Stephanie kwam thuis van werk. Appie had lekker gekookt en had samen met Milla al gegeten. 'Ooh wat ruikt het lekker' zei Stephanie en kwam de keuken in.
Appie zette het bord op tafel en gaf een kus. 'Het is ook lekker' zei Milla en kwam aangestormd. Ze ging starend naast Stephanie zitten. Ze nam een eerste hap, 'Het is serieus nog lekkerder idd' zei ze glimlachend. Appie kwam er ook bijzitten en keek dr aan, 'Voor jou' zei hij lief.
Intussen zat Sydney met Fabian thuis. Ze had zich de hele dag wat zitten vervelen en werd gek tussen die 4 muren. 'Zou je het erg vinden als ik even wat ging drinken.. met Steph ofzo' vroeg ze ineens. Fabian keek haar aan; 'tuurlijk niet, leuk! Ik blijf wel bij Jodie en Julia' zei hij glimlachend. Sydney keek hem aan en pakte haar telefoon, 'dan ga ik bellen en vragen' zei ze snel. Ze belde Stephanie op.
Milla hoorde de beltoon en rende snel naar Stephanies tas, pakte de telefoon en nam op; 'Met Miiiillaaaa'. 'He Milla, Sydney hier! Is mama er ook?' Milla snelde naar haar moeder en gaf de telefoon door. 'He' zei Stephanie terwijl ze haar mond nog leegat. 'He, heb je zin om zo een drankje te doen in de stad?' vroeg Sydney. 'Euh, jah.. lijkt me wel leuk... Dan kom ik je over een halfuurtje ophalen bij je thuis ok?' zei Stephanie. Appie keek haar wat raar aan. Intussen pakte Milla een stukje eten van Stephanies bord.. en nog een... en nog een. Stephanie keek haar wat aan. Ze pakte nog wat.
'Ok is goed!' zei Sydney snel, 'tot zo'. Ze hing op; 'Ik ga zo wat drinken met Syd... niet erg toch?' vroeg Stephanie terwijl ze Appie aankeek. 'Ik ga meeeeee!' gilde Milla. 'Schatje dat word echt te laat voor jou... blijf maar bij papa- En jij bent een kleine boef' zei Stephanie en kietelde Milla wat. Milla moest lachen, 'Jah, we gaan samen leuke dingen doen' zei Appie en pakte Milla's hand. Milla knikte.
20 minuten later stond Stephanie klaar om te gaan; 'Je vind het toch niet erg he.. want anders blijf ik gewoon thuis en....', Stephanie kon haar zin niet volledig afmaken, Appie pakte haar hand 'geniet er maar van!' zei hij glimlachend en gaf een kus. 'Ok' zei Stephanie en gaf hem een knuffel, zeliep ook nog even naar Milla, 'lekker slapen zo he.. tot morgen lieve schat!'. 'tot straaaks' riep Milla. 'Zorg maar dat jij dan al lekker slaapt' lachte Stephanie en ging weg, 'tot straks'.
Ze ging naar de wagen en reed naar Sydneys huis.
Eenmaal ze Sydney had opgehaald reden ze naar de stad. 'Weet jij een leuke tent' vroeg Stephanie. 'Parkeer maar en dan zien we wel waar we heengaan' zei Sydney. Zo gezegd zo gedaan, ze parkeerden en gingen een kroegje in. Sydney keek om zich heen om een leuk te tafeltje te zoeken, maar ze zag ineens een bekende aan de toog. 'He kijk, Is dat niet Jeroen?' riep ze tegen Stephanie. Stephanie keek haar aan en Syd wees de plek aan. Het was inderdaad Jeroen, hij zat in zn eentje een drankje te doen. 'Kom' zei Sydney en liep erheen. 'Heee wat doe jij hier' vroeg Sydney. Jeroen meende de stem te herkennen, hij draaide zich om; 'oh jullie.. wat doen jullie hier'. 'We komen een drankje doen' zei Stephanie. Sydney was ondertussen al druk aan het bestellen en besloot zich vanavond eens te laten gaan. 'Alles goed' vroeg Stephanie wat moeilijk. Jeroen knikte. 'Misschien moeten we maar aan een tafeltje gaan zitten.. dat praat wat makkelijker' zei Stephanie.
Jeroen en Sydney knikten en liepen naar een tafel. Ze gingen zitten. Na wat praten kwamen de serieuse vragen. 'He Jeroen, had jij een uitnodiging gehad? 'vroeg Stephanie. 'Uitnodiging? Oh ja.. das waar. Die prutser en jij gaan trouwen.. en jij met die studienerd' grapte Jeroen. 'Klopt' zei Stephanie serieus. Sydney lachte het wat weg, ze begon aardig in de wind te komen van haar drankjes, net als Jeroen met zn wiskey.
Intussen zaten Fabian en Jodie leuk met elkaar te spelen en keken Milla en Appie tv. Appie had chips voor Milla gepakt en nam voor zichzelf ook eentje.
