Het griezelfeestje (af)

95 3 0
                                    

De volgende ochtend werden onze vrienden vrolijk wakker. Stephanie was al helamaal wakker en liep zich klaar te maken. Appie werd wakker en zag haar al volop bezig zijn; 'wat doe je allemaal?' vroeg hij nog half slapend. 'Hee schatje' zei ze en liep naar hem toe, ze gaf hem een kus en pakte zijn handen; 'weet je wat mij een leuk ideetje lijkt?' zei ze. 'Nou, vertel eens' zei Appie. 'Een feestje!!' zei Stephanie enthousiast. 'Een feestje' vroeg Appie verbaasd. 'Jaaaa' zei Stephanie. Appie sprong recht uit bed ' Superidee!!'.
'Laten we maar snel aan de voorberidingen beginnen, het feestje is vanavond al' zegt Stephanie. 'Goed idee, ik weet de perfecte winkel' zegt Appie. Ze maakten zich verder klaar en gingen naar Sydny en vertelden hun plan. Ook zij vonden het wel een leuk idee.
Zo gaan ze samen met Sydney en Fabian naar de winkel. Het is reuzegezellig. Eenmaal aangekomen stapt Appie meteen op de engste kostuums af. Stephanie is niet echt een fan van enge dingen dus vind het allemaal maar niks. 'Kijk deze dan' zegt appie terwijl hij wijst naar een gorillapak. 'Een gorilla?' Zegt Stephanie, dat is nou niet bepaald iets voor op een halloweenfeestje. Syd en Fabian lopen er maar een beetje bij, ze lopen gezellig hand in hand rond te kijken naar verschillende versieringkjes.
'Nou Appie dat zou ik toch niet kiezen hoor, er zijn zoveel andere leuke en enge kostuums!' zegt Stephanie. 'Ja maar deze is de leukste' blijft Appie volhouden terwijl hij naar het gorillapak wijst. 'Ik ga die twee daar even zeggen dat we in een supermarkt zijn hoor, zo roepen!' zegt Fabian en geeft Syd een knipoog. 'Jongens doe ff rustig' zegt Fabian terwijl hij richting Steph en Appie loopt.
Sydney staat ondertussen alleen in een gang te staan. Opeens ziet ze een man op zich afkomen. Ze herkent hem wel, het is weer die enge dokter!! Wat deed hij daar nou weer... Ze ziet hem steeds dichterbij komen en wil Fabian roepen maar ziet hem niet meer. Jacob komt steeds dichter bij haar, hij staat naast dr en pakt ineens haar arm vast. 'Ik hou je in de gaten meisje! Vergeet dat niet!' zegt hij nors. Syd word er een beetje bang van. Op dat moment hoort ze Fabians stem 'Syd, waar ben je nou?' 'Hier zegt ze' waardoor Jacob het ineens op een lopen zet en nog even omkijkt met een grijns. 'Hier zit jij' zegt Fabian tegen Syd. Syd staat er een beetje verstijfd bij. 'Is er wa?t' vraagt Fabian bezorgd. 'Hij was hier' zegt Syd angstig. 'die enge arts weer?' vraagt Fabian. Syd knikt. 'Kom' zegt Fabian 'Ik ben bij je, hij doet je niks!'
'He Ap, kijk dit kostuum' zegt Stephanie' dit vind ik echt bijpassend voor je!'. Ap kijkt naar het prentje in het showboek. 'Woow ja cool! die wil ik!' zegt hij en sleurt Steph mee naar de plek waar alle kleding en smink liggen om die look te maken. Fabian komt aanlopen met Syd, 'vinden jullie het ok als wij alvast naar buiten gaan? syd is niet zo lekker ineens..' zegt Fabian. 'Euhm, natuurlijk niet' zegt Steph ' maar wat heeft ze dan?'. 'Vond je me zo eng met dat apenmasker' vraagt Appie lachend terwijl Steph hem ene klein stompje geeft. 'Ja hoor Appie, je was heel eng' zegt Syd om Appie gerust te stellen. 'Zie je wel' zegt Appie tegen Stephanie. Fabian en Syd lopen de winkel uit en gaan samen op een bankje zitten. uit zn tas haalt Fabian een flesje water en geeft het aan Syd.
n'Ik vraag me wel af wat er met Syd aan de hand is' zegt Steph ineens terwijkl ze samen met appie alle versierigen en ssnoepjes koopt voor het feestje. 'Ze zei het toch' zegt Appie 'ze vond mij eng'. 'Mocht je willen' grapt Stephanie. Ze pakken alles wat ze nodig hebben, betalen en gaan ook maar naar buiten. 'Tijd om de boel te gaan versieren zegt Steph'! ze gaat even bij Syd en vraagt 'Gaat het weer een beetje met je?' 'Ja hoor' zegt Syd en staat op. Stephane geeft hara een snelle knuffel en neemt haar mee naar de fietsen.

