🌹 الفصل الرابع والعشرون 🌹

12K 273 49
                                    

",ورغم تعودك على ما يحزنك إلا أنه يؤلمك في كل مرة كأول مرة ،"

******************

داخل ذلك العقار وتحديداً شقه تلك المشعوذة الصغيرة ريم كانت تقطع غرفتها ذهاباً وإياباً بغضب كبير ورهبة من أن يكون تركها حمزة ولم يعد يهتم لامرها...

ثواني واردفت تحدث نفسها/وبعدين بقا في غبائي ده يعني كان لازم اتسرع واعمله بلوك ما كنت سيبته يرن وخلاص أعمل إيه دلوقت في المصيبة دي أروح ليه القصر ولا أعمل إيه ياربي بس... أكيد زمان السوسة إللي إسمها حلا لفة عليه دلوقت وشغلاه علشان ينساني ويكرهني أنا...ويتشعبت فيها هي علشان تكوش على كل حاجة لوحدها وي.........

قاطع كلامها دخول والدتها إلي الغرفة لتردف بصوت عالٍ/إنتي إيه إللي دخلك هنا أنا مش قولت مش عايزة حد يزعجني انتوا إيه مابتفهموش.....؟!

والدتها بحزن من أفعال ابنتها/يا بنتي براحة شوية وواطي صوتك أنا جيت علشان أقولك أن صحبتك مستنياكي بره....؟!

ريم بترقب/صحبتي مين..؟! فرح...؟!

والدتها بنفي/لأ حلا.....

ريم بسرعة/إيه قولتي مين حلا..قصدك صحبت ميرال إللي أنا وقعتها قبل كده من على السلم في المدرسة....

والدتها بيأس/أيوة هي بنتي...

ريم/طيب روحي إنتي وقوليلها إني جاية...؟!

والدتها/ماشي....

أنهت جملتها وخرجت من الغرفة بينما اردفت ريم بكره/جايه ليه الملزقة دي دلوقت.. أكيد جاية تشمت فيا ما أنا عارفها شبه الحيا....؟!

أنهت ريم جملتها وهندمت ملابسها ثم اتجهت خارج الغرفة لتجد حلا تجلس بردهة المنزل وتحدث والدتها بلطف ثواني واتجهت إليهم واردفت بلامبلاه موجهة حديثها إلي والدتها/أدخلي إنتي يا ماما وما تخرجيش غير لما اندهلك....

أنهت جملتها لتتركها والدتها وترحل تحت أنظار حلا المستائة من معاملة ريم لوالدتها...

ثواني وقامت حلا من مكانها واردفت بلطف/ازيك يا ريم عاملة إيه..؟!

ريم بابتسامة مزيفة/الحمدلله بخير إنتي أخبارك إيه وميرال كمان.....؟!

حلا بإبتسامة هادئة/ميرال كويسة جداً ومبسوطة أوي مع أسد في إيطاليا....

ريم بصدمة/إيه قولتي إيطاليا..هي راحت تقضي شهر بحاله هناك مع أسد.....؟!

طفلة في جحيم الأسد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن