"حين اغار اود احتضانك امامهم كي اخبرهم اني احبك وانك لي وحدي..."*****************
كانت الضجة تعم المكان وأصوات الموسيقي الصاخبة تملئ الأجواء داخل القلعة الجميع يتمايل مع الألحان ويرقصون ويغنون بينما هي كانت تجلس بحزن شديد لأنه يمنعها من الرقص كالباقي رغم أن فريدة قد ترجته كثيراً أن يتركها ترقص مثل أي عروس يوم زفافها إلا أنه رفض وكأنها إذا رقصت سوف ينقص منها قطعة...نظرت إليه مرة أخرى لتجده يجلس بجانبها كلروبوت ينظر أمامه دون فعل شيئاً لتنظر أمامها بحسرة وهي تشاهد محمد حماقي الذي جاء بعد رامي صبري الذي قد جاء بعد عمرو دياب....فهي لم تتخيل أن تراهم يوماً وجها لوجه وليس أن يأتون ليغنوا في زفافها...فقط كل ما تريده أن تهرول نحو محمد حماقي وتعانقه بقوة ومن ثم يغنون سوياً ولكن جلادها سوف يضاعف العقاب اذا تحركت من مكانها إنشاً واحداً...
ميرال وقد قررت المحاولة معه مرة أخرى/أسد...؟!
أسد ببرود/لاء مفيش أسد...؟!
ميرال بتذمر طفولي/طيب مش تسمع أنا هقولك إيه وبعدين قول لاء...؟!
أسد بهدوء وهو يضع قدم فوق أخري بشموخ وكأنه سيد الكون/مفيش داعي أسمع حاجة بما أني عارف إنتي هتقولي إيه.....؟!
ميرال برجاء/أرجوك يا أسد سيبني اتأكد أنه محمد حماقي مش تقليد والله ما هرقص ولا هحرك وسطي إنش واحد والله بس سيبني أقرب منه وأتصور معاه لذكري اليوم المنيل ده ارجووووووك يا أسد بقا....!!
أسد بغيرة لأنها تريد التقرب من ذلك المغني الذج من وجهة نظره/لاء يا ميرال مش هتتحركي من جنبي ومفيش صور ولا زفت أنا أصلاً مش عارف إيه اللي عجبك في الواد ده ..ده ملزق وصوته مسرسع أنا مش عارف حمزة جاب الناس دي منين....؟!
(#$&لكل فانز محمد حماقي عايزاكم تاخدوا حقوا من أسد وتعرفوه مين محمد حماقي..كل الشتايم والضرب مباح بس براحه عليه عايزين البطل سليم للنهاية تمااااام يارجالة #$&)
ميرال بغضب/نعاااام هو مين ده اللي ملزق وصوته مسرسع أنت اكيد غيران منه علشان كده شتمتوا..بقولك ايه يا أسد مسموح أنك تشتمني وتضربني لكن تيجي عند حماقي وستوب علشان حماقي بالنسبة ليا خط أحمر تمام يا أبن الناس ولا....؟!
أنت تقرأ
طفلة في جحيم الأسد
Romanceيقولون أن للعشق جنون لكن لعشق ذلك الأسد جحيم فماذا سيحدث إذا دخلت تلك الطفلة جحيم ذلك الأسد.. هل سيتركها تحترق داخل جحيمه وسيظل قاسي كما هو.....أم ستجعله تلك الطفلة يتغير وتأخذه معها إلى عالمها الوردي. 💖 أم........... ...