Thirty-Seven

221 17 0
                                    

Gosip dan khabar tentang MaeLin dan Kris semakin reda. Mungkin orang awam dan peminat-peminat Kris dapat menerima hubungan mereka berdua. Dan Mai Song juga tidak ada khabar sejak itu. Puan Oh juga dah hampir 2 minggu pulang ke Paris.

" Kris, nanti saya nak ke studio sekolah lama kita, boleh? "

Kris memandang MaeLin pelik. " Untuk apa? "

" Saya rindulah nak pergi sana. Di sanalah tempat saya menari dulu tau. Banyak kenangan kat sana. " luah MaeLin.

Bila sebut tentang kenangan, wajah Suho kembali menerjah fikirannya. Kenangan dimana dia suka Suho, disitu jugalah dia bertekad mahu melupakan Suho.

" okey, but are you sure you can go alone? Tak nak bawa saya ke? "

MaeLin mengangguk. " Saya dah janji nak pergi dengan YongYoo. Xiumin pun ada. Su- " MaeLin tidak meneruskan bicaranya. Dia hampir terlepas menyebut nama Suho tadi. Dia tidak mahu Kris cemburu dan marah.

" Okay, sorry i can't go with you. Sekejap lagi saya ada shooting. Tapi, balik awal okay? "

**

Mai Song menunggu didalam kereta dihadapan bangunan apartmen Kris. Dia dah mati akal mahu buat apa untuk pisahkan Kris dan MaeLin.

Dari jauh, dia ternampak Kris dan MaeLin jalan beriringan keluar dan ke kawasan kereta. Dia nampak Kris memeluk pinggang MaeLin dan mengucup pipi MaeLin sebelum MaeLin masuk ke dalam keretanya.

Kereta tu? Kereta tu kereta MaeLin! Jadi selama ni mereka tinggal bersama! Damn it! Such a slut!

Kereta yang dinaiki MaeLin itu adalah kereta yang dia selalu nampak ketika dia ke apartmen Kris. Patutlah dia macam kenal kereta itu. Rupa-rupanya kereta itu milik MaeLin.

Mai Song mahu turun dari kereta dan menyapa Kris tapi membatalkan niatnya kerana dia rasa macam tak berbaloi kalau dia tegur Kris. Bukannya Kris mahu layan dia pun. Jadi sasarannya sekarang ialah MaeLin. Orang yang merampas Kris darinya.

Mai Song mengikut kereta MaeLin dari belakang.

**

MaeLin, Suho, YongYoo dan Xiumin sama-sama duduk di kawasan cafeteria bekas sekolah mereka itu.

Sekarang , studio yang mereka gunakan dulu telah diberi sepenuhnya untuk diuruskan kepada pihak sekolah kerana Suho tiada masa mahu menguruskan studio itu.

Masa mereka tiba di studio tersebut, lebih kurang 20 orang pelajar sedang berlatih. Ramai yang terkejut dengan ketibaan mereka berempat.

MaeLin sangkakan pelajar-pelajar disitu tidak akan mengenalinya ataupun ada yang akan bash dia, tapi semua menegur dia. Ajaib!

YongYoo juga dikenali.

" Annyeong adik-adik semua. " sapa Suho dan Xiumin. Semua pelajar perempuan yang ada didalam studio itu tidak berkelip memandang Suho dan Xiumin. Handsome sangat ke dorang berdua tu?

Dua orang guru yang turut ada juga dari tadi asyik mengambil gambar Suho dan Xiumin.

" Hyung, hyung boleh ajar kami tarian History? Tak pun Wolf.. " pinta seorang pelajar lelaki. Rakan pelajar itu mengangguk.

Belum sempat Suho menjawab, MaeLin terus mencelah. " Eh of course boleh. Suho hyung dan noona boleh ajarkan. "

" Waa MaeLin eonni. Jinjja yeppeo-da. " puji seorang pelajar perempuan yang duduk di bahagian hadapan. MaeLin hanya tersenyum. " Minggu depan, kami akan datang semula ke sini. So, sesiapa yang nak belajar dari kami, bolehlah datang sini. Kita belajar ramai-ramai, nak? "

I Want You Where stories live. Discover now