Bosanlah macam ni . Nak kacau siapa hah ? So Hyun study, aku ?
Telefon bimbit dicapai dan ikon lagu ditekan . Ish . Kenapa lagu jiwang ni juga yang keluar ? Aku tengah frust ni . Entah apa khabar Kris sekarang kan ?
Kris ?
Rindunya dia pada lelaki itu . Sebaik saja Kris pergi dari hidupnya, nombor telefon semua ditukar dan diformatkan . Dia tidak mahu memikirkan Kris lagi . Dia takut dia tidak kuat .
" Mae! Makan tengahari ! " panggil Omma . MaeLin mengeluh, dia memang tiada mood langsung nak makan . " Nantilah omma . " balasnya sedikit kuat . " Kalau tak turun, omma suruh Suho hantarkan ke bilik kamu ! Okay ? "
Suho ? Omma ni, selalu guna nama Suho . Bukannya betul pun .
Tidak lama kemudian, pintu bilik nya diketuk . Pelik . Selalunya kan Omma main redah je .
MaeLin bangkit dari katil dengan masih berbaju tidurnya . Rambut dikemaskan terlebih dahulu . Langkah diatur menghampiri pintu . Baru saja dibuka, dia terus menutup pintu !
" Oh my god! Suho! " jerit MaeLin . Dengan pantas, tuala dicapai dan dia terus meluru ke tandas . Mulutnya tidak berhenti membebel .
**
" Omma ! Kenapa tak bagitahu yang Suho ada kat sini ? " marah MaeLin. Dia terus ke ruang tamu selepas mandi tadi . Ommanya hanya tersengih . Sejak So Hyun tinggal bersama mereka semula, Omma mengambil keputusan untuk berhenti kerja dan menjadi surirumah sepenuh masa .
Suho pula tidak kelihatan . Tapi kereta Suho masih ada digaraj . Mengajar So Hyun , mungkin . " Omma dah cakap tadi , kamu tak turun juga . Omma suruhlah Suho hantar betul-betul . " balas Omma nya selamba.
Kris, former EXO member will come back to Seoul, Korea due to his film shooting . His partner, Xie Yien, famous model and actress from China will be with thim for their film together . Let ask they about this film .
Suara wartawan di televisyen menghentikan perbalahan kecil dan manja Omma dan MaeLin . MaeLin tidak sedar yang Omma nya menonton rancangan LETS TALK IDOL tadi . Rancangan yang khas untuk mengetahui gosip-gosip terbaru artis di Korea .
Hye. Im Kris . Okay, this film is about a husband and wife travelling to Korea for their honeymoon . His wife work as an actress , a hot actress . Im playing role as , a husband who fall in love with a common girl at Korea . Want to know what happen to their relationship? Don't forget to watch . Kata Kris kepada wartawan itu .
Omma MaeLin menjeling MaeLin yang diam memandang kaca televisyen . Tahu anaknya itu rindu dengan Kris .
She's hot and beautiful .. Sambung Kris lagi .
Diam . Suho terdengar semua itu . Dia tahu MaeLin masih belum boleh melupakan Kris . Dia mengeluh .
**
Suho dan MaeLin duduk di kerusi di Han River . MaeLin mengajak nya keluar tadi . Mungkin mahu menenangkan fikiran . " Suho . Awak rasa, Kris ingat saya lagi tak ? " tanya MaeLin, sedih nadanya .
" Kenapa awak tanya macam tu ? Mae, awak kena yakin dengan hati awak . Mungkin dia pun tengah rindu awak kat sana . " Ya, sakit mahu menuturkan semua itu, tapi dia perlu kuat . Suho memandang MaeLin .
Tiba-tiba saja MaeLin memeluk Suho . Terkejut namun Suho tetap membalas pelukan MaeLin . " I will always be your guardian, MaeLin . " bisik Suho di telinga MaeLin . " Thanks! "
Saat itu, MaeLin rasa dihargai . Suho, crush lama yang dia pernah suka dan minat sepenuh hati kini menjadi penjaga nya . Sekarang, dia tetap meletakkan Kris sebagai yang pertama dihatinya . " Kita selfie kat sini . Tak selalu kita dapat keluar macam ni kan . " kata Suho sambil mengeluarkan telefon bimbitnya .
Sepanjang hari itu, mereka berdua keluar dan bergambar . Seronok rasanya selepas meluahkan apa yang dia rasa .
**
Kris membuka aplikasi Instagram nya . Dia membuka instagram MaeLin . Tiada gambar terbaru sejak sebulan lebih . LINE MaeLin juga kali terakhir dibuka sebulan lepas .
Tiba-tiba hatinya tergerak mahu membuka Twitter . Mana tahu MaeLin ada kirim sesuatu disitu .
