Semua penumpang didalam bas itu masih mengantuk . Begitu juga dengan MaeLin . Kris yang duduk disebelah nya itu sudah tidur sejak bas mula bergerak lagi . Walaupun ada yang teruja , namun kepenatan mereka tidak dapat diselindungi .
MaeLin tidak sedar bila dia menyandarkan kepalanya dibahu Kris . Dia dan Kris duduk di kerusi paling hadapan dan dibelakang mereka ialah ahli Exo yang lain . Termasuk juga Mai Song .
Artis FunHouse yang lain menaiki bas satu lagi yang menuju ke Pohang . Pohang adalah sebuah kampung yang terkenal dengan ketamnya yang segar dan besar .
Itulah tempat yang MaeLin nak sangat pergi .
**
Chanyeol dan Baekhyun , ahli Exo-K . Mereka berdua duduk dibelakang MaeLin dan Kris . Mata yang tadi mengantuk terus segar apabila melihat kepala MaeLin tersandar di bahu Kris .
“ MaeLin-ssi like Kris hyung ke ? ” tanya Chanyeol kepada Baekhyun dengan nada berbisik . Baekhyun hanya mengangkat bahunya . Dia sangat mengantuk ketika itu dan masih mamai lagi .
**
Sebaik saja bas berhenti, Tao menuju ke tempat duduk MaeLin dan Kris . Kedua-duanya masih lagi tidur . Nampak comel je . Terfikir sesuatu, Tao mengeluarkan hp nya dan mengambil gambar Kris dan MaeLin .
“ Hyung . MaeLin . Ireona . Uri wassda . ” Tao cuba mengejutkan mereka . MaeLin terus duduk tegak dan mengusap matanya . “ Kita dah sampai ke ? ” tanya MaeLin . Tao mengangguk
MaeLin terus keluar dari bas tanpa mengejutkan Kris . Tao mengeluh . Hyung ni pun satu . Omel nya dalam hati .
**
MaeLin membantu Kai , D.O dan Luhan memasang khemah . Disitu ada hotel dan chalet , tetapi mereka semua menolak untuk tidur didalam hotel kerana mahu merasa sendiri erti percutian .
“ MaeLin-ssi . Nuna or deongsaeng ? ” tanya Kai .
“ Same age dengan Tao . So, im your nuna . I guess ? ” balas MaeLin .
Ketika itu Tao datang dan memberikan sebotol air mineral kepada MaeLin . Namun, dengan pantas Kai mengambilnya kerana terlalu haus . “ Ya Neo ?! ” jerit Tao . “ Nuna mian . Im so thirsty .. ” kata Kai .
MaeLin hanya mengangguk . Selesai saja khemah mereka, kesemua masuk ke dalam khemah termasuklah MaeLin . Tao juga masuk kerana malas mahu mencari kayu api . “ Kita main game nak ? ” ajak Luhan .
“ What game ? ”
“ Emm . Truth or Dare ? ”
“ Kol ! ” mereka semua bersetuju .
Botol air kosong digunakan . Pusingan pertama , bahagian penutup botol berhenti dekat Tao . “ Truth or dare ? ” tanya Kai . Dengan yakinnya, Tao menjawab “ Dare ! ”
Baru saja Luhan mahu mencabar Tao, penutup khemah terbuka dan tersembul wajah Suho disitu . Pandangannya berhenti pada MaeLin . “ Jom kita mandi air terjun . ” ajak Suho . Tanpa diduga, kesemua mereka merempuh keluar .
**
Mai Song hanya duduk di batu memerhati kesemua mereka mandi . MaeLin juga termasuk . Namun dia sedar MaeLin langsung tidak bercakap dengan Suho ataupun dia .
Dia tahu tentang apa yang peminat nya dan Suho komen di Insta MaeLin .
Dari tadi dia perhati MaeLin dan MaeLin sentiasa menjarakkan diri nya dari kumpulan lelaki itu . Mungkin takut ada paparazzi yang mengikut mereka .
Kadang-kadang Mai Song kasihan dengan MaeLin . Diaada bakat tetapi sentiasa merendah diri . Walaupun Mai Song ada sakit hati sebab Suho asyik menyebelahi MaeLin , tetapi dia bukanlah seorang pendendam .
“ Mai ! ” panggilan itu mematikan lamunan nya .
**
Malas mahu berlama-lama dengan mereka didalam air, MaeLin sudah pun menukar ke baju nya yang kering . Kris pula tidak masuk ke dalam air kerana menyediakan kayu api . MaeLin membantu Kris .
Setelah unggun api dinyalakan, MaeLin duduk disebelah Kris . “ Best mandi tadi ? ” tanya Kris dengan memandang MaeLin . MaeLin melepaskan keluhan . “ Bolehlah . ” jawabnya ringkas .
Kris tahu ada yang tak kena tapi tidak mahu bertanya .
Tidak lama kemudian semua duduk mengelilingi unggun api . MaeLin tetap duduk disebelah Kris . Manakala Tao duduk disebelah MaeLin .
“ Nurae-hae ! ” jerit Kai , Baekhyun dan Chen . Yang lain turut bersorak . Termasuk Mai Song .
**
Mai Song dan MaeLin akan tidur didalam satu khemah . Bukan tak suka, tapi MaeLin rasa tak selesa . Mai Song sudah masuk awal manakala MaeLin masih lagi duduk di tepi unggun api .
“ Wae ajikdo yeogi ? ”
MaeLin terus berpaling . Kris duduk disebelah MaeLin . “ Ani . Geunyang .. Dangsin-eun ajikdo kkae-eo iyuneun mueos-ibnikka ? ” balas MaeLin , sengaja menggunakan ayat formal .
Memandang Kris sudah menjadi seorang idol, tak wajar rasanya dia masih menggunakan ayat yang tidak formal . “ Nawa hamkke gongsigjeog-in yaegihaji maseyo! ”
“ Dangsin-eun idol-i ttaemun-e. ”
Kris terus berdiri . MaeLin fikir Kris mahu tinggalkan nya disitu tetapi sebaliknya . Kris menghulurkan tangan kepada MaeLin . Dengan pandangan pelik , MaeLin bertanya . “ Wae ? ”
“ Since you still not comfortable around Mai, you’ll sleep in my tent . ”
“ Mwo ? Neo michyeosseo ? ”
“ Ani . Kau tidur dalam khemah aku, aku pula tidur dengan member lain . Araji ? ” terang Kris .
**
Luhan bangun paling awal pagi itu . Bangun saja dari tidur , dia terus menuju ke khemah Kris . Niat nya mahu sambung tidur disitu . Dia berkongsi khemah dengan 4 orang ahli kumpulan Exo .
Buka saja zip khemah Kris, Luhan terkejut . “ MaeLin ? ”
*******************************
Kkeut !
Ahahaha lama tak update . Busy sangat-sangat .
Kkk muahhh
Vote !
Love me love you ..
YOU ARE READING
I Want You
FanfictionKenapa susah sangat kita nak bersama dengan orang yang kita sayang ? Kenapa orang selalu menilai seseorang melalui populariti dan famous ? Kenapa mesti ada dugaan dalam setiap percintaan dan perkahwinan ? Kenapa mesti ada orang yang sanggup rosakkan...