Ketika ini, budak-budak sekolah petang telah pun masuk ke dalam kelas. Aku terus sahaja ke perpustakaan bagi mendekati mangsaku yang seterusnya.
Setelah pelajar-pelajar petang masuk ke kelas, perpustakaan agak kosong. Pelajar-pelajar sesi pagi pula tidak ramai yang akan stay back di perpustakaan pada hari pertama mereka kembali ke sekolah.
Jadi hanya terdapat dua orang pustakawan sahaja. Seorang menjaga kaunter, seorang lagi sedang mengemas buku yang dialihkan pelajar sesi petang tadi sebelum masuk ke kelas.
Oleh kerana dia tidak berada di kaunter, tentulah Mia berada di dalam, sedang menyusun buku.
Aku mencari Mia di setiap barisan rak-rak buku sehinggalah aku ternampak dia sedang terjengket-jengket cuba memasukkan buku pada tingkat yang paling tinggi.
Senyap-senyap aku berdiri di belakang Mia, seterusnya menolak masuk buku yang dipegangnya. Aku juga berbuat-buat tidak sengaja menyentuh tangannya sewaktu mengambil buku tersebut dari tangannya.
Mia tertunduk malu setelah memandang wajahku. Dengan nada perlahan dia berkata, "terima kasih".
"Kenapa tak guna tangga kerusi yang guna untuk letak buku kat tempat tinggi tu?" tanyaku.
"Kakak form five tak bagi alihkan tangga kerusi tu. Dia cakap, leceh nak cari setiap kali nak guna," beritahu Mia sambil menundukkan kepalanya.
"Ohhh...macam tu, saya kena dukung awaklah," aku mengusiknya.
Mia tersipu-sipu malu sambil menggigit ibu jarinya. Lalu berkata, "janganlah...malu...".
"Bukannya ada siapa-siapa kat sini," kataku.
"Bukan...ermm...saya busuk peluh-peluh buat kerja," katanya perlahan.
"Yeke ni...mana peluh tu?" tanyaku.
Dia menunjukkan pada kedua ketiaknya. Aku segera mengangkat tangannya lalu menghidu bau ketiaknya. Nasibku baik kerana bukan bau peluh teruk, tetapi baunya agak manis sedikit serta mengghairahkan.
"Awak...janganlah, busuk..." Mia melarangku daripada terus menghidu ketiaknya.
Memang benar sangkaanku. Secara peribadinya, dia sememangnya menjaga tubuh badannya dengan pelbagai produk penjagaan.
"Okey je bau...lagi peluh kat mana?" tanyaku lagi.
Mia laju sahaja menggelengkan kepalanya lalu berjalan ke troli bagi menyambung semula kerjanya tadi.
Kali ini, dia menyusun buku di bahagian bawah pula, aku sengaja berlakon sedang memilih buku sambil berdiri di sebelahnya sehinggakan beberapa kali nyaris mukanya hendak berlanggar dengan zakarku.
Aku dengan sengaja, membuka seluar dalamku di tandas tadi sebelum masuk ke perpustakaan. Lalu sengaja membiarkan zip seluarku terbuka kerana mahu melihat reaksi Mia selanjutnya.
Jika dilihat daripada perwatakan Mia, dia tidak akan menjerit meminta tolong biarpun berhadapan dengan gangguan seksual sebegini. Tapi, aku boleh sahaja mengatakan yang aku tidak perasan zip seluarku terbuka.
Kali ini aku perasan, Mia beberapa kali menoleh ke kanan. Iaitu ke arah zip seluarku. Zakarku pula semakin mengeras dan bergerak keluar dari zip sebaik sahaja merasakan Mia sedang memerhatikan zakarku.
Akhirnya zakarku keras sepenuhnya di sebelah muka Mia. Dia tergamam sambil beberapa kali memandang ke mukaku. Tetapi aku hanya berbuat tidak tahu sahaja sambil membaca buku yang kupegang.
"A...awak...awak punya..." beritahu Mia teragak-agak sambil memandang zakarku.
"Hmmm...kenapa?" tanyaku sambil berlakon menyelak halaman muka surat.
YOU ARE READING
RE: Semula - A New Beginning... [Complete]
ContoApakah yang anda akan lakukan sekiranya suatu hari anda kembali ke masa lampau? Apa yang akan anda ubah? Faris sering bercerita tentang masa mudanya kepada pekerja-pekerja perubatan dan juga kepada sukarelawan yang menjaganya. Kekesalannya di atas...