Lalu aku terus melangkah masuk ke dalam tandas. Tanpa kusedari Syira merasakan dirinya telah dicabar itu mengikut masuk di belakangku setelah memerhatikan di sekelilingnya.
“Bau hancinglah tandas laki ni,” tegur Syira.
Mendengar suaranya itu, aku serta-merta terkejut dan menoleh ke arah Syira. Aku kagum dengan keberaniannya masuk ke dalam tandas lelaki. Tetapi, di dalam masa yang sama, aku teringin mahu tahu sejauh mana keberaniannya.
Walaupun aku tidak pernah kencing di luar, iaitu di tempat urinal terbuka. Tetapi kali ini, aku dengan selamba kencing di situ kerana mahu Syira melihat kemaluanku.
Dia senyap sahaja melihat zakarku sewaktu aku membuang air kecil, tidak tahu sama ada dia pernah melihatnya sebelum ini.
Di dalam masa yang sama zakarku semakin mengeras sebaik sahaja selesai membuang air kecil. Mungkin aku suka gadis secantiknya melihat zakarku.
“Sinilah tolong cucikan,” kataku sambil meletakkan zakarku di sinki.
Dia menadah air dari paip menggunakan telapak tangannya, lalu mencurahkannya pada zakarku. Aku tergelak terus menarik tangannya menyentuh zakarku. Apa yang mengejutkan, jarinya selamba sahaja mengusap-ngusap serta menggosok lembut muncung zakarku bagi meratakan air sinki yang mengalir.
“Pernah tengok ke?” tanyaku sambil memegang punggungnya yang sebelum ini hanya dapat kupandang sahaja.
“Pernah...adik punya. Tapi, dia umur 5 tahunlah. Tulah, pelik tengok kenapa lain?” jawabnya sambil mengamati zakarku dengan lebih dekat lagi.
“Yeke adik punya je ni? Selain tu?” aku cuba mengorek rahsianya.
Dia tersenyum menjawab, “takkanlah nak bagitau rahsia akak pulak, kan?”
Aku kini benar-benar terangsang melihat kelakuan Syira yang comel sahaja melihat zakarku. Tetapi di dalam masa yang sama, aku juga risau sekiranya ada yang masuk ke dalam tandas. Biarpun agak jarang ada pelajar ke tandas pada waktu ini.
Tanganku geram meramas punggung Syira. Rugi sekiranya aku hanya mengusap dan merasanya sahaja.
Syira terkejut terus menjengketkan kakinya dan menegurku, “ramas bontot orang pulak. Ingatkan nak tetek tadi sebab buat-buat tengok nama orang”.
“Boleh ke ramas ni?” tanyaku sambil meletakkan sebelah lagi tanganku pada payudara sebelah kirinya.
“Dah pegang, baru nak tanya...” kata Syira menundukkan kepalanya melihat zakarku kembali.
Tangannya masih lagi memegang zakarku pada air sinki. Aku terus memegang dagunya bagi mendongakkan mukanya. Lalu aku terus sahaja merapatkan bibirku pada bibirnya.
Ini adalah wanita kedua yang aku cium bibirnya pada hari ini. Satu permulaan yang baik, dia juga tidak melawan, malah menautkan lidahnya pada lidahku.
Sebaik sahaja bibir kami berpisah, dia bertanya, “nak masukkan balik dalam seluar, boleh?”.
Aku hanya menganggukkan kepalaku, biarpun aku agak geram melihat tangan comelnya itu menolak masuk batangku ke dalam seluar dalam. Dia sempat menunjal kepala zakarku yang tegak di dalam seluar dalam sebelum menarik zip seluarku.
“Lain kali, kalau rasa nak pegang atau tengok saya punya lagi, bagitau jelah,” aku sengaja mengusiknya.
Syira berjalan secara mengundur ke arah pintu, sambil menjelirkan lidahnya dia berkata, “tengoklah...”.
Aku tersenyum seperti orang angau. Memang aku benar-benar geram dengan Syira. Setakat ini, aku berpuas hati dengan permulaan hubungan Cikgu Zuraida dan Syira.
Sedang aku membasuh muka, seorang lelaki cina tingkatan enam keluar dari kubikel tandas.
‘Dam! Aku tak periksa dulu tadi,’ marahku di dalam hati biarpun membuat wajah selamba sahaja.
Lelaki itu datang kepadaku, sambil membuat isyarat ‘good’ dengan ibu jarinya.
