YongYoo menghubungi rumah MaeLin . Mana tahu MaeLin sudah ada dirumah . Namun jawapan yang diterima sungguh menghampakan . Kukunya digigit . Tangannya pula bergetar . Xiumin yang duduk disebelahnya, risau YongYoo pula yang akan jatuh sakit .
Tangan YongYoo digenggam erat . “ Yoo. Everything will be just fine . Trust me . Okay ? ” Xiumin cuba menenangkan YongYoo yang tersangat gelisah itu . Mereka semua dalam perjalanan ke rumah MaeLin .
Sehun yang duduk dikerusi belakang YongYoo sedikit terganggu . Dia tak sangka Xiumin adalah teman lelaki YongYoo . Teringat kembali apa yang terjadi ketika majlis belum mula lagi .
YongYoo merentap kasar tangannya . " Apa ni ?! Orang tengoklah ! "
" Kenapa awak datang sini ? Siapa invite awak ? " tanya Sehun kasar . " My boyfriend yang invite saya . Kenapa ? " balas YongYoo, juga kasar . Sehun makin pelik . " Bila masa saya invite awak ? "
Kini giliran YongYoo pula pelik . " Siapa kata awak yang invite saya ? " tanya YongYoo . " Tadi awak kata boyfriend awak yang invite . Saya lah tu kan ? " balas Sehun .
Mahu ketawa YongYoo apabila mendengar itu . " Bila masa awak jadi namchin saya ? " sinis nadanya . Sehun pelik . " Apa maksud awak, Yoo ? " tanya Sehun lagi . Dia pelik tersangat sebenarnya .
" Kita tak pernah ada apa-apa hubungan pun . Awak dan saya, kita hanya kawan . Awak boleh dapat ramai yang lebih cantik dari saya . Awak dan Xiumin jauh sangat beza! Awak anggap saya macam peminat awak yang lain, yang tergila-gilakan awak hanya kerana awak idol! "
Tersentap Sehun mendengar itu . Bagaimana YongYoo boleh tahu ? Ketara sangat ke ? Arghh tak kisahlah . Tapi dia tetap tak boleh percaya YongYoo tak mengaku tentang hubungan mereka . " Tak pernah ? Habis, yang kita keluar sama-sama dulu tu ? " tanya Sehun lagi, tidak puas hati . " Kawan pun boleh keluar sama-sama kan ? " jawab YongYoo ringkas .
Deringan telefon YongYoo mematikan hajat Sehun untuk bertanya lagi . Sebaik saja melihat skrin telefon bimbitnya, wajah YongYoo nampak gembira .
Siapa agaknya yang call ?
" Oppa ! Ne ? ....... Ahh mian .. Yoo kat toilet . Ehehe ................. Okay .. Wait for me okay ? Ne . "
Selesai saja perbualannya dengan Xiumin, YongYoo terus meninggalkan Sehun tanpa menoleh sekilas pun .
“ Tak adil betul ! ” getus Sehun geram . Dia tak sedar getusan nya kuat dan didengari Luhan yang duduk disebelah nya . “ Apa yang tak adil, Sehun ? ” tanya Luhan , mengerut dahinya . Terkedu Sehun apabila ditegur begitu oleh Luhan . “ Err ? Ani .. Haha ”
**
“ Nuna . Meokgo-bwa .. I know you like jjampong but its late already and i don't want you to eat heavy food . This rice cake, i made it myself . ”
MaeLin tidak membalas . Siapa lelaki itu sebenarnya ? “ Hyun ni siapa sebenarnya ? Kenapa buat nuna macam ni ? ” akhirnya terluah juga persoalan diminda nya . Riak Hyun bertukar sedih . Risau pula MaeLin dibuat nya .
Tidak lama kemudian, Hyun teresak-esak . “ Nuna . Sampai hati nuna tak ingat Hyun ! Hyun cari nuna lama dah . Selepas nuna accident, Hyun terus cari nuna . ”
Accident ? Kenapa aku tak pernah tahu ? “ Appa cakap kat Hyun, Hyun kena jauhkan diri dari nuna . Hyun anak dia juga . Kenapa dia minta Hyun pisah dari nuna . Hyun sayang nuna sangat-sangat . ” ujar Hyun lagi .
Makin keliru MaeLin jadinya . Nuna ? Apa semua ni ?
**
Omma MaeLin sudah menangis teresak-esak ketika diberitahu oleh Xiumin tentang kehilangan MaeLin . Gelang tangan MaeLin yang dijumpai tadi pun sudah diberi kepada Omma MaeLin .
YOU ARE READING
I Want You
FanfictionKenapa susah sangat kita nak bersama dengan orang yang kita sayang ? Kenapa orang selalu menilai seseorang melalui populariti dan famous ? Kenapa mesti ada dugaan dalam setiap percintaan dan perkahwinan ? Kenapa mesti ada orang yang sanggup rosakkan...