Nine

353 29 0
                                    

MaeLin terkejut melihat Luhan buka zipper khemah nya . Yang sebenarnya khemah Kris . Dengan pantas MaeLin duduk dan menutup kepala nya dengan selimut yang dipakai .

“ Eo Luhan . What are you doing ? Peeking someone ? ” tegur satu suara dari belakang . “ Kris-ah . Macam mana dia boleh tidur dalam khemah kau ? Kau dengan dia ad-a ………… ap-a-apa ke ? ” tanya Luhan sedikit curiga .

Mendengar pertanyaan Luhan itu, Kris ketawa manakala MaeLin menjeling Kris . “ Aniya . She’s uncomfortable with Mai Song so, i’ve let her sleep in my tent . ” terang Kris .

Namun Luhan masih bingung . “ Kau tidur kat mana malam tadi ? ”

“ I was sleeping in your tent all night long, pabo-yah! ” balas Kris lalu meluku kepala Luhan . “ Ya! Ga ppalli ! ” halau MaeLin kemudian menutup kembali zipper khemah itu .

“ Kacau orang nak tidur je lah . Best-best dah mimpi makan ayam goreng tadi . ” omel MaeLin sambil meletakkan kepalanya kembali di atas bantal .

Selimut tebal kepunyaan Kris itu ditarik hingga menutup penuh kepala nya untuk menghalang cahaya matahari .

**

Mai Song terbangun kerana bunyi orang menghempaskan kayu diluar khemah . Dia memandang tepi nya . Tiada kelibat MaeLin . Mungkin dia bangun awal tak ? Sangkanya .

Setelah memakai baju sweaternya, Mai Song keluar dari khemah dan duduk dikerusi berdekatan unggun api semalam . Dari jauh dia nampak Kris , Luhan, Suho , Xiumin dan Baekhyun mandi .

Yang tinggal dan yang sudah bangun ialah Chanyeol, Sehun, Kai dan Chen . Kelibat Tao, Lay, dan D.O masih tiada . Mereka hanya akan bangun bila tiba waktu untuk makan .

“ Good morning Mai-ssi . ” sapa Chen . “ Morning Chen . ”

“ So, okay tak tidur semalam ? MaeLin mana ? ” tanya Chen lagi .

“ Okay . Just sejuk . Bukan MaeLin dah bangun awal ke tadi ? ” tanya Mai Song pelik .

Takkan lah Chen tak nampak MaeLin . “ Nope . I’ve awake sama dengan Luhan hyung and Kris hyung . And MaeLin tak da pun . ” balas Chen sambil memandang sekeliling .

Kemudian dia perasan sandal MaeLin ada di luar khemah Kris . Mulanya dia buat tak tahu, tapi bila tengok Kris di kawasan air terjun, dia tergerak hati mahu menilik .

Tapi memandangkan ada Mai Song, dia batalkan niatnya .

**

MaeLin keluar dari khemah Kris dengan selamba . Biar pun dia tahu mata semua tumpu padanya, namun dia masih lagi mamai dan tidak peduli .

Kris menarik tangan MaeLin supaya duduk dikerusi sebelahnya . Dan MaeLin hanya menurut . “ Did you slept well last night ? ” tanya Kris sambil mengatur rambut MaeLin .

“ Yeah. But its too cold . And your blanket only one . ” balas MaeLin .

Yang lain hanya pura-pura membuat kerja . Tapi sebenarnya mencuri dengar perbualan MaeLin dan Kris .

Baru saja Kris mahu membalas , Suho memotong . “ MaeLin-ah . Go wash your face . ” Suho menyerahkan tuala kepada MaeLin .

Tanpa bantahan, MaeLin terus pergi ke kawasan air terjun . Tao secara sukarela mengikut MaeLin . Katanya mahu mandi . -.-" Tadi Luhan ajak tak nak . Sejuk katanya .

**

Selepas memberus gigi dan mencuci mukanya, MaeLin ditolak oleh Tao ke dalam air . Tao hanya ketawa dan menjelirkan lidah ke arah MaeLin .

Untuk membalas dendam, MaeLin menyiram air ke arah Tao . “ Noona ! Tengok ni, kan dah basah . ” rungut Tao . Giliran MaeLin pula mentertawakan Tao .

“ You said you want to shower just now ? ” balas MaeLin .

Tao memuncungkan mulutnya tanda protes . MaeLin mendekati Tao dari dalam air dan cuba memujuk . “ Okay lah . Hold my hand .”

Sebaik saja Tao memegang tangan MaeLin, MaeLin terus menarik Tao ke dalam air bersama nya . Tao apa lagi menjerit sehingga ke dapat didengar ke kawasan perkhemahan mereka .

“ Noona ! ” marah Tao .

“ Gwaenchana ? ”

Tao dan MaeLin melihat siapa yang bertanya . Luhan, Xiumin, Lay, D.O, Chen dan Baekhyun berdiri di atas batu bersebelahan dengan tempat mereka berdua berendam .

“ Ne . Gwaenchanseubnida . Geunde, yeoreobun modu yeogiseo mwo haneun geoya? ” tanya MaeLin dengan wajah bingungnya . Begitu juga Tao .

Manakala Luhan, Xiumin, Lay, D.O, Chen dan Baekhyun hanya mampu ketawa melihat wajah bingung dua orang itu . Orang bukan main risau dengar bunyi menjerit tadi, mereka boleh pula buat muka tak bersalah .

Tanpa apa-apa amaran, Chen dan Baekhyun menolak Luhan , Xiumin, Lay dan D.O kedalam air . Kemudian mereka berdua melompat serentak ke dalam air .

Mereka berlapan main dengan bising dan seronok tanpa menghiraukan yang lain di kawasan khemah . Kalau Suho tahu, agaknya apa reaksi dia ?

******************************

Kinda short for this chapter .

Sorry, no ideas . Muahhh

Be a fan ! Kk ? Ahaha

Love me, love you .

Btw, if u don’t mind, follow my ig : Officiala_tg

And give me a comment on my cover . Muahh

I need your kindness

I Want You Where stories live. Discover now