Het vrijgezellenfeest (af)

36 1 0
                                    

'Eindelijk klaar' zei Stephanie en plofte neer op een bankje. 'Dat hebben we goed gedaan' zei Appie en ging bij dr zitten met zn hand op haar buik. Ze was inmiddels al 4 maanden ver en je begon het eindelijk wat te zien. 'Ze mogen nu wel gaan komen' zei Stephanie puffend. 'Gaat het wel...?' vroeg Appie bezorgd. Stephanie knikte en gaf hem een zoen.

Iedereen kwam aan. Ook Sydney en Fabian waren er intussen. De groep bestond uit verschillende vrienden en kennissen. Ook een aantal Anubisbewoners waren van de partij. Mick nam de leiding over de jongens, en Patricia over de meisjes. Fabian omhelsde Syd, 'Kom Fabian.. dat kan straks ook nog' zei Mick en sleurde hem mee. In zn haast gaf hij Sydney nog een zoen. Ook Stephanie was nog bezig met Appie. 'Ja.. ophouden met dat geklef, jullie zien elkaar straks terug!' zei Patricia en duwde Appie weg. Stephanie pakte zijn hand nog vast. 'GENOEG!' zei Patricia, 'je gaat niet dood zonder hem hoor'. Stephanie keek dr aan en keek weer om naar Appie. Ook Sydney keek nog naar Fabian. 'Moet ik hier een scherm neerzetten? Hup spelen!' zei ze en drukte een bowlingbal in Sydneys handen.

Ook Jeroen was aangekomen en stond wat op de achtergrond te kijken naar Sydney. Appie merkte hem op, 'He mattie' zei hij en liep naar m toe, 'Wat sta je hier nou in het donker.. daar gebeurd het'. Jeroen lachte een beetje. Fabian had het ook gemerkt en keek hem wat chaggy aan. 'JAAAAA' riep Mick ineens en ieders aandacht ging naar hem, 'STRIKE! Ik wist wel dat ik de beste was'. Fabian moest lachen. Jeroen ging zitten en bestelde meteen een wiskey. Hij pakte zijn telefoon en appte naar Sydney; 'Kan ik zo even met je praten? Ik ga zo wel naar buiten'. Sydney voelde haar telefoon en las het, 'ok' appte ze terug en keek zijn richting uit. 'Is er wat?' vroeg Stephanie. 'Ik ga even naar buiten' zei Sydney en liep weg. Stephanie keek haar na.

Jeroen en Sydney stonden intussen buiten. 'Ik, ik kan je niet vergeten' zei Jeroen. Sydney keek hem aan. Hij deed zn hand naar haar wang en kwam dichter met zn hoofd. 'Jeroen, dit kan echt niet' zei Sydney en trok wat weg. 'Dan zal ik iemand anders moeten zoeken.. Ik zal nu ook maar weggaan.. ik wil je avond niet verpesten' zei hij en draaide zich om. 'Jeroen...' zei Sydney snel. Hij draaide zich weer om, 'Sorry' zei ze zacht en keek hem aan. Jeroen glimlachte en liep naar zijn auto.

Iedereen had het gezellig. Er werd gedronken en hapjes gegeten. Intussen was het keukenpersoneel druk aan het werk, onder hen Wolf. Hij had na het lerarenbaantje een nieuwe baan gezocht en werkte nu in de bowlingbaan. Hij keek door het raampje de zaal in en merkte ineens Stephanie op. Stephanie had ook een strike gegooid en deed een vreugdedansje. In haar euforie keek ze de kant op van de keuken. Zag ze nou....?? Wolf grijnsde en ging weg. Appie liep intussen haar kant op, 'woow super gedaan schatje'. Stephanie lachte wat suffig. 'Is er wat?' vroeg Appie en pakte paar handen.
Ze schudde haar hoofd en knuffelde hem. 'Staan jullie nou weer samen? En waar is Sydney?' riep Patricia. 'Syndey is even buiten... dus we moeten wachten en kan ik even bij mn schatje staan' zei Stephanie eigenwijs en gaf Appie een zoen.
Patricia zuchtte, 'Dit is toch geen vrijgezellenfeest.. altijd samen'. Stephanie keek haar aan.. 'ok ok... jij wint' zei ze en liep terug. Ze liep de andere richting uit.'Wat ga je nou weer doen?' zei Patricia. 'Even naar de wc.. of mag dat ookal niet?' grapte Stephanie en liep verder. Patricia keek naar Appie die zijn schouders optrok en terugliep. Sydney kwam terug naar binnen en Fabian hield haar meteen aan. 'He waar was je.. ' vroeg hij. 'Even frisse lucht halen' zei Sydney en gaf hem een kus. Fabian glimlachte. 'Kom Faab.. t'is aan jou' zei Mick en nam hem mee. 'Tot zo' zei Fabian en liep mee. Sydney liep naar de meisjeskant en begon meteen met het spel.

Stephanie stond in de wc haar handen te wassen. Ze voelde ineens een aanwezigheid bij zich. Ze keek omhoog in de spiegel en zag Wolf achter haar staan. Ze schrok en keek hem bang aan. 'Hallo' zei hij glad. Stephanie wou hem voorbijlopen richting de deur, hij greep haar bij haar arm vast. 'Laat me los..' zei ze snel en keek hem aan. 'ik krijg je nog wel' zei hij en liet haar los. Stephanie schrok nog meer van die woorden en bleef hem verstijfd aankijken. 'Ga nu... GAAAAA!' brulde hij.Stephanie keek nog banger en liep de wc uit, recht naar Appie.
Hij keek haar verbaasd aan, 'he he.. wat is er?' zei hij lief. 'Hij. Hij is hier' zei Stephanie stotterend. Op dat moment zag Appie Wolf terug naar de keuken lopen. Hij omhelsde haar, 'stil maar, ik ben bij je..'. Patricia kwam er weer aangelopen, 'Steph, jij moet! HUP'. Ze keek moeilijk naar Appie. 'Ga maar, ik hou je in de gaten' zei hij en gaf haar een kus.

Stephanie knikte en liep mee met Patricia. Ze pakte de bal en gooide, maar de bal rolde recht in de goot. Stephanie keek moeilijk en ging zitten. Appie liep meteen weer naar haar en pakte haar hand, 'kom.. we doen het samen' zei hij lief. In de 2e poging pakten ze samen de bal en gooiden, deze keer vielen er 7 kegeltjes om. Stephanie glimlachte. Ze gingen allemaal verder.

Het werd later. Intussen had Mick een leuk meisje leren kennen en was met haar weggegaan. Iedereen was samengesmolten in een grote groep en had plezier. Wolf had intussen Jacob gebeld en verteld dat hij zo snel mogelijk moest komen, Jacob pakte zijn spullen en reed erheen.
Fabian kon niet van Sydney afblijven, ze zoenden en knuffelden de hele avond.

Een halfuurtje later kwam Jacob aan. Wolf stond hem al buiten op te wachten. 'Waar is ze' vroeg hij snel. 'Binnen' zei Wolf en liep erheen. Jacob volgde hem gedwee. Ze kwamen binnen en hadden meteen overzicht. Fabian en Sydney zaten nog steeds te kleffen en Appie en Stephanie stonden ook samen te knuffelen. 'Wat mooi' zei Wolf sarcastisch. 'En dat uit jou mond' zei Jacob die het niet doorhad. Wolf keek hem aan.

Fabian was ondertussen opgestaan en liep met Sydney naar een zijhokje. Ze zoenden het knuffelden.

'Ik heb dorst' zei Stephanie ineens. 'Ik haal wel wat' zei Appie. 'Lief' zei Stephanie en ging zitten. Een paar minuten later kwam Appie al aan met een sapje. 'Dankjewel' zei Stephanie, nam een slok en zette het glas op tafel om hem weer een zoen te geven. Wolf greep zijn kans. Hij sluipte naar de tafel en deed een pilletje in Stephanie's glas. Hierdoor zou ze helemaal slap worden. 'Drink maar lekker op' fluisterde hij. Net op tijd kon hij weer wegsluipen, Stephanie pakte het glas en dronk weer.

Jacob stond te luisteren bij de deur waar Sydney en Fabian waren. Fabian kleedde Sydney wat uit. 'Fabiaaaan' zei ze. 'Syyydneey' zei hij op dezelfde manier en zoende haar. Ineens klopte Jacob hard op de deur. Sydney schrok. Fabian hield haar stevig vast. 'Wat was dat' zei ze met een klein stemmetje.

Stephanie werd ineens wat duizelig. 'Volgens mij heb ik al iets te lang binnen gezeten' zei ze lachend en draaide zich om. Appie keek haar aan, 'zal ik meegaan?'. 'Doe jij maar lekker rustig' zei ze en liet hem zitten. Ze liep naar buiten toe en werd steeds duizeliger. Ze ging gehurkt zitten en viel bewusteloos om. Wolf kwam buiten en zag haar meteen liggen, hij liep grijnzend naar haar en tilde haar op. Hij bracht haar naar zn auto en reed met haar naar zn huis.

Fabian gaf Syd haar trui terug en kleedde zich ook aan. Ze kwamen voorzichtig het hok uit en keken rond. Jacob had zich achter de hoek verborgen en kwam weer tevoorschijn. 'Wat de jij hier weer' riep Fabian naar hem. Sydney keek bang. Jacob lachte hun uit. 'Maak dat je hier wegkomt schoft!' riep Fabian en duwde hem weg. Jacob lachte hard.

Appie begon zich zorgen te maken en ging naar buiten. Hij zocht naar Stephanie maar vond haar niet. De enige die hij tegenkwam was Jacob die lachend naar buiten liep. 'Meneer hebt u..' zei hij maar pas dan merkte hij met wie hij praatte. Jacob keek hem aan, 'Ja?'. 'Laat maar' zei Appie en ging verder op zoek. Ondertussen waren Fabian en Sydney weer gaan zitten. Sydney voelde zich niet fijn door de ontmoeting met Jacob. Gelukkig had hij haar niks gedaan. Appie kwam overstuur naar binnen, 'Is Steph hier al?!'. Fabian en Sydney keken hem vreemd aan.

'Hoe bedoel je?' vroeg Sydney. 'Ze voelde zich niet lekker, en ging naar buiten.. Maar daar is ze niet meer' zei Appie in paniek. 'Heb je wel goed gekeken? Kom wij gaan wel mee' zei Fabian en stond op.

Wolf had Stephanie gedumpt op de bank. Ze had geen idee wat er gebeurde, ze was helemaal van de wereld.

....

2 nieuwe meisjesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu