Twenty-five

286 17 2
                                    

Pukul 9 pagi baru MaeLin bangun . Itupun Omma yang kejutkan .

Pelik, semalam awal sangat MaeLin tidur . Kenapa bangun lambat lagi ?

Hai Mae . Goodnight darling . Mimpikan saya okay ?

Mae, dah tidur ke ? Alaa layanlah text saya kejap .

Mae!! Kenapa tidur awal ? I miss you so much .

Ingat tmr ok. 5 petang kat Namsan Tower .

3 missed call from Kris

" Biar betul dia ni? Gila ke apa ? " omel MaeLin dan berlalu ke bilik air untuk mandi . Niat tu sebenarnya nak tidur sampai pukul 10 , tapi dah dikejutkan awal . Terpaksalah mandi . Lagipula, Omma dan Appa nak bawa dia dan So Hyun membeli-belah .

**

" Omma . Mana noona ni ? Lambatlah . Orang nak shopping ni . NOONA! PPALLIWA! " jerit So Hyun . " Apa ? Jerit-jerit macam perempuan ! Kau tu lelaki, nak shopping bagai . Diamlah! " marah MaeLin yang baru turun . Bukannya marah betul-betul, marah-marah sayang .

" Dah! Gaduh lagi, omma tinggal . Tak payah ikut . " ugut Omma mereka .
Mereka berdua diam sehinggalah tiba di shopping mall . Sebaik saja tiba, yang paling riuh mesti MaeLin dan So Hyun . Seorang nak pergi sana dulu, seorang lagi nak ke sana . Pening kepala dibuatnya .

Penyelesaian terakhir, Appa menemani MaeLin ke kedai buku manakala Omma menemani So Hyun ke kedai kasut . Bukan sekadar teman je tau, MaeLin dan So Hyun nak mengikis duit Omma dan Appa mereka sebab dah lama tak keluar dengan Omma dan Appa .

Di kedai buku..

MaeLin menarik tangan Appa ke kawasan novel-novel dan buku-buku cerita .
" Appa . MaeLin nak novel ni. " tunjuk MaeLin kepada Appanya . Appa cuma mengangguk . " Ambillah apa yang MaeLin suka . Appa tak kisah . Appa belanja . " kata Appa .

Sengihan mula terbit di bibir MaeLin . Bagi MaeLin, apa yang dikatakan oleh Appa itu, hanya mengundang kebankrapan kepada Appa nya . Bagi Appa nya pula, appa nya beranggapan dia hanya belanja MaeLin .

So Hyun pula ..

Dari tadi satu-satu kasut dicubanya . Dan tiada satu pun yang menarik minat dia . Dengan penuh sabar, Omma mencari kasut yang dirasanya sesuai untuk So Hyun .

" Nah! Cuba ni . "

**

Suho dan Kris lepak bersama . Lama rasanya mereka tak lepak . Ya lah . Dulu pun mereka memang tak pernah sebulu, asyik tegang saja keadaan antara mereka .

" Kau rasa, aku patut lamar MaeLin tak ? " tanya Kris tiba-tiba . Terkejut Suho dibuatnya . Dan rasa cemburu dan sakit hati pula hadir namun dia diamkan saja . " Habis tu, karier kau ? " tanya Suho pula .

" Well, i will stay active but i will inform the media about our marriage . I hope she'll agree . I really wish she will . "

Diam .

" Tapi, kau kena buat sesuatu untuk elakkan peminat kau bash or hurt her . Bukan kau tak tahu, banyak yang tak suka dia . " ujar Suho .

Wajah Suho, Kris tatap dengan lama . " Ya ke ? Tapi, bila dia keluar dengan korang, okay je ? Takda pun orang cederakan dia . "

Keluhan dilepaskan . " Memanglah takda . Sebab bodyguard EXO kan ada nak halang fans tu semua . So, MaeLin dalam jagaan kitorang . Faham ? " jelas Suho .

I Want You Where stories live. Discover now