RE 14 - Azura Bahagian 1

3.7K 30 1
                                    

Hari itu seperti biasa, aku meraba-raba tetek Noni di belakang blok tingkatan tiga. Kawasan tersebut agak berisiko kerana selalu dilalui pelajar yang mahu ke tandas.

"Bang, nanti orang nampak kita macam mana?" tanya Noni.

"Kenalah Noni bagi diorang raba tetek besar ni, upah untuk diorang simpan rahsia," gurauku sambil mendedahkan payudaranya.

"Hei! Suka hati je!" marah Noni di dalam nada berbisik.

"Bila nak bagi abang main Noni?" tanyaku bersahaja.

Noni terdiam sebentar sebelum menjawap, "hmmm...kenalah kenalkan Wandi dekat Noni, kawan sekelas abang dulu".

Aku terdiam sebentar, Wandi sememangnya seorang kawan yang baik. Dahulu sewaktu aku ada masalah kewangan untuk bayar peguam bagi membela diri, dialah kawan yang pertama yang menghulurkan duit kepadaku.

"Macam tak adil je..." kataku cuba meminta lebih daripada Noni.

"Eh? Noni nak bagi main, nak apa lagi?" tanyanya.

"Nak mintak kenalkan dengan kakak Noni, boleh?" tanyaku.

Noni serentak menoleh ke arahku dan bertanya, "macam mana Abang Faris boleh tau pasal kakak Noni?"

Kakak kepada Noni bernama Sara juga dikenali dengan nama jolokan "kepala besar" oleh budak-budak yang tinggal setaman dengannya.

Jika dilihat secara kasar, tidak ada yang ganjil padanya. Tetapi, dia selalu sahaja mengalami kesukaran ketika hendak memakai atau membuka topi keledar. Sehinggakan ada beberapa jenis topi keledar yang sememangnya tidak muat untuk dipakainya.

Kenapa aku memilihnya? Dia jenis open mind dan pernah melakukan seks. Hampir sama seperti adiknya, tetapi Noni lebih mahukan kawanku, Wandi.

"Nak tau? Kita pergi main, aku bagitau. Boleh?" sengaja aku memancingnya.

Noni membuat muka sebelum berbisik, "balik sekolah ni...kat kelas Noni".

Aku membuat isyarat okey dengan tangan sambil membiarkan dia membetulkan semula baju kurungnya dan pergi meninggalkan aku.

Tidak lama kemudian, kedengaran suara perempuan menegurku dari arah belakang, "sedap ke projek kat sekolah?"

Suara yang mampu membuatkan bulu romaku meremang seram, iaitu Azura. Mimpi ngeriku dahulu, aku hanya memandangnya tanpa berkata apa-apa.

"Kenapalah cari perempuan yang senang macam Noni tu? Carilah yang ada kelas sikit," ujarnya kepadaku.

"Murah? Tu kan adik angkat kau?" balasku.

"Wow, kau..." bisik Azura tetapi boleh didengari olehku.

Dia mungkin terkejut kerana tidak pernah lagi lelaki membahasakan diri dengannya kau dan aku selain daripada abang kandungnya.

Rata-rata lelaki yang mengenalinya pasti akan membahasakan diri mereka, saya dan awak kerana merasakan bahasa begitu lebih cerah peluang mereka untuk mengorat Azura di kemudian hari.

Tetapi, berbeza halnya denganku yang tidak mahu lagi ada kena-mengena dengan perempuan sepertinya lagi. Aku tidak kembali untuk dihancurkan olehnya lagi.

Tanpa berkata apa-apa, aku mula berjalan pergi meninggalkan tempat tersebut. Tetapi, tangan Azura sempat menahan lenganku.

"Sekejaplah awak, kenapa cold sangat ni? Saya pernah buat salah dekat awak ke?" tanya Azura sambil menunjukkan wajah concerned.

Sekiranya aku tidak mempunyai memori masa lalu, pasti aku akan menjadi mangsanya sekali lagi.

"Aku nak balik kelaslah, dah lama sangat keluar," aku memberikan alasan yang agak tidak logik kerana ketika itu waktu sesi pagi telah pun hampir tamat.

RE: Semula - A New Beginning... [Complete]Where stories live. Discover now