SongMaeLinOfficial : Thanks to my guardian oppa for spending your time with me today . [ IMAGE ]
Gambar MaeLin meletakkan kepalanya dibahu Suho disertakan sekali . Kepala Suho pula diletakkan diatas kepala MaeLin, dan mata mereka dipejam rapat seperti orang yang sedang tidur .
" Dia ada apa-apa ke dengan Suho ? " bisik Kris sendiri . Dia tidak sabar mahu kembali ke Korea semula bulan depan untuk penggambaran filem nya dan Xie Yien . Dia juga ada tujuan lain sebenarnya .
Beep! Beep! Beep!
Telefonnya berbunyi menandakan ada pesanan ringkas masuk . Sudah tentu daripada Baekhyun . Sejak dia keluar dari EXO , ahli yang lain selalu berhubung dengannya menggunakan telefon bimbit Baekhyun .
Hyung, MaeLin setuju nak tunang dengan Suho hyung . ~ Bacon
Kau jangan prank aku, kena kau dengan aku nanti, Bacon! - Kris
**
Kau jangan prank aku, kena kau dengan aku nanti, Bacon! - Kris
Baekhyun ketawa membaca balasan dari Kris itu . Dia sengaja menguji Kris, untuk mengetahu sama ada Kris masih sayangkan MaeLin ataupun tak . Dan Baekhyun tersangat pasti bahawa Kris sudah melihat apa yang di post oleh MaeLin di laman sosial Twitter tadi .
" Jahat kau ni kan . Kesian Kris hyung. " sampuk Kai . Dari tadi dia perhati saja Baekhyun mengenakan Kris . Mentang-mentanglah Kris takda kat Korea . " Relax! Ni je lah caranya nak tahu sama ada Kris hyung still suka MaeLin ke tak . Dah nak dekat dua bulan dia balik China . Kesian kat MaeLin . " balas Baekhyun, membela MaeLin .
Sambil mengunyah baozi, Xiumin juga menyampuk . " Biarlah . Siapa suruh dua-dua ego ? Sekarang padan muka . Kris tu, sebagai lelaki , dia kenalah mengalah. MaeLin dah banyak kali mengalah dengan dia . Sabar dengan dia . Takda kerja lain lah Kris tu . Saja nak act cool . " bebel Xiumin .
Aduh! Hyung dah mula membebel pula . Macam mana lah YongYoo boleh sabar dengan Hyung ni . Omel Baekhyun dalam hati . Kot ya pun nak membebel, bebellah dekat Kris hyung tu . Kita pula kena . Omel Kai pula . Sejak bila Xiumin pandai membebel pun mereka tak tahu .
Betullah . Dorang tak nak heboh pasal tu . Takut fans bash Mae . MaeLin dah setuju sebab dia nak lupakan hyung . Omma dia bagitahu tadi .
Pantas saja jari jemari Baekhyun membalas . Dalam hati dia sudah mentertawakan Kris . Dia sempat membayangkan wajah begang dan cemburu Kris . Mesti lawak .
**
" Hello hyung . Boleh tak kalau kita percepatkan penggambaran kita kat Korea tu ? " kata Kris dengan penuh harapan . Tadi, selepas membaca apa yang dihantar oleh Baekhyun, dia terus menghubungi manager nya untuk mempercepatkan penggambaran mereka di Korea .
" Tak dapat lah Kris . Xie Yien ada show kat Paris bulan ni dan bulan depan . Kamu pun ada photoshoot untuk majalah Awesome . Jadi penggambaran tu terpaksa ditunda 3 bulan lagi . " terang Manager Wuan Yu .
Kris mengeluh . Semakin dia nak cepatkan semua benda , pasti akan ada tundaan . Telefon dipadam tanpa membalas kata-kata manager dia itu . Wajah diraupkan . Galeri telefon dibuka dan gambar ketika dia bersama MaeLin dibuka .
I miss you ......
**
Kris . Saya rindukan awak ......
*******************************
Hai . Haha.
Suho, hanya mampu menjadi guardian angel untuk MaeLin .
Setuju ? Ataupun, korang nak MaeLin betul-betul bertunang dengan Suho ?Tapi Kris ?
Saya pun rindukan Kris .. ㅠ^ㅠLove me, love you to the galaxy and back ..
AzieJung ..
YOU ARE READING
I Want You
FanfictionKenapa susah sangat kita nak bersama dengan orang yang kita sayang ? Kenapa orang selalu menilai seseorang melalui populariti dan famous ? Kenapa mesti ada dugaan dalam setiap percintaan dan perkahwinan ? Kenapa mesti ada orang yang sanggup rosakkan...