🥀 الفصل العاشر 🥀

12.6K 291 11
                                    

رجاءً قبل البدء
(ڤوت-كومنت)
تقديراً لتعبي ومجهودي في الكتابة وكمان علشان تشجعوني اكمل 🌹🌹🌹




كان يجلس الجميع بلحديقة بإستثناء أسد وحمزة

ميرال بإستغراب/هو حمزة لسة مرجعش من الشركة...؟!!

جلال بإبتسامة/لاء رجع بس راح مشوار كده وزمانه جاي....

ميرال وهي تقف/تمام أنا هطلع أنام بقا علشان عندي مدرسة بكره.....
فريدة بسرعة/لاء استني اقعدي شوية لسة بدري و....وكمان علشان عايزة أتكلم معاكي شوية..!؟

ميرال وهي تجلس بإستغراب/خير يا انطي في حاجة....؟!!

فريدة بتلعثم/ها أه...قصدي لاء بس أديكي شايفة نعمان وبابا مبيتكلموش في حاجة غير الشغل وأنا قاعدة لوحدي يعني تقعدي معايا تسليني.....؟!!

ميرال بحماس/ياسلام وهو أنا عندي كام فريدة يعني قوليلي بقا عايزاني ابدء منين...!!

فريدة/من أي حتة يعني مثلاً أنتي بتحبي ستايل فساتينك إزاي ولونها.....

ميرال بعفوية/امممم أنا اكتر استايل بحبه في الفساتين تكون قصيرة ومنفوشة كده من تحت بعشق الستايل ده اووووي أما بالنسبة للألوان ف أنا بفضل ألون الأسود والأحمر والوردي.....

فريدة بخبث/أوه كويس أوي....طيب وبالنسبة لطريقة الشعر والميك آب بتحبيهم إزاي....

ميرال/بصي أنا بحب شعري في كل الحالات إذا كان مرفوع أو مفرود.... أما بقا بالنسبة للميك آب فده عادي أنا بحطه على حسب المناسبة إللي أنا رايحة عليها.....

فريدة/حبيبتي أنتي أصلاً زي القمر مش محتاجة ميك آب ولا غيره...

ميرال بخجل/أحم شكراً يا انطي....ثم أكملت بإستغراب/بس هو حضرتك بتسألي على الحجات دي ليه يا انطي......؟!!

فريدة بتلعثم/ها لاء ابداً عادي ما إحنا بندردش مع بعض.....ثم أكملت لتغير الموضوع/تعرفي يا ميرال أن أنا بحط ميك آب من وأنا عندي 14سنة أصلي كنت بحبه أوي.....

ميرال بدهشة/يااااه يا انطي كنتي صغيرة أوي...!!؟

حمزة من خلف ميرال بمرح/وماذالت صغيرة وزي القمر كمان ولا إيه يا نعمان.. !!

نعمان بضيق/على فكرة أنا أبوك يا جزمة مش واحد صحبك...وبعدين ملكش دعوه بأمك علشان متجنيش على نفسك.....

حمزة بضحك/هههههه أه يا حمش أنت لسة بتغير...علي العموم أنا مليش دعوه أه ما هو العمر مش بعزقة.....وبعدين أنا جاي أقول للورد أنه كله تمام وكل حاجه تحت السيطرة...!!؟

طفلة في جحيم الأسد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن