“ Siapa izinkan kau couple dengan Kris hyung ? ” tanya Sehun, kasar . Dia memang tak suka MaeLin dari mula lagi . Tak tahu kenapa . “ Salah ke ? ” tanya MaeLin kembali . “ Memang salah . Kau! Kau suka Suho hyung kan ? Kenapa kau couple dengan Kris hyung ? ” marah Sehun lagi .
MaeLin diam . Dia tidak tahu kenapa Sehun benci sangat dengan dia . Apa salah dia pada Sehun ?
“ Itu dulu . Sekarang, saya sayangkan Kris . Lagipun, Suho dah ada Mai Song . Dan awak! Kenapa awak benci sangat dengan saya ? Apa salah saya pada awak ? Apa yang saya pernah buat dengan awak ? Apa Sehun ? Apa! ” akhirnya MaeLin melampiaskan apa yang dia rasa selama ini .
Dia benci bila Sehun marah dia sedangkan dia sendiri tak tahu kenapa . Wajah Sehun berubah murung sedikit . Tidak setegang tadi .
Tiba-tiba, tangan MaeLin dicapai . Terkejut MaeLin dibuatnya . MaeLin cuba untuk merentap tangannya dari genggaman Sehun namun genggaman itu terlalu kuat . “ Apa ni ? Lepaslah! ”
“ Sebab aku ... ”
“
MaeLin menghentak kakinya . Sakit hati dengan perangai Sehun yang tak ubah macam budak-budak .
Buka saja pintu rumah, MaeLin tidak sedar Kris , Tao , D.O , Kai dan Luhan ada di ruang tamu bersama Kim So Hyun . Buat apa lagi, main game lah . Malangnya, MaeLin langsung tidak menoleh kearah mereka . Dia terus menonong masuk ke bilik .
“ Kenapa dengan nuna tu, hyung ? Hyung ada buat hal ke ? ” So Hyun mula bertanya . Semua mata memandang Kris . “ Apa pula aku ? Dari tadikan aku ada kat sini kan ? ” balas Kris .
“ Takpa lah . Hyun tanya nuna dulu . Hyung-hyung tunggu kat sini okay ? ”
“ Nak ikut! ” sahut Tao .
So Hyun dan Tao berlari ke bilik MaeLin .
Luhan , D.O , dan Kai memandang Kris . “ Kau takda date dengan dia ke hari ni tadi ? ” tanya Luhan . Kris menggeleng . “ Dia pun tak beritahu dia pergi mana tadi . Aku adalah juga call, tapi voice mail . So Hyun kata MaeLin charge phone.. ” terang Kris .
**
TOK! TOK! TOK!
“ Nuna . Hyun masuk k ? ”
“ Masuklah . ”
Setelah mendengar balasan dari MaeLin, Tao dan So Hyun masuk . So Hyun duduk di birai katil MaeLin manakala Tao duduk di meja solek MaeLin . “ Nuna okey ke ? ” tanya So Hyun , prihatin .
Dia sayang sangat pada kakaknya itu . Kalau boleh, dia mahu menjaga kakaknya sebaik mungkin . Omma dan appa mereka sibuk dengan kerja . Mesti MaeLin sunyi bila omma dan appa mereka keluar bekerja . “ Im okay . Takda apa lah . ” jawab MaeLin , senyuman dilemparkan untuk menyakinkan adiknya itu .
“ Kau tak nak tegur namchin kau kat bawah ke ? ” sampuk Tao . MaeLin jelas terkejut . “ Kris ada kat bawah ke? Arghh! Eotteoke ? ” MaeLin mula gelabah .
Dia mula rasa bersalah pada Kris .
**
“ Kita pergi Bubble tea shop jom ? ” ajak MaeLin . Dari tadi Kris diam . Dia mengajak Kris keluar supaya mereka ada privacy . “ Hmm . ” hanya itu jawapan Kris . Sahlah Kris merajuk dengannya .
MaeLin memeluk lengan Kris . Dahlah dia tinggi dari aku . Alaaa . Dia merajuk lah!
MaeLin menarik tangan Kris untuk duduk dibangku tepi jalan . “ Oppa . Im so sorry sebab ignored you tadi , tapi masa tu Mae tengah marah . Mae tak perasan pun oppa ada kat sana . ”
Diam . Kris masih membatu . MaeLin memgeluh . Tangan Kris dilepaskan dari tangannya . “ Okaylah kalau oppa nak macam ni terus . Mae nak balik ! ” rajuk MaeLin dan terus berdiri .
Aikk! Aku yang merajuk ke dia ni ? Omel Kris dalam hati . Tangan MaeLin ditarik supaya duduk semula namun MaeLin tidak memandangnya . “ Mae.. Tengok sini . ” panggil Kris namun MaeLin masih tidak memandang Kris .
“ Mae faham kalau oppa n-nak putus dengan Mae . ” kata MaeLin tiba-tiba . Kris terkejut . Badan MaeLin dipusing supaya menghadapnya . Kedua-dua tangannya diletakkan dipipi MaeLin . “ Hey! Kenapa cakap macam ni ? Hmm . Look, mungkin kita akan putus, tapi bukan sekarang . Jadi, jangan cakap pasal break up ni lagi . Okay ? ”
Kris menarik MaeLin ke dalam pelukan nya . Betapa dia menyayangi gadis itu . Gadis yang membuatkan dia mempunyai keazaman dan gadis itulah yang menjadikan dirinya seorang Idol sekarang . “ Okay . ”
**
Suho berbaring di sofa . Telefon Iphone nya dipegang dari tadi . “ Nak call, tak payah . Call, tak ? Call, tak ? ”
“ Call tak, call tak ! Kenapa dengan kamu ni, Suho ? Dari tadi hyung nampak macam gelisah . Rindu someone ke ? ” tegur Xiumin . Dari tadi Suho memegang telefonnya tapi tak juga call or text orang .
“ Takda lah . Saja . Tengah tunggu semua budak-budak balik . Malam dah ni . ” Suho sengaja tukar topik perbualan mereka . “ Kris, Luhan, D.O , Kai dan Tao pergi rumah MaeLin . Teman So Hyun kat rumah . Sampai sekarang tak balik lagi . ” jelas Xiumin .
Rumah MaeLin ?
Suho hanya diam . Lama .
“ Suho tahukan Kris dan MaeLin couple ? ” tanya Xiumin tiba-tiba . Jelas riak Suho terkejut namun dia selindung dari penglihatan Xiumin . “ Couple ? Bila ? ” tanya Suho lagi .
Dengan riak pelik, Xiumin memandang Suho . Suho menggeleng menandakan dia tidak tahu apa-apa . “ Dua or tiga minggu lepas . Kamu kan rapat dengan MaeLin ? Takkan tak tahu . ” ujar Xiumin lagi .
“ Dah dekat 2 bulan saya lost connection dengan MaeLin . Kita busy, dia pula menjauh dari saya sejak kes Mai dengan saya tu jadi viral . Kesian juga dekat Mae . ”
“ Kamu suka MaeLin kan sebenarnya ? ”
Diam . Suho tidak tahu mahu membalas apa . “ Eh hyung . Saya nak tidur dululah . Goodbam hyung . ” Suho segera mengelakkan diri dari soalan maut Xiumin .
****************************
Seriusly, saya xda idea . Dahlah minggu exam . Grr .
Susah nak mampus! Stress ㅠ^ㅠ
Wish me luck!
YOU ARE READING
I Want You
FanfictionKenapa susah sangat kita nak bersama dengan orang yang kita sayang ? Kenapa orang selalu menilai seseorang melalui populariti dan famous ? Kenapa mesti ada dugaan dalam setiap percintaan dan perkahwinan ? Kenapa mesti ada orang yang sanggup rosakkan...