🌷 الفصل الرابع عشر 🌷

12.6K 255 21
                                    

:-نعم اتجوزها....؟!!

أكمل بخبث/أيوة تتجوزها مالك انصدمت كده ليه ....؟!

أسد بعدم تصديق/حضرتك بتتكلم بجد ده مستحيل أنت عارف أنا أكبر منها بكام سنه ب15 سنة ده أنا لو كنت اتجوزت بدري شوية كان زماني معايا بنت قدها.....

أكمل بهدوء/وهو ده المطلوب أنها تكون أصغر منك بفترة طويلة... وبعدين أنت هتنجوزها لحد ما المهمة تنتهي بعد كده عايز تطلقها براحتك ولو أني يعني أفضل أنك تحتفظ بيها كزوجة في الأول وفي الآخر هي بنت عمك وأنت أنسب شخص ليها....

أسد بإستياء/يا فندم افهمني موضوع الجواز ده مستحيل ده أنا وهي مش بنطيق بعض... وبعدين هنفترض أنها وافقت وأنا قدرت أقنعها بفكرة الجواز...الورد مش هيوافق وهيوقف عقبة في طريقنا...؟!!

أكمل بخبث/هيوافق جلال باشا بعد ما لقي حفيدته بعد السنين دي كلها مش هيقدر يبعدها عنها بسهولة..وجوازك منها هيضمن له وجدها معاه في القصر طول الوقت ...وكمان أنا معنديش شك في قدرتك على إقناعهم بكل إللي أنت عايزه....؟!!

أسد بتردد/بس يا فندم أ......

أكمل بمقاطعة/مفيش بس المهمة مستعجلة ولازم نخلص كل حاجة وتسافروا بأسرع وقت مفيش قدامك غير ثلاث شهور علشان المهمة تنتهي ياريت تستغلهم لصالحك ولصالح نجاح المهمة...ها قولت إيه يا حضرة الظابط.....؟!!

أسد بإستسلام/مفيش كلام بعد كلامك يا فندم... طبعاً موافق.....

أكمل بإبتسامة/يبقا توكلنا على الله...!!

(فماذا سيحدث يا ترى 🤔)
_____________&_____________&______________

:-ميراااااااال....؟!!

كان ذالك صوت جلال الذي خرج من مكتبه وهو يمسك بهاتفه ويصرخ بإسم ميرال بقوة منادياً عليها...

لتخرج بتلك اللحظة فريدة وبعض الخادمات من المطبخ بإستغراب ودهشة وهم يتساءلون فيما بينهم عن ما الذي يحدث.....

فريدة بهلع/في ايه يا بابا مالك وبتنده علي ميرال كده ليه.....

جلال بغضب/اسكتي إنتي يا فريدة دلوقت وحسابك معايا بعدين.....؟!!

أنها جملته وعاد يصرخ ثانيتاً بإسم ميرال منادياً عليها/ميراااااااااال انزليلي هنا حالاً.....؟!!

قال جملته الأخيرة ليجد ميرال تهبط الدرج بهلع وخوف وخلفها أسد الذي لا يفهم شيئاً من ما يحدث...
اقتربت ميرال من جلال حتي وقفت أمامه وقبل أن تردف بكلمه واحده..كانت صفعة قوية تهبط من جلال علي وجهها لتدمي شفتاها...بينما شهق الجميع بصدمة من ما حدث ومن بينهم أسد الذي عقد حاجبيه بغضب وهو يتجه ليقف أمام جلال كلجدار بينما أمسك بيد ميرال الذي لم تستوعب ما حدث من شدة صدمتها وسحبها خلف ظهره...وهو يمسك بيدها بقوة....

طفلة في جحيم الأسد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن