Six

433 27 0
                                    

Tidak sampai 10 minit MaeLin tiba di rumah selepas menghantar Tao ke rumah Kris tadi, loceng pintu berbunyi . MaeLin yang baru saja meneguk air itu bergegas ke pintu dengan gelas masih ditangan .

Sangkanya Kris ataupun Tao . Sebaik saja buka pintu, sangkaan nya meleset . Orang yang dia rindu dalam diam muncul di hadapannya . “ Hey Suho-ah . ” sapa MaeLin .

Kepalanya dipanjang kan melihat sekeliling . Suho perasan lalu bertanya . “ Waeyo ? ”

“ Ani . Mai eodiseo ? ” tanya MaeLin . Riak Suho bertukar lain . MaeLin langsung tidak perasan . “ Molla . By the way, awak free tak petang ni ? ” Suho bertanya .

MaeLin langsung tak terfikir nak ajak Suho masuk ke dalam rumah . Dari tadi lagi mereka berdiri di luar rumah . “ Petang ni ? Free . Saya busy start lusa . Kenapa ? ”

“ Saya nak bawa awak pergi cari baju for my next performance . I need your suggestion . ”

MaeLin sedikit teragak-agak kerana dia perlu tunggu sehingga omma appa nya pulang . “ Can you for a while ? My mom and dad on their way home so ....……… ” MaeLin tidak menyambung ayatnya kerana dia harap Suho faham .

Suho mengangguk . Dan dia juga tahu yang MaeLin takkan jemput lelaki masuk kedalam rumah kalau takda sesiapa dengannya .

Tadi yang Kris tu, sepupu dia Go Soo ada . Thats way Kris boleh masuk .

**

Banyak kedai yang mereka masuk untuk mencari baju untuk Suho . MaeLin tahu Suho kaya tetapi Suho berbelanja mengalahkan anak sultan dan mangsa bawa beg kertas itu adalah MaeLin .

“ Suho-yah! Ppalli-juseyo . It almost 10 p.m . ” adu MaeLin . Kaki lemguh, tangan pun lenguh .

Suho mengambil semua beg yang ada ditangan MaeLin . “ Arasseo . Tapi, kan kita lama dah tak keluar macam ni . I was busy with my scheduei and you, busy teaching Kris dancing at home . ”

“ Aa . Now you wanna say that you miss me, right ? ” sakat MeLin . Dalam hati, dia berharap Suho mengiakan . “ Yeah .. Kita kan selalu menari sama-sama . And now .. Semua busy . ” balas Suho .

“ Gwaenchana .. Lain kali, kita buat reunion kat dance studio lama . ” cadang MaeLin .

**

Ayah Kris, Kris dan Tao makan bersama di meja makan . Riuh mulut Tao bercerita dengan ayah Kris . Tak sangka pula ayah Kris rajin melayannya .

“ Ajussi . Gomawo because benarkan saya tinggal kat sini . ” kata Tao . “ Call me Appa . Ajussi aniya . ”

“ Jeongmalyo ? Jinjja gomawo ! ” Tao bangkit dari kerusinya dan memeluk Appa Kris .

Kris hanya tersenyum . Dia pun mula suka dan sayang dengan Tao walaupun baru sekejap berjumpa . Tak sangka Tao seorang yang mencuit hati dan bersikap kebudak-budakkan .

**

“ Thank MaeLin sebab awak sudi teman saya . Lusa awak free tak ? ” tanya Suho . Baru saja MaeLin mahu menjawab “ya” , “fake date” nya dengan Kris menjengah minda .

Dengan berat hati, dia menjawab . “ Mianhae . Saya sibuk selama 2 minggu mula lusa . ”

“ Aaaaa .. Its okay . Tomorrow ? ” tanya Suho lagi . “ Besok, saya fikir nak ajak awak ke entertainment saya . Jumpa guru tarian ent tu . ”

MaeLin hanya mengangguk . Lagipula, dia memang tiada apa-apa rancangan esok . Ibubapa nya juga sibuk jadi, dia bolehlah pergi jalan-jalan dan balik sebelum ibubapa nya balik .

Malas mahu terus naik ke bilik, MaeLin duduk di sofa dan membuka telefon bimbitnya . Dia teringat dia ada update gambar dia keluar makan dengan Suho tadi .

I Want You Where stories live. Discover now