“Saya banyak respect sama you,” katanya sambil memberikan tabik hormat kepadaku beberapa kali.
“Kau budak form six, kan? Bernard?” aku membaca nama di atas poket bajunya.
Satu lagi nama yang aku kenal, anak taikun di pekan ini. Bapanya memiliki kilang yang telah bertapak lebih 20 tahun. Tetapi sayang, anaknya Bernard membunuh diri sebelum sempat mengambil STPM kerana masalah buli.
Tetapi, semua itu tidak ada kaitan dengan aku. Setelah membetulkan rambutku di cermin, aku terus berjalan ke arah pintu keluar.
“Kawan, you boleh tolong saya tak?” tanya Bernard secara tiba-tiba.
“Tolong apa?” tanyaku ringkas.
Dia menggaru kepalanya dengan agak agresif sebelum menjawab, “saya ada masalah dengan budak-budak Sekolah Cina hujung pekan sana. Diorang selalu kacau bila saya tunggu, mau balik sekali dengan adik perempuan saya”.
“Okey, lepas tu?” tanyaku lagi biarpun aku telah boleh membaca apa yang dikehendakinya.
“Saya tau budak melayu pandai lawan punya, kasi tolong ajar itu budak-budak jangan kasi pau sama pukul saya lagi,” terangnya.
“Bukan budak cina pun pandai lawan jugak? Ada kungfu macam Bruce Lee, Jackie Chan,” kataku sambil menyambung langkahku untuk keluar dari tandas.
“Jangan ini macam, kawan...kalau you tolong saya, saya bagi ini kunci dekat you,” kata Bernard sambil menunjukkan kunci di tangannya.
Aku berasa hairan, terus bertanya, “kunci apa ni?”.
“Apartment tingkat atas sekali, ada swimming pool. You boleh bawak amoi pergi sana maa,” terangnya.
“Aku mana ada amoi maaa...lagi nanti tengah syok mandi, family kau datang macam mana?” tanyaku lagi.
“Eh, tadi amoi tu?” tanya Bernard hairan.
“Tadi tu suka-suka saja maa...” jawabku ringkas.
Sekali lagi dia memberi tabik hormat sambil berkata, “banyak respect sama you”.
“Jangan risau, apartment tu hadiah Papa bagi saya masa SPM dulu. Saya sorang saja ada kunci ni. Bolehlah, kawan...” rayunya lagi.
Melihat aku diam sahaja berfikir, dia menambah tawarannya, “nanti saya bagi kenal you sama saya punya adik perempuan”.
“Haiyaaa...kau jual adik sendiri?” tanyaku terkejut.
“Bukan maaa...tapi, jangan bagi dia mengandung tau. Papa saya panggil orang hantam you nanti,” beritahunya di dalam nada perlahan.
Aku berfikir sebentar, satu tawaran yang menarik. Adik Bernard sememangnya cantik, ramai lelaki cuba memikatnya. Tetapi dia tawar hati dengan lelaki-lelaki di sekolahnya kerana ada yang terlibat membuli abangnya dan ada juga yang buat tidak tahu sahaja melihat abangnya dibuli.
Aku tidak pernah bertemu dengannya dahulu kerana dia muda setahun dariku. Sewaktu dia masuk tingkatan enam di sekolahku, aku pula telah sambung belajar. Namun, junior-juniorku dahulu pernah menunjukkan gambarnya kepadaku.
Tetapi risikonya, aku tidak ada pengalaman berlawan sebelum ini. Hanya memiliki teori sahaja yang kudapat dari melihat video MMA serta latihan yang dilakukan mereka sewaktu di hospital dahulu. Ketika ini MMA masih belum dikenali secara meluas lagi.
“Boleh aaa, kawan...nanti balik sekolah you teman saya pergi itu Sekolah Cina. Jangan lupa aaa,” pesan Bernard sambil berjalan pergi ke luar tandas.
Meninggalkan aku tidak sempat berkata apa-apa kepadanya. Baru je nak suka-suka, sekali datang pula masalah besar.
YOU ARE READING
RE: Semula - A New Beginning... [Complete]
Historia CortaApakah yang anda akan lakukan sekiranya suatu hari anda kembali ke masa lampau? Apa yang akan anda ubah? Faris sering bercerita tentang masa mudanya kepada pekerja-pekerja perubatan dan juga kepada sukarelawan yang menjaganya. Kekesalannya di atas...