Eenmaal thuis aangekomen is het tijd om alles te versieren. Ineens komt Trudie binnen vallen 'Jaa mijn schattekes, ge denkt toch niet dat ik zomaar thuis blijf zitten als ik weet dat hier zoveel werk te doen is?' zegt ze en begint te helpen. 'Je bent te lief Trudie, dankje!' zegt Stephanie erachteraan. 'Mijn plezier lieveke!' zegt Trudie en helpt onze vrienden met het versieren van het huis en klaarzetten van een geweldig feest. Mick loopt binnen; 'mag ik ook meehelpen?' vraagt hij aan Sydney. 'Euhm, doe jij de drankjes maar ofzo...' zegt ze op een saai toontje, liever ziet ze Mick niet in de buurt want ze kan hem niet echt goed uitstaan. 'Oke!!' zegt Mick heel blij, hij heeft er helemaal niks van door en is blij dat hij eindelijk iets mag doen.
Het word later en heel het huis is inmiddels gehuld in een spooky sfeertje. Iedereen is zich aan het opmaken, alleen Sydney ligt een beetje slapjes op bed. 'Gaat het wel goed met je?' vraagt fabian. Sydney moet nog steeds denken aan haar aanvaring met Jacob maar doet zich beter voor dan ze eigenlijk is, 'ja, het gaat wel...' zegt ze tegen Fabian. 'Weet je het zeker?' vraagt hij nog eens na. 'Ja-aah, zometeen lekker feestje!' zegt ze een beetje enthousiaster. 'Als je het niet ziet zitten blijven we gewoon op onze kamer he...' zegt Fabian. 'Tuurlijk wel!' zegt Syd en zet een eng hoedje op wat op het einde van het bed ligt. Fabian moet er beetje van lachen, 'ok, maar als je geen zin hebt komen we gewoon terug!'. Syd knikt.
Ondertussen heeft Appie zich ook helemaal eng verkleed. Hij loopt over de gang en ziet ineens Victor de trap afkomen. Ziet hij dat nou goed? Victor is ook verkleed! Stephanie ziet Appie aan komen lopen; 'Woow, dit is.. ik vind het echt eng Ap!' zegt ze. Opeens ziet ze ook Victor aankomen, hij loopt recht op haar af in zijn vampierkostuum. 'Goedenavond, welkom in mijn kasteel!' zegt Victor met een eng stemmetje. 'Victor, geweldig!!' zegt Appie. 'Victor?! Ik ken geen Victor...' antwoord Victor terwijl hij zijn rol ophoud. Stephanie vind hem nog enger dan Appie, en Victor heeft dat gezien. 'Ik lust wel een beetje bloed van deze jongkvrouw' zegt Victor terwijl hij een eng gebaar naar Stephanie doet. Ze word er helemaal bang van en gaat achter Appie staan. Vicotr laat zich immers niet afschepen en doet hetzelfde. 'Aaaaah, laat me met rust engerd!' zegt Stephanie en loopt snel naar haar kamer. Appie moet er alleen maar om lachen en heeft niet echt door dat Stephanie is weggelopen, Victor stapt weer de trap op richting zijn doodkist. Wanneer Appie zich omdraait merkt hij dat Stephanie verdwenen is, hij kijkt in de woonkamer en keuken en gaat dan naar zijn kamer. Stephanie heeft zich helemaal onder de dekens gelegd. 'Hier zit jij' zegt Appie met een eng stemmetje terwijl hij onder de dekens kijkt. 'Jha' zegt Steph, 'ik vind dit allemaal nogal eng hoor...'. 'Nou SuperAppie beschermt je hoor!' zegt hij terwijl hij haar hand vastpakt. Stephanie terkt de dekens van zich af, 'ok' zegt ze en glimlacht een beetje. 'Dan zal ik me ook maar een beetje spooky maken he?' zegt ze zelfverzekerd. 'Goed idee' zegt Ap, 'Je zal vast wel een hoop werk hebben?'. 'Hoezo?' Vraagt Stephanie. 'Nou zo'n schoonheid als jij laat je er niet zomaar vreselijk uitzien' zegt appie en geeft een knipoog. Stephanie moet er van blozen, 'gekkerd!!'.

