لا تهتم بمن يكون معك رائعاً في البداية إهتم بمن يبقى معك رائعاً للنهاية .
**************
بعد يوم شاقاً بالتسوق والتجهيز لزفافها دلفت تلك الحور إلي منزلها الصغير واتجهت لتجلس على الاريكة بمنتصف الصالون بتعب شديد بقدمها وجسدها ومن ثم بدئت بخلع حجابها لينسدل شعرها الأسود على أكتافها بإرياحية ثم استندت على ظهر الاريكة وهي تحدق بالسقف بشرود....
ظلت هكذا لدقائق حتي خرجت من شرودها على صوت والدتها وهي تجلس بجانبها وتردف/ رجعتي امتى يا حور...حور بإنتباه وهي تعتدل جالسة/ لسة راجعة من شوية يا ماما..بس هو إنتي كنتي فين...؟!
سهير/ كنت جوه بصلي العشا..المهم خلصتي باقي الحاجات اللي ناقصه وجهزتي نفسك...
حور بإيماء/ أيوة خلصت كل حاجة ورتبتها في الشقة وأسماء أخت أحمد ساعديتني عقبال ما خلصت...
سهير بتساؤل/ هو أحمد ماكنش معاكم ولا ايه..؟!
حور بجدية/ بعد ما روحنا علشان نشوف الفستان ودانا المول انا واسماء وبعدين سابنا ورجع الشركه علشان يخلص شغله كله قبل ما ياخد الإجازة بتاع الفرح...
سهير بحماس/ طيب احكيلي الفستان شكله إيه وعجبك..؟!
حور بعيون لامعة/ يجنن يا ماما أنا عمري ما تخيلت أن فستان فرحي يبقا بالجمال والحلاوة دي.. بصراحة أنا أول ما شوفته انصدمت من كتر الألماس واللؤلؤ إللي عليه...ومكنتش متخيلة أنه هيبقا مبهر كده لما أحمد قالي أن جلال باشا هو إللي هيجبلي الفستان...؟!
سهير/ اظاهر أن أحمد شخص عزيز جداً على قلب جلال باشا ده وإلا مكنش أهتم بتفصيل فرحه أوي كده كأنه حفيد من أحفاده...
حور بتأكيد/ طبعاً يا ماما دول مش عشرة يوم ولا اتنين دي عشرة سنين وأحمد مش مجرد محامي في شركة الجبالي لاء ده كمان متربي مع أسد باشا والاستاذ حمزة من زمان أوي..من وقت ما كان عمي عبدالله شغال مع جلال باشا...
أنت تقرأ
طفلة في جحيم الأسد
Romanceيقولون أن للعشق جنون لكن لعشق ذلك الأسد جحيم فماذا سيحدث إذا دخلت تلك الطفلة جحيم ذلك الأسد.. هل سيتركها تحترق داخل جحيمه وسيظل قاسي كما هو.....أم ستجعله تلك الطفلة يتغير وتأخذه معها إلى عالمها الوردي. 💖 أم........... ...