Twenty-Six

228 15 0
                                    

" Congratulation bro. Cantik wife kau . " puji kawan-kawan Kris . EXO juga turut hadir . Majlis perkahwinan mereka diadakan secara rahsia kerana tidak mahu peminat tahu .

Untuk keselamatan MaeLin juga kerana takut peminat menyakiti MaeLin . Kris tersenyum gembira . Begitu juga MaeLin .

**

Semua tetamu sudah beransur pulang . Disebabkan penat, MaeLin berehat didalam bilik . Dan bilik itu bukan hanya bilik dia lagi, dia akan berkongsi bilik dengan suaminya, Kris .

" Hey . Penat ke ? " sapa Kris . Bila dia masuk pun, MaeLin tidak sedar . MaeLin hanya mengangguk . " Kris. Saya ada benda nak cakap . "

" Apa dia ? "

MaeLin teragak-agak . Kerana apa yang dia akan katakan itu , mungkin akan mengecewakan Kris, tapi itu semua untuk kebaikan mereka dan karier Kris . " Saya tak nak ada anak dulu . Jangan salah faham . Bukan saya tak nak anak dengan awak, saya nak.. Tapi, untuk kebaikan kita semua, saya tak nak ada anak dulu . Ingat! Karier awak makin meningkat dan saya tak nak disebabkan saya, orang tak nak ambil awak untuk shooting . Dan kalau boleh, perkahwinan ni mesti dirahsiakan . " kata MaeLin panjang lebar dan berhati-hati .

Takut Kris berkecil hati dan fikir yang bukan-bukan . Kris mengeluh dan duduk disebelah MaeLin . Tangan MaeLin dipegang erat . " Saya tak kisah kalau itu yang awak nak . Kita rahsiakan perkahwinan ni . Tapi, macam mana kalau kita TERada anak ? "

Pelik dengan soalan Kris, MaeLin memandang Kris . " Maksud awak ? "

Kris tersenyum nakal . " Yeah, kalau saya mabuk or terlupa, and TERaccident ada anak ? "

Baru faham dengan maksud Kris, lengan Kris dicubit sekuat hati . Geram juga hatinya . Orang cakap betul-betul, takut karier dia menurun, tapi dia boleh pula main-main .

" Awak jangan nak mengada! Kalau saya termengandung, for one year, saya akan lari dari awak . After that, saya takkan datang untuk awak lagi . Never! " ugut MaeLin , untuk membuktikan dia tidak main-main.

Mendengar ugutan itu, Kris memeluk MaeLin dari sisi . Pipi MaeLin dikucup lembut . " Saya janji, saya takkan buat macam tu . Asalkan awak ada dengan saya . "

" Baguslah kalau macam tu . Saya nak mandi dulu . Lepas tu, barulah awak . Okay ? " MaeLin meleraikan pelukan Kris dan mengambil tuala lalu menuju ke bilik air .

**

Baru seminggu selepas perkahwinan mereka, Kris terpaksa ke China untuk rakaman lagu terbaru nya .

Hati memang berat nak tinggalkan MaeLin . " Its okay . Awak pergilah . Saya boleh jaga diri . Saya janji, everyday saya send selfie kat awak . Suho kan ada , dia boleh jaga saya . " MaeLin cuba yakinkan Kris . " Tapi sebulan tu . Lama sangat . Nanti saya rindu awak . " kata Kris lagi .

" Hahahaha . Saya cuba rindu awak . "

" Er Kris hyung . Ada van tunggu kat luar . Mereka kata mereka tunggu hyung . " sampuk So Hyun . Dari tadi dia menadah telinga mendengar drama swasta suami isteri itu . Macam bertahun takkan jumpa .

Baru sebulan . Kadangkala, dia tak faham betul dengan orang yang dah kahwin ni . Mula-mula kahwin, wow semuanya indah dan manis . Nanti dah bertahun usia perkahwinan mereka, ada gaduhlah, cerailah . Dan dia harap perkahwinan noona nya akan kekal .

So Hyun tak nak noona nya bersedih lagi . Nanti dia pun akan bersedih juga .

**

I Want You Where stories live. Discover now