Kelapan-lapan mereka pulang ke kawasan perkhemahan dengan dibaluti tuala . Kesemua baju mereka basah .
Suho berdiri sambil bercekak pinggang memandang mereka . " Neohuideul-eun pogpo-eseo mwo haneun geoya? Geu gin mog-yog-eul? " ( What did you guys doing at the waterfall ? Taking bath that long ? ) Marah Suho .
MaeLin dan yang lain hanya tersengih . Nak menjawab , takut makin lama Suho membebel .
" Ani . We play water fight and take bath .. Sekali-sekala kan . Suho-ssi . Hwajima . " pujuk MaeLin sambil memeluk lengan MaeLin . Mai Song yang melihat dari tadi, mula cemburu .
Mai Song fikir Suho akan marah mereka dengan lebih teruk, tapi tak sangka MaeLin memujuk Suho . Selalu potong line ! Suho is mine . Ucapnya hanya dalam hati .
Nak cakap besar-besar, takut ada yang terdengar nanti dan imej nya akan jatuh . Lebih baik pendam saja .
**
Kris mendekati Suho ketika mereka berkemas mahu menyambung aktiviti lain . Dengan riak yang masam, Kris menegur Suho .
" Stay away from her . "
" Her ? Who ? MaeLin ? " tanya Suho, sepatah sepatah .
Hanya anggukan saja yang diberikan oleh Kris . Suho ketawa sinis . " Aku dah lama kenal dia, kau takda hak nak warning aku ! " balas Suho kasar . " Tapi aku tak nak fans kau dan Mai benci dia . " kata Kris lagi .
" Fans aku ? Habis tu, fans kau macam mana ? " tanya Suho kembali . " Sekurang-kurangnya fans tahu aku takda hubungan dengan sesiapa . Aku boleh hebah kat media yang aku dengan MaeLin ada hubungan dan mesti fans kau dan Mai Song gembira . " provok Kris .
" Don't you dare ! Aku dengan Mai takda apa-apa . Kitorang kawan dan, MaeLin sukakan aku bukan kau . "
Tersenyum sinis, Kris membalas . " Kawan ? Okay . Hal korang kan . By the way, aku akan pastikan MaeLin jadi milik aku . Annyeong! "
Suho masih berdiri disitu . Tangannya digenggam erat . Memang menyakitkan hati bila bercakap dengan Kris . Lebih-lebih lagi Kris pandai berlakon depan ahli-ahli EXO yang lain .
**
MaeLin berlari ke arah khemah Kris . Kebetulan juga Kris ada disitu dan mahu mengemas khemah itu . " Kris ! Janganlah . Kan saya yang guna khemah tu . Saya kemas okay ? " kata MaeLin .
" Its okay . I can do it . " balas Kris tanpa menoleh ke arah MaeLin .
Sedikit terkilan kerana Kris tidak mahu memandang nya, MaeLin mendekati Kris lagi . Kali ini lebih dekat . Secara tiba-tiba Kris berpusing dan menghadap MaeLin .
Jarak mereka ketika itu sangat rapat . " Waeyo ? Did i do something wrong ? " tanya MaeLin sambil memegang tangan Kris .
Secara tiba-tiba juga Kris tersenyum melihat reaksi MaeLin . Yang pelik ialah MaeLin . " MaeLin-ah! You are so cute to resist . " ujar Kris sambil mengucup pipi MaeLin tiba-tiba .
" Ya ! Hajima ! You scared me .. Nappasseo! " marah MaeLin dan terus mencubit lengan Kris . " Aaah apa .. Apa.. Mian .. Mian .. " Kris terjerit kecil .
Ketika itu, mereka langsung tidak sedar gambar mereka dirakam oleh seseorang . Seseorang itu tersenyum sinis memandang Kris dan MaeLin . Kemudian terus berlalu pergi sebelum ada yang mengesyaki .
**
" MaeLin sunbae . Nan, neo jeongmal bogoshipeo . But, sunbae dah ada orang lain . Its okay sunbae . I'll find the way . " bisik seseorang .
Identiti dirahsiakan buat sementara waktu .
**
Majalah BLING itu dihempas atas meja . Ceo FunHouse memandang Krus yang sedang duduk dengan selamba itu . " Siapa punya kerja ni ? Kan saya dah cakap, jaga pergaulan dengan orang luar ! " marah Ceo Hui Kyeong, Ceo FunHouse .
Kris mengangkat kepala memandang Ceo Hui Kyeong . Kemudian dia berdiri sambil mendekati meja Ceo itu .
" Outsider ? Dia bukan orang luar . Geunde wae ? Why only my case been an issues, but not Mai Song and Suho ? Everyone knew that Mai Song was my yeochin, but Suho rampas dia ! Tapi semua diam! Takda apa-apa isu, malah semua ship dorang . " balas Kris . Meluahkan semua ketidak puasan hatinya .
Ceo Hui Kyeong terdiam .
Tanpa menunggu apa-apa balasan dari Ceo itu, Kris terus keluar . Dia tak kisah dikatakan kurang ajar, tapi dia tak suka ada pihak yang berat sebelah .
**
Yong Yoo cuba menghubungi MaeLin , namun langsung tiada jawapan .
" Aduhh mana budak ni pergi ? Omma dia kata dia keluar ! " omel Yong Yoo .
" Cakap dengan siapa tu ? " tanya Sehun . Ye Sehun . Maknae dari EXO . Tak tahu macam mana mereka boleh jadi kawan dan keluar sama-sama, tapi Yong Yoo rasa dia jatuh hati pada Sehun .
Manakala Sehun, hanya keluar dengan Yong Yoo disebabka Suho dan Kris . Dia ingin tahu tentang MaeLin dan Yong Yoo rapat dengan MaeLin .
Siapa tak nak idol kan ? Pfft ! Such an easy woman . Pathetic ! Kutuk Sehun dalam hati .
*******************************
Whattt! Sehun ! How dare you ? I'll kill you Sehun!
MaeLin hilang ? Ke mana ? Entah lah .. Tunggu sambungan nya . Ok ?
Vote banyak² okay ?
Recommend kat geng jugak . Hohohoho
Muahhh love me, love you .
YOU ARE READING
I Want You
FanfictionKenapa susah sangat kita nak bersama dengan orang yang kita sayang ? Kenapa orang selalu menilai seseorang melalui populariti dan famous ? Kenapa mesti ada dugaan dalam setiap percintaan dan perkahwinan ? Kenapa mesti ada orang yang sanggup rosakkan...