'NIET DOEN' schreeuwde Milla en keek boos. 'Ik mag er toch wel eentje' zei Appie lief. Milla keek nog bozer, 'Alleen als ik het zeg, eerst vragen!'. Milla stond op en liep naar de tuin. 'Milla.. He waar ga je heen?' zei Appie en liep haar achterna. Milla liep naar het midden van de tuin en ging met haar armen over elkaar zitten. Appie kwam naast haar zitten en keek haar aan. Milla negeerde hem. 'Kom nou terug naar binnen, Ik zal het nooit meer doen' zie hij maar Milla bleef hem negeren. Appie stond op en liep wat terug, maar Milla hield voet bij stuk en bleef zitten.
Jodie was nog aan het spelen. Ineens begon ze meer te hoesten. Fabian had het meteen door en nam haar inhaler. Ze begon meer last te krijgen. Toen ze wat gekalmeerd was keek Fabian haar aan; 'zullen we konijn nog verschonen?'. Jodie knikte. Ze liepen naar het hok en maakte alles schoon.
Sydney en Jeroen begonnen meer met elkaar te praten. Stephanie zat er maar wat overbodig bij, dus verzon ze maar een smoes om naar huis te gaan, 'ik moet morgen vroeg werken.. dus ik ga maar eens denk ik'. 'Is goed.. was gezellig' zei Jeroen en keek Sydney aan, zijn arm dwaalde over de stoelleuning van Sydney af. 'Jij komt wel thuis?' vroeg Stephanie nog. 'Jaa.. geen probleem' zei Sydney en lachte wat.
Stephanie na afscheid en ging richting huis. Ze hoopte maar dat Sydney geen domme dingen zou gaan doen.
Fabian en Jodie waren intussen klaar. Jodie ademde nog steeds wat raar. Fabian had er geen goed oog in. Het werd steeds erger, Jodie kreeg een aanval. Fabian panikeerde maar probeerde rustig te blijven en hielp Jodie. Ze werd rustiger en ademde snel weer goed. Fabian knuffelde haar en ze viel wat in slaap in zijn armen.
In de kroeg ging het van kwaad tot erger. 'Je bent best knap he' zei jeroen en haalde zn hand langs haar wang. Even kreeg Sydney weer de gedachte aan Jacob maar ze herpakte zich. Ze stond op en pakte Jeroens hand, ze nam hem me naar een achterhoekje. Jeroen drukte haar tegen de muur aan en streelde over haar wang. Ze kwamen met hun hoofden dichter bij elkaar, met een zoen tot gevolg. Jeroen keek haar aan, 'je kan nu nog terug.. Je hoeft niet met die nerd te trouwen..'. Sydney besefte zich ineens wat ze gedaan had en drukte zn hand weg, 'Jeroen, je bent echt een hele leuke jongen.. maar ik heb Fabian. Dit had niet mogen gebeuren' zei ze snel. Jeroen keek haar aan, 'je hebt gelijk.. zal ik je naar huis brengen?' vroeg hij snel en probeerde normaal te doen. Sydney knikte en liep richting de uitgang.
Intussen was Stephanie thuis gekomen. Ze merkte meteen dat er wat was toen ze Milla en Appie in de tuin zag en ging erheen. 'Hee, wat doen jullie?' vorge ze snel. 'Appie ging naar dr toe en gaf een knuffel en kus, 'Hoe was het'. 'Wel ok' zei Stephanie 'Maar wat is er met Milla?' vroeg ze. 'Beetje boos' zei Appie. Stephanie ging bij haar zitten, 'Schatje wat is er? Zou jij al niet slapen?' zei ze lief. 'Allemaal papa's schuld... papa nam een chips en het mocht niet! ik wou het zelf geven!'. 'Dat is toch niet zo erg. En jullie moeten geen ruzie maken over chips he.. of we kopen nooit meer chips!' zei Stephanie. Milla stond op; 'JAWEL, heel erg! Stomme papa' zei ze, duwde Appie wat aan de kant en liep weg naar binnen toe. Ze stormde naar haar kamer, pakte haar knuffelbeer en ging in de kledingkast zitten. Stephanie stond op en knuffelde Appie, 'het komt goed.. kom we gaan naar binnen'. Ze liepen naar binnen en zochten Milla.
Intussen zaten Jeroen en Sydney in de wagen. Alweer had ze gedachtes aan Jacob. Jeroen merkte het wat en keek haar aan maar ging er niet op in. Hij kende dat gevoel immers maar al te goed van vroeger. Hij zette haar thuis af, 'wat er vanavond gebeurd is houden we beter voor onszelf he denk ik' zei hij snel. 'JAAA! zei Sydney en keek hem bang aan. 'is goed' zei Jeroen, 'tot snel'. Sydney knikte en stapte uit....
Word vervolgd in het volgende deel :)
JE LEEST
2 nieuwe meisjes
FanfictionMijn verhaal is ontstaan mede dankzij Sydney(@ikbensydney voor haar 'echte' anubisverhaal) We begonnen op Mexin en gingen door op WhatsApp. Het gaat dus over onszelf die in het huis Anubis gaan wonen en er vreemde dingen gaan meemaken. We kwamen a...