Iedereen is inmiddels op het feestje.. Ze dansen wat en doen een beetje gezellig. Stephanie staat een beetje onwennig langs de zijkant iedereen in het oog te houden. Opeens laat Appie haar schrikken. 'Niet doen Ap, echt niet leuk!' zegt ze, maar Appie heeft er geen oren naar en loopt gezellig verder te lachen. Hij vind het alleen maar leuk om iedereen te laten schrikken. Sydney en Fabian komen iets later aan op het feestje en gaan eerst in de keuken alles even bekijken. 'Wow het is echt leuk geworden' zegt Sydey. Fabian denkt er hetzelfde over 'kom laten we naar binnen gaan'. Als Stephanie Sydney siet loopt ze meteen op haar af en geeft haar een knuffel, 'gaat het goed?'. 'Ja hoor, prima' zegt Sydney 'en met jou?'. Stephanie kijkt een beetje aarzelend rond, 'Ja best wel, alleen allemaal te eng voor mij dit!' zegt ze. Opeens staat Appie weer eng achter haar te doen en laat haar nog erger schrikken dan net. 'Aaaaah' gilt Stephanie en zet het op een lopen naar haar kamer. Iedereen schrikt een beetje. 'Ik ga wel eventjes kijken' zegt sydney en gaat ook richting de kamer. Ze klopt aan op de deur, Stephanie schrikt er weer een beetje van. Appie is nog steeds aan het lachen, hij denkt dat Stephanie dit doet om hem te plezieren en heeft niet door dat ze echt heel erg bang is. 'Dat was niet echt slim Appie' zegt Fabian door Aps gelach heen. 'Het is gewoon een beetje laten schrikken Fabiano, meer niet' grapt hij verder. 'Maar voor haar is het echt eng..' zegt Fabian. Appie schrikt een beetje, 'echt?' vraagt hij. Fabian knikt. 'Dan zal ik maar even gaan kijken?' vraagt Appie een beetje schuldig. 'Dat lijkt me het beste Ap' zegt Fabian wijselijk
Sydney gaat bij Stephanie op bed zitten en doet dr arm om dr heen, 'je bent echt geschrokken he?'. 'Jaa' zegt Stephanie terwijl ze een beetje probeert te bekomen. Appie stormt de kamer in, Stephanie schrikt weer een beetje. 'Sorry' zegt Appie terwijl Syd hem aankijkt en een gebaar maakt dat hij een beetje rustiger aan moet doen om Stephanie. Appie loopt naar Stephanie toe en gaat gehurkt voor dr zitten met zn handen op haar knieën 'Het spijt me, ik had je niet zo moeten laten schrikken' zegt hij lief. Stephanie kijkt hem aan en lacht een beetje, 'ik zei toch dat dit soort enge dingen niks voor mij zijn...'. 'Dat heb ik gemerkt' zegt Appie en gaat naast haar zitten, 'Kom je weer mee?'. 'Is goed, maar niet meer heel eng doen ok' vraagt Stephanie. 'Tuurlijk niet, zegt Appie en geeft haar een kus en knuffel' Stephanie staat op en loopt met Syd en Ap terug richting woonkamer.
Jeroen staat aan de deur, 'Kijk daar heb je de gillende keukenmeis' zegt hij spottend. 'Jeroen hou je mond' zegt Syd. Stephanie wil zich omdraaien en terug weglopen maar Appie houd haar stevig vast en loopt met dr naar de tafel en geeft Jeroen nog een bozige blik. Fabian focust meteen weer op Syd, 'alles weer ok?'. 'Jup' zegt Syd en doet haar arm rondom Fabians middel.
Nienke vind het nog steeds moeilijk om hun samen te zien...
Opeens gaat de bel in het Anubishuis. Victor opent de deur en er staat een vreemde man voor de deur. 'Wie bent u' vraagt Victor. 'Ik ben uitgenodigt door Sydney en Fabian' zegt de vreemde man. 'Loopt u maar door' zegt Victor onwetend. De man loopt richting woonkamer en mengt zich in de menigte, iedereen heeft vrienden gevraagd dus kan hij heel opvallend Sydney bespieden. Stephanie merkt op dat er een nieuwe gast is, 'wie is die enge man' vraagt ze aan het groepje. 'Geen idee' zegt Fabian, 'hij komt me wel bekend voor'. De man komt steeds dichterbij.
Het word al laat en de meeste gasten gaan naar huis en de bewoners trekken stillaan naar hun kamers.
Opeens staat de vreemde man achter Sydney. Hij grijpt haar ineens bij haar arm. Sydney kijkt hem vreemd aan en ziet opeens wie het is. 'Jij!?!' zegt ze. De man grijnst naar haar. Fabian kijkt hem ook aan, ook hij ziet nu wie het is, het is Jacob! De dokter!! 'Laat haar los' schreeuwt Fabian terwijl hij hem boos aankijkt. 'Wat doet u hier, dit is een privefeestje' voegt Stephanie eraan toe. Appie neemt Stephanie meteen stevig vast en kijkt naar dr met een *wees voorzichtig*-blik. Jacob knijpt hard in Sydneys arm, 'Knoop 1 ding goed in je oren, mij raak je niet zomaar kwijt meisje!'. Fabian begint zn geduld een beetje te verliezen en geeft Jacob een harde vuist op zn neus. Jacob laat sydndey meteen los. 'Ga weg en laat ons met rust' schreeuwt Fabian hem na. Jacob stapt nors richting de deur van Het Huis Anubis en ziet opeens Nienke in de gang staan. Ze heeft alles gezien en staart Jacob met grote ogen aan. Jacob kijkt haar aan en neemt haar mee.

'Wat een creep' zegt Stephanie ineens, waarna Appie haar aankijkt en knikt. Sydney pakt Fabians hand en gaat samen met hem naar hun kamer, ze gaat op bed zitten en kijkt naar haar arm, hij ziet een beetje rood en word blauw. Fabian wrijft zachtjes over de plek, 'gaat het?' vraagt hij lief. Sydney begint zachtjes te huilen, 'ik ben zo bang voor die man, en hij vind me overal'. Fabian geeft haar een dikke knuffel, 'het komt goed, zolang ik bij je ben zal je niks gebeuren!!'.

2 nieuwe meisjesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu