كان حمزة يقف أسفل الدرج بإنتظار نزول فريدة وهو يضع يداه خلف ظهره بنفاذ صبر..فهو يريد أن يعلم ما حدث ولماذا كان أسد ينام بغرفة ميرال وبين احضانها
ثواني وانتبه علي فريدة وهي تهبط الدرج ليردف سريعاً/ها ايه اللي حصل ؟!!فريدة بإستياء/ميرال ،دخلت جناح أسد انبارح....
حمزة بصدمة/ايه ؟!!ازاي ده واسد عمل ايه....!!
فريدة بحزن/ضربها وجرح ليها رجليها اوي....
حمزة بضيق من أسد/أنا قولتلها قبل كده بلاش جناح أسد قولتلها أنه مش هيرحمها وهيأذيها ليه ماسمعتش الكلام بس...!!؟
فريدة بهدوء/اهدي يا حمزة دي مجرد طفلة والفضول اخدها...الحمد لله إنها جت لحد كده واسد متهورش اكتر انت عارف اخوك مجنون وكان ممكن يقتلها...!!
حمزة/معاكي حق كويس إنها جت على كده...والا كانت هتبقا مصيبة...لو أسد كان عملها حاجة
فريدة/أهم حاجة يا حمزة جدك ميعرفش أي حاجة من اللي حصلت والا انت عارف جدك لو احتك هو واسد في أي مشكلة هيولعوا في القصر واحنا في قلبه...والاهم من كل ده أن جدك ميعرفش أن أسد كان نايم في اوضة ميرال فاهم.....
حمزة بشك/أه صحيح هو ايه اللي كان منيم أسد في اوضة ميرال... إنتي مش قولتي أنه ضربها وجرح رجليها يبقا ايه اللي وداه اوضتها!!!؟
فريدة وهي تهز كتفها بنفي/مش عارفة.. أنا لما سألته قالي إنها دخلت جناحه واني اقولها متعملش كده تاني وبعدين سابني ومشي....
حمزة وهو يزم شفتاه/اظاهر كده أن من هنا وجاي لازم نتوقع من أسد أي حاجة وخصوصاً مع ميرال...
فريدة بجدية/ربنا يهديهم...المهم فين ابوك وجدك...؟!!
حمزة/جدو دخل مكتبه...وبابا راح الشركة وأنا كمان هحصله علشان اتأخرت..وهحاول اخلص شغل وارجع بدري علشان الحق اجهز لحافلة بكرة...
فريدة بحنان/ربنا يقويك يا حبيبي..وخلي بالك من نفسك..
حمزة وهو يقبل يداها/ربنا يخليكي لينا يا ست الكل...يالا سلام
فريدة/مع الف سلامة يا حبيبي...
خرج حمزة بينما اتجهت فريدة نحو المطبخ لتخبر فتحية بإعداد الفطور الي ميرال...(فماذا سيحدث يا تري 🤔)
〰️➿〰️➿〰️➿〰️➿〰️➿〰️➿〰️➿〰️خرج ذلك المتعجرف من المرحاض وهو يلف منشفة علي خصره واخري يجفف بها شعره البني الذي خطف قلوب الفتيات..
أنت تقرأ
طفلة في جحيم الأسد
Romanceيقولون أن للعشق جنون لكن لعشق ذلك الأسد جحيم فماذا سيحدث إذا دخلت تلك الطفلة جحيم ذلك الأسد.. هل سيتركها تحترق داخل جحيمه وسيظل قاسي كما هو.....أم ستجعله تلك الطفلة يتغير وتأخذه معها إلى عالمها الوردي. 💖 أم........... ...