaeLin

Tidak sampai 30 saat, dia mendapat balasan dari Suho .

Don't worry about media . I'll handle it . Get ready k ? I'll fetch u in 20 minute . - Suho

**

Kereta Kris berhenti dihadapan rumah MaeLin . Namun dia langsung tidak keluar . Lamunan nya terhenti apabila cermin kereta nya diketuk .

Melihat gerangan yang mengetuk cermin keretanya, Kris keluar .

MaeLin terus memeluk Kris . Betapa dia merindui lelaki itu . Rasanya lama juga dia tidak bersua muka dengan lelaki itu . Nak dikatakan suka , MaeLin masih belum pasti dengan perasaannya . Namun, dia masih suka Suho walaupun tidak seperti dulu .

" Lama tak jumpa . Bogoshipda ! " ucap MaeLin . Pelukan dileraikan . " Nado . Geunde, i can't call you . Why ? " tanya Kris . Sudah dua minggu lebih dia cuba menghubungi MaeLin namun tidak dapat . Asyik-asyik voice mail .

Belakang kepalanya digaru sambil tersengih . " Geuge, my phone was missing . So i've changed my phone and number . Tao oppa already have it . You can ask from him . "

Baru saja MaeLin mahu menambah, ada suara menyampuk . " MaeLin ! "

" Ahh Suho-ssi . Wassda ! "

" Are you going somewhere ? " tanya Kris , tertanya-tanya . Tadi dia tidak sedar dan lupa mahu bertanya . " Kitorang nak keluar tengok wayang . Berdua . Sorry, we gotta go now . " Suho menjawab bagi pihak MaeLin kerana MaeLin sedikit serba salah .

Tangan MaeLin ditarik ke kereta meninggalkan Kris disitu .

Dengan pandangan yang sukar ditafsir, Kris menghantar kepergian mereka . " Maybe i should let her go . She'll be happy to be with Suho . "

******************************

Tsk tsk!

Naui chingu, Kay and Eej, Gomennasai .

Im sorry for not being a good friend for you two . I keep causing trouble . From the start, it is all my fault . Not you guys . I shouldn't be your friend .. People always hates me and dislike eventhough i don't know them . Its hurting me . Maybe it is my destiny to be alone again .

Deep in my heart, i want to be your friend forever . May God bless our friendship .

To ::

- Kayreen Uring
- Ediewina Ester

From::

- Aziera

I Want You Where stories live